Jos lapsi on kipeenä kotona, äiti on töissä ja isä jää hoitamaan lasta niin tarviiko äidin työnantajalta pyytää todistus isän työn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heidi

Vieras
Tai jos äiti jää kotiin hoitamaan lasta niin tarviiko isän toimittaa todistus äidin työpaikalle että isä on töissä? Tästä tapellaan nyt meillä kotona... Sekavasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Meillä mies väittää että tarvii. Ja käyttää tätä perusteluna sille ettei voi jäädä lasta hoitamaan kotiin kun mä en voi toimittaa hänen työnantajalleen todistusta koska olen opiskelija (eikä ole siis työntajaa).

Käsittääkseni joissain työpaikoissa tarvitsee. Minä mielestäni jouduin exälle kirjoittamaan sellaisen lapun, ja hakea koulun leimat tms. kun ex hoiti muksua muksun sairastuttua ja minä menin kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja heidi:
Meillä mies väittää että tarvii. Ja käyttää tätä perusteluna sille ettei voi jäädä lasta hoitamaan kotiin kun mä en voi toimittaa hänen työnantajalleen todistusta koska olen opiskelija (eikä ole siis työntajaa).

Voithan sä sen koulusta pyytää?

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Käsittääkseni joissain työpaikoissa tarvitsee. Minä mielestäni jouduin exälle kirjoittamaan sellaisen lapun, ja hakea koulun leimat tms. kun ex hoiti muksua muksun sairastuttua ja minä menin kouluun.

No mulla sama juttu olis että menisin kouluun mutta miehen työnantaja ei kuulemma sit maksa palkkaa jos mä oon koulussa ja mies tulee hoitamaan lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:

No mulla sama juttu olis että menisin kouluun mutta miehen työnantaja ei kuulemma sit maksa palkkaa jos mä oon koulussa ja mies tulee hoitamaan lasta.

No miten helvetissä? Niinku sun koulus ois vähemmän tärkeetä... Käske miehes sanoa, että eukko ottaa sit eron ja hän jää yh-isiksi ja sit hän on AINA poissa, kun lapset sairastaa. Hitto mimmosia työnantajia...

Opiskelija ei voi pyytää vaan miehen työnantaja sanoo että opiskelija voi hoitaa eikä miehen silloin tarvii jäädä töistä pois.

Entäs jos sillä opiskelijalla on just sinä päivänä joku tärkee luento tai tentti?

Opiskelija ei voi pyytää vaan miehen työnantaja sanoo että opiskelija voi hoitaa eikä miehen silloin tarvii jäädä töistä pois.

Missä ukkos on töissä?
Oletko tarkistanut tän vielä alan työehtosopimuksesta?

vaan TES sanoo näin ja työnantaja tottelee sitä.

Mun koulu on siis kuulemma vaan "leikkimistä" ja sieltä voi jäädä pois jos lapsi sairastuu. Vaikka olis sit mikä tentti tai pakollinen luento/harjoitus. Työnantaja ei maksa palkkaa jos koulussa oleva äiti (tai olipa vaikka isä) menee kouluun ja töissä käyvä jää kotiin.

Siis asutte yhdessä vai mitä? Miehesi työnanajalla on oikeus pyytä sinun työnanajalta(koululta) todistus siitä että miksi sinä et voi jäädä kotiin hoitamaan lasta ja päin vastoin ja vain jos työanaja niin vaatii. Jos oma työnanaja kokee että työtekijää tarvitaan töissä ja toinen osapuoli voisi "vähemmän tärkeänä" jäädä kotiin hoitamaan lasta on todistus hommattava ja kyse on siis teidän työnanajien mielipiteistä ei teidän,et vaikka itsestä tuntuisi että olisi tärkeä olla koulussa mutta työanajat katsoo että miehesi työ on "tärkeämpi " niin sinun on jäätävä kotiin. Jos on esim. mahdollisuus etä opiskeluun niin usein se opiskelija sit joutuu jäämään kotiin.

meillä tarvii. jos olen ite iltavuorossa saan hoitaa lasta kotona siihen asti että ukko tulee töistä. sen jälkeen mun on mentävä töihin. ja jouduin toimittamaan työnantajalle siitä lapun, että mitkä ovat ukkoni työajat. Ja senkin lapun kirjoitti ukon työnantaja en minä!
Metallialalla ollaan kummatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Siis asutte yhdessä vai mitä? Miehesi työnanajalla on oikeus pyytä sinun työnanajalta(koululta) todistus siitä että miksi sinä et voi jäädä kotiin hoitamaan lasta ja päin vastoin ja vain jos työanaja niin vaatii. Jos oma työnanaja kokee että työtekijää tarvitaan töissä ja toinen osapuoli voisi "vähemmän tärkeänä" jäädä kotiin hoitamaan lasta on todistus hommattava ja kyse on siis teidän työnanajien mielipiteistä ei teidän,et vaikka itsestä tuntuisi että olisi tärkeä olla koulussa mutta työanajat katsoo että miehesi työ on "tärkeämpi " niin sinun on jäätävä kotiin. Jos on esim. mahdollisuus etä opiskeluun niin usein se opiskelija sit joutuu jäämään kotiin.

NO entäs jos on se tentti tai muu pakollinen juttu?

Se riippuu työnantajasta. Mulla oli työpaikka jossa pomo vaati kotiin sairasta lasta hoitamaan jääviltä (äideiltä) et miehen työnantaja kirjottaa hänelle todituksen et mies on töissä ja näin estynyt jäämästä kotiin lasta hoitamaan. (mut se oli pimee nihilisti, lapseton vanha piika ite).

Muoks. vielä että sitä selvitettiin liitoista ja siihen on ta:lla oikeus jos näin haluaa toimia.

Yhteistyössä