Jos lapsi on 88cm pitkä, niin kokoisia vaatteita ostaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Eli lapseni on nyt 88cm pitkä ja pohdiskelen täällä välikausihaalaria. Itse ainakin järkeilen, että tuon ikäiselle (keväällä 2v.) ja kokoiselle ostaisin 92cm puvun. Sisävaatteissa on tällähetkellä 86-92cm vaatteita.

Mitäs mieltä te olette?

Erään lastenvaateliikkeen sivuilla kuitenkin oli sovituskuvia, joissa tuon kokoisella lapsella oli koon 98cm vaatteet ja näyttivät mielestäni ihan liian reiluilta!!
Olenko mä ainoa joka ihmettelee, kun pitää ostaa kokoa liian isoja vaatteita, että on muka kasvunvaraa. Silloin, kun vaatteet sitten olisvati oikean kokoisia, on kausi jo väärä tai vaatteet puhki kuluttettuja!

[QUOTE="vieras";25459893]riippuu merkistä ja mallista, mutta 90-98.[/QUOTE]
Juu näin. Lisäksi kaikki vaatteet eivät istu kaikille tasapuolisesti, joten kannattaa ostaa pitkäraajaiselle pitkälahkeinen malli, jne.

Pienemmällä on vähän tarkempaa sopivan puvun osto, kun taas isommalla reiluus hukkuu nopeasti pidempään varteen ja vaate menee pidempään.

Juu näin. Lisäksi kaikki vaatteet eivät istu kaikille tasapuolisesti, joten kannattaa ostaa pitkäraajaiselle pitkälahkeinen malli, jne.

Pienemmällä on vähän tarkempaa sopivan puvun osto, kun taas isommalla reiluus hukkuu nopeasti pidempään varteen ja vaate menee pidempään.

Tuo on kyllä totta, että isommilla sitä ei niin huomaa, mutta tuollaisella alle metrin mittaiselle ostan mielelläni juuri oikean koon. Kyllä lapsen on jo oikeasti huono liikkuakin, jos puku on kuin säkki :)

Pitikin vielä sanoa, että samaisen lastenvaateliikkeen sivuilla oli myös sovituskuvia samasta tytöstä 116cm tunika ja mekko päällään :D

Sovituskuvissa on kyllä välillä ihan liian isoja vaatteita - luulisi että istuva vaate myisi paremmin...

Esim tämä sattui silmään yhdessä blogissa - mennään kyllä aika äärirajoilla mielestäni.
S2400.jpg

Ja tässä taas on varmaan tosi kiva lapsen itse yrittää löytää sormiaan hihan päähän ja takana olevalla tytöllä on haalari roikkumassa jossain puolivälissä polvia
S2405.jpg

Ostan minäkin reiluja, mutta opin kerrasta että liian reilu on liian reilu :) Ei se oli kiva kun vaate pitää asetella päälle ja kengät&hanskat pitävät hihat kohtuullisina.

Muoks. Tulipas isot kuvat...

Meillä poika on varmaan nyt aikalailla samankokoinen, hän oli 1,5 vuotiaana 84cm ja maaliskuussa täyttää 2v.

Nyt on käytössä 92cm Jonathanin haalari joka on sopiva. 92cm lassien suprafill kävi jo pieneksi ja 98cm Motionwear on aivan liian iso.

Riippuu siis mallista, mutta veikkaisin sitä 98cm haalaria sopivammaksi keväällä...

Meillä poika nyt 89cm (ja 15kg). Hänellä eilen body kokoa 98-104cm eikä ollu yhtään liian iso. Eli vaate ratkaisee. Ja kun poikamme sattuu olemaan tuollainen isomman puoleinen, tiedän, että yks koko menee helposti siihen leveyteen. En kyllä ostais pojallemme 92 haalaria enää, ehdottomasti 98cm, mutta minä en ostakaan koskaan etukäteen vaan tarpeen tullen marssimme kauppaan.

Yhteistyössä