jos lapsi ei suostu syömään perunamuusia/perunaa, annatko pelkkää lihaa/kalaa/kanaa lautaselle?

  • Viestiketjun aloittaja ;/
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sirri:
niinpä. meillä ei esikko syö pottua. aina laitan lautaselle niinkuin muillekin syö sit siitä ne lihat ja vihanneksia. tai pelkät lihat jos ei oo aina vihanneksia tai sit ei syö mitään. Kertokaapa nyt mullekin että millä konstilla te saatte ne lapset syömään jos ne ei halua? istutin kerran pöydässä 2 t ja muistaa vieläkin sanoa ettei siitä tykkää vaikka tästä on aikaa. ja sen 2 t seurauksena laitto vissiin kaks pientä murua suuhun. toinen päivä tarjosin samaa koko päivän, lapsi oli kiukkuinen ja söi illalla puoli annosta ja sai sit leipää. oli siis koko päivän ilman ruokaa. ei minusta toimi oikein sekään.

meillä silleen että jos natkuttaa mulle jostain ruoasta, vaikka aamulla puurosta, mä ilmotan jo sillon että syödään illallakin ja opetellaan tykkäämään. Ja sitä kanssa syödään illalla, tai sitten ollaan ilman. Yleensä ensimmäisen lusikallisen jälkeen toteaa, että ihan nastaa safkaa on sittenkin ja vetää koko annoksen, vaikka vatkuttaisikin. Ja niin kauan kun natkuttaa, niin kauan jatketaan samaa: seuraavana aamuna puuroa, ja taas illalla ellei opi olemaan valittamatta (koska meillä valittaa ihan vaan periaatteesta, ei siksi että puuro olisi oikeasti ihan kammottavan yököttävää). Ja sitten jos ruoalla ei syö, seuraavalla on tarjolla samaa. kerrasta yleensä oppii. Lautasta ei tarvii tyhjentää kokonaan, mutta jos lykkää pois saman tien kun näkee ("Yök, en syö kun on kastiketta!!) mä sanon että kiitos hei, nähdään ensi aterialla. Niin simppeliä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Näitä ei oo muuten kumpaakaan voinut pakkosyöttää. Esikoinen oksensi vatsallisen jos yritti mitään laittaa vastentahtoisesti suuhun. Että kertokaa miten se pakkosmaistaminen oikein tapahtuu?



Meillä on tehonnut lapsille se, että jälkkäriä ei saa, jollei ruokaa ole syöty (tai ainakin maistettu). Sanokoot toiset mitä sanoo, mutta meidän nirsot ovat sillä tavoin oppineet syömään melkeinpä mitä vain.
Ei meillä oo tavallisesti jälkiruokaa. (Minä ja mies ollaan muutenkin paksuja, koitetaan nyt että lapsista ei tule.)

 
Alkuperäinen kirjoittaja en usko:
En uskokaan että teillä kaikilla on aina salaattia. Kun rahat joltain loppu puhutte vellistä, puurosta, keitoista, kananmunista. Ja rahat täällä usein tuntuu olevan loppu kun ukot juovat joten tukinpa paljon vihanneksia ruoalla.
Tuota... Meillä ollaan kasvissyöjiä. Ne on paljon PALJON halvempia kun esimerkiksi liha. (minä olen sekasyöjä mutta muut vegetaristeja, en kotiin osta lihaa vaikka ulkona saatan sitä syödäkin)

Kasvikset ON se pääruoka, oli sitten kasvis- taikka sekasyöjä, ei mikään pakollinen lisuke. Muuten on vähän vinoutuneet ruokailutottumukset.

Keitto=kasvissosekeitto, hyvin halpa, helppo ja terveellinen vaihtoehto. On kasvisgratiinia, currykasviksia, salaatteja, pinaattirucolarisottoa, yms. Ei tartte lihaa eikä perunaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Tekisin riisiä tai pastaa kaveriksi...peruna on pahaa keitettynä.
Eli tekisit karhunpalveluksen koska perunaa on hoitopaikassa ja koulussa,myös kylässä
Mun mielestä lapsen maailama ei siihen kaadu jos keitetty pottu maistuu pahalle. Kotonakin pyrin välttämään sen syöttämistä nyt kun vauvaruuista päästy eroon. Perunasta saa ihan kelvollistakin ruokaa tehtyä mikä maistuu jollekkin. Lapset osaa meillä olla sen verran vieraskoreita etteivät valita ruuista kylässä, ainakaan vieraammissa paikoissa, vaan syövät sitä mitä tarjotaan. En myöskään tarjoa kotona esim veripalttua vaikka se perinteisiin kouluruokiin kuuluukin....?

 
r0s
Silloin kun tää aloitus on tehty ei olisi tullut mieleenkään kysyä tätä mutta nyt tulee. Siis oikeaa muusia vai jotain pussimuusia?

Jälkimmäisessä kun ei ole mitään terveellistä.
 
vierailija
Silloin kun tää aloitus on tehty ei olisi tullut mieleenkään kysyä tätä mutta nyt tulee. Siis oikeaa muusia vai jotain pussimuusia?

Jälkimmäisessä kun ei ole mitään terveellistä.
Niistä jauhomuuseista, vaikka ei olisi vanhaakaan, tulee oksennus eikä lapsi sellaista teeskentele. Täytyyhän niissä olla vikaa. En ole edes paketin kylkiä lukenut, kun jo mun nuoruudessa sai mahan kipeäksi niistä.
 

Yhteistyössä