Jos lapsestasi tulisi venäläismielinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten suhtautuisit, jos lapsesi tulisi kotiin ja ilmoittaisi kallistuneensa Venäjän kannalle ja seuraavansa nykyään Putinin linjaa? Hylkäisitkö lapsesi vai suvaitsisitko hänen erilaiset ajatuksensa? Olen hyvin huolissani yhteiskunnallisesta ilmapiiristä, jossa lietsotaan sotaa ja kaukana käytävän sodan annetaan jopa rikkoa suomalaisia perheitä. Toivoisin jokaisella olevan sen verran sydäntä, että sentään omat LÄHEISET pidettäisiin rinnalla, vaikka ajattelisivat asioita Venäjän näkökulmasta. Mielipide-ero voi olla rikkaus, on hullua suuttua ja loukkaantua sellaisesta. Itse TOIVON lähipiirissäni olevan myös venäläismielisiä. Ei kaikkien ole pakko seurata kansan yhteistä ylhäältä saneltua virallista linjaa.

Venäjä on aina naapurimme ja sen asian kanssa on osattava elää.
Laiha sopu on parempi kuun lihava riita.
Pk-seudulla kauan asuessani olen tottunut kirjavaan väestönrakenteeseen.
Voin vaikuttaa vain omiin mielipiteisiini ja nekin vaihtuvat ajan oloon.
Ihmisiä me vain kaikki ollaan.
Katsoin Ylen Ykkösaamun ja ei minua nyt mikään huoleta. Suomi on selvinnyt paljon vaikeammista ajoista aiemmin kuten Sanna sanoi haastattelussa.
Sain kuulla tänään, että olen näyttänyt valaistunerlta henkilöltä kirkon penkissä. Ei asia ole minulle uutta. Ihmettelen miksi hengelliset tahot ovat niin hiljaa. Minä uskallan puhua ja kirjoittaa missä ja milloin vain henkimaailman asioista.
Uskontokunnalla ei ole mitään väliä. Kaikissa ihmisissä löytyy hyvyys jopa Putinissa. Hän on sairastunut mieleltään ja sössinyt omat ja maailman asiat.

On se niin hieno maa 🙄

Älyköt pakenevat sieltä, aivovuoto seuraa tuota takapajulaa, kun he eivät halua tykinruuaksi

yle Venäläislehti: Yli 260 000 miestä on lähtenyt Venäjältä liikekannallepanon jälkeen

• Surullinen
Reactions: Echo
Lapseni kannatti Irakin sotaa.
Kun Bagdadia pommitettiin kolme vuorokautta yötä päivää ja tuhansia ihmisiä kuoli, lapseni oli liimautuneena päiviä television ääreen ja tuntui suorastaan nauttivan tilanteesta.
Usan pidättämien Irakilaisten vankien kidutusten tullessa ilmi, hän vaikutti jostain syystä entistä onnellisemmalta ja kun Usan hallinto laillisti vangitsemiensa ihmisten kidutuksen, hänen reaktionsa oli suoranainen euforia.
Vuosien päästä, Usan käyttämien ammusten köyhdytetyn uraanin aiheuttaessa syntyvissä Irakilaisissa lapsissa epämuodostumia, aloin epäillä hänen mielenterveytensä tilaa ja lopullisen varmuuden hänen psykopatiastaan sain kun hän aivan tosissaan kertoi kuinka Usan aiheuttamien sotien seurauksena alkanut Euroopan pakolaiskriisi vain helpottaisi myös maamme huutavaa työvoimapulaa ja 32 000 Ruotsin lähettämää nuorta miestä antaisivat maamme rappeutuneelle geenipoolille piristysruiskeen ja maamme nuorisolle tekisi vain hyvää tutustua vieraisiin kulttuureihin heidän avullaan mukavien peli-ja ruokahetkien kanssa.
Yritin aikani hakea hänelle apua mielenterveyspalveluista, mutta apua löytämättä, kunnes hän vuosien syrjäytymisen jälkeen törmäsi samoin ajatteleviin yksilöihin netin ihmeellisessä maailmassa ja ajautui politiikkaan.
Nyt lapseni toimii aktiivisesti kokoomusnuorten parissa ja ajaa aktiivisesti lisämaahanmuuttoa maahamme ja skitsofreenikkona myös vihervasemmistonlaisten Rasmus ryhmässä ajamassa samaa päämäärää, joskin vedoten nyt joihinkin jakamattomiin ihmisoikeuksiin ja kansainvälisiin lakeihin.
Lapseni on kuitenkin mielisairaanakin minulle rakas ja vaikka hänen päämääränään näyttää olevan suomalaisen elämäntavan tuhoaminen puoluekannasta huolimatta, syytän itseäni vain siitä, että abortointi tehtiin vasta vuonna 2022 helpommaksi, enkä ehtinyt tehdä hänen kohdallaan lopullista ratkaisua riittävän ajoissa.

Näinhän se on. Venäjä on tuossa vieressä, eikä se siitä mihinkään katoa.

Venäjä on aina naapurimme ja sen asian kanssa on osattava elää.
Laiha sopu on parempi kuun lihava riita.
Pk-seudulla kauan asuessani olen tottunut kirjavaan väestönrakenteeseen.
Voin vaikuttaa vain omiin mielipiteisiini ja nekin vaihtuvat ajan oloon.
Ihmisiä me vain kaikki ollaan.
Katsoin Ylen Ykkösaamun ja ei minua nyt mikään huoleta. Suomi on selvinnyt paljon vaikeammista ajoista aiemmin kuten Sanna sanoi haastattelussa.
Sain kuulla tänään, että olen näyttänyt valaistunerlta henkilöltä kirkon penkissä. Ei asia ole minulle uutta. Ihmettelen miksi hengelliset tahot ovat niin hiljaa. Minä uskallan puhua ja kirjoittaa missä ja milloin vain henkimaailman asioista.
Uskontokunnalla ei ole mitään väliä. Kaikissa ihmisissä löytyy hyvyys jopa Putinissa. Hän on sairastunut mieleltään ja sössinyt omat ja maailman asiat.

Yhteistyössä