Jos lapsesi kutsutaan synttäreille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkis

Vieras
Jos lapsesi kutsutaan synttäreille, ja järjestäjä ei kysy allergioista mitään ja lapsellasi on vaikka kananmuna-allergia tai maitoallergia tms....

niin sanotteko kysymättä näistä ruokavalioasioista vai laitatteko mukaan varalle omat herkkueväät?

Kerron, koska en halua että lapseni 4v., saisi mitään allergista reaktiota kyläpaikassa! Ihan sama vaikka hänelle ei olisi järjestetty siellä mitään syötävää, mutta lapsen turvallisuuden tähden kerron. En nimittäin luota, että lapseni tajuaisi itse kertoa allergioistaan.

Itse ainakin toivoisin, että mulle kerrottaisiin asiasta kutsujen järjestäjänä. Kenelläkään tutulla tai niiden lapsilla ei ole mitään allergioita, niin tuollaiset ei välttämättä tule edes mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28921211:
Tottakai ilmoittaisin. Ei synttäreille viedä omia eväitä. Emäntä ainakin nolostuisi pahasti.

Mä en ainakaan nolostuisi, helpollahan siinä pääsee vaan...
Mutta toki tahtoisin tietää että laittaisin oikeanlaista jäätelöä allergiselle lapselle,
eikä jutusta tulisi isoa numeroa lapsellekaan.

Mä oon yleensä jo kutsussa kysynyt allergioista, jolloin vanhemmat ovat saaneet kertoa ne etukäteen. Kerran kävi niin, että jäätelökakkua otettaessa yksi lapsista kertoi, ettei voi syödä laktoosia lainkaan (tekemämme hyla ei käynyt). Tätä ei oltu kerrottu etukäteen lainkaan. Onneksi pakastimesta löytyi yksi (tosiaan vain yksi :) ) mehujää, joka sopi tuolle tytölle. Tämän täpärän "pelastumisen" jälkeen olen kysellyt allergioista ja rajoitteista tarkemmin.

Riippuu allergioiden määrästä. Itse olen kokenut helpommaksi ottaa omat eväät kuin velvoittaa synttärien järjestäjää huomioimaan kaikki meidän allergiat ( joita on paljon) :D

Kannattaa kyllä ehkä kysäistä järjestäjältä mitä tämä tahtoo...

Yhteistyössä