Jos lapsenne yökastelee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pien kysymys vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kun jätettiin yövaipat pois niin mä ostin niitä patjansuojus lakanoita. Ei ole patjaa tarvinnut pestä pissojen vuoksi. Ne on hyviä jos on oksennustautikin.

Meillä oli petauspatja ja sen päällä suojus eli ne molemmat pesin, jos sattui vahinko, paitsi joskus vain suojuksen, jos ei mennyt sijauspatjaan ollenkaan. Kyllähän se pissa alkaa äkkiä haista, jos sitä ei pese.

[QUOTE="vieras";25898886]Jatkaisin otsikkoa
...niin katsoisin peiliin ja miettisin, missä tein väärin, että lapsi kokee olonsa turvattomaksi kotonaan.[/QUOTE]

Hyvä syyllistäjä, siitä ei ole kyse jos lapsi kastelee, vaan se on hormonaalinen kypsymiskysymys. Onnea sinulle, täydelliselle!

Käytössä patjansuojus.Pysyy kyl paikallaan ku taittaa reunat patjan alle.Jos teillä pieni suoja, niin osta kaupast isompi.Alle kympin maksaa, et ei luulis olevan siitä kii.

Jupjup :D

[QUOTE="vieras";25898886]Jatkaisin otsikkoa
...niin katsoisin peiliin ja miettisin, missä tein väärin, että lapsi kokee olonsa turvattomaksi kotonaan.[/QUOTE]

Hyvä syyllistäjä, siitä ei ole kyse jos lapsi kastelee, vaan se on hormonaalinen kypsymiskysymys. Onnea sinulle, täydelliselle!

pink.gif

Meillä on ollut vauvasta lähtien patjan päällä fleece peitto kaksinkertaisena ja sen päällä lakana. kaksinkertainen fleece toimii kosteussulkuna, eli jos lapsi ei herää vaikka on housut ja lakanat märkänä ei välttämättä patja ole yhtään märkä aamulla. Sitten vain lakana ja fleecepeitto pesuun :) Helppoa, edullista eikä hiosta, kuten ne muovitetut froteet :)

Meillä muksule tulee välillä vielä pissavahinkoja, joten ostin metritavarana sitä muovitettua froteeta. Ainakin meidän Anttilan kangasosastolla oli. Ostin sitä pari kertaa patjan mitan ja nyt ei tarvii pestä kuin lakana ja tuo suoja. On sen verran leveää, että menee nyt jokapuolelta reilusti patjan alle. Ei mene rullalle vaikka kuinka pyörii. Hyvin toimii.

Toivottavasti sitten kannat vastuusi aikuisena ja ilmoitat tästä ketjusta lastensuojeluun!

[QUOTE="vieras";25898929]Uskokaa nyt, että yökastelevalla lapsella on paha olla kotonaan.[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";25898929]Uskokaa nyt, että yökastelevalla lapsella on paha olla kotonaan.[/QUOTE]

Todella pahaa tietämättömyyttä. Vaikka tämän vitsillä heitätkin, koska haluat provoilla, niin mä pysyn vakavana ja linkitän sulle tämän, jossa on useampikin esitysmuoto, jolloin pääset valitsemaan itsellesi parhaimman asian sisäistämiseksi: Ferring L ja varsinkin tämä video, jossa on ihan suullinen lääkärin esitys yökastelun syistä Ferring L Ole hyvä ja opiskele asia, äläkä väitä täällä tyhmyyksiä.

Pitää alkaa kattelemaan noita isompia patjansuojuksia. Oonko mä vaan kulkenut laput silmillä kun en ole aiemmin huomannut vai onko meillä vaan niin huono valikoima? :D

Lähinnä vaan tänään mietin, että kun pieni kasteli vuoteensa tänään ja äitini on sitä mieltä, että älä pese, keskity pakkaamaan muuttokuormaa ennemmin. Minä taas mieluummin pesisin. Tosin, meidän vaihtopatja on kyl jo uudessa kodissa....

Mä tilasin netistä (muistaakseen Anttilasta) semmosia suojuksia joissa kulmissa kumilenksut joiden avulla suojus laitetaan patjaan kiinni. Tosin meidän lapsilla on täyskokoiset sängyt. Mut luulisi vastaavia saavan lastensänkyihinkin.

Pitää alkaa kattelemaan noita isompia patjansuojuksia. Oonko mä vaan kulkenut laput silmillä kun en ole aiemmin huomannut vai onko meillä vaan niin huono valikoima? :D

Lähinnä vaan tänään mietin, että kun pieni kasteli vuoteensa tänään ja äitini on sitä mieltä, että älä pese, keskity pakkaamaan muuttokuormaa ennemmin. Minä taas mieluummin pesisin. Tosin, meidän vaihtopatja on kyl jo uudessa kodissa....

Pese jos saat sen heti kunnolla kuivaks.

Meillä kastelijat nukkuvat aikuisten kokoisissa sängyissä, joten hain muovitettua froteeta metritavarana. Sänkyyn patjan päälle 200cm x 90cm pala, päälle ohuin sijauspatja joka laitetaan kulmista kuminauhoilla patjan kulmien alle kiinni (saa tämmöisiä sijauspatjoja esim Jyskistä) . Yksi muovi+ petauspatja aina varalla kun kestää kuitenkin päivän kuiviua.

Meillä oli patjan päällä muovifrotee ja sen päällä petauspatja. Pissa vahingon sattuessa petari pesuun ja kaapista varapetari sänkyyn. Tietenkin myös muovifroteeta pestiin jos siihen asti meni pissaa

[QUOTE="vieras";25898954]Todella pahaa tietämättömyyttä. Vaikka tämän vitsillä heitätkin, koska haluat provoilla, niin mä pysyn vakavana ja linkitän sulle tämän, jossa on useampikin esitysmuoto, jolloin pääset valitsemaan itsellesi parhaimman asian sisäistämiseksi: Ferring L ja varsinkin tämä video, jossa on ihan suullinen lääkärin esitys yökastelun syistä Ferring L Ole hyvä ja opiskele asia, äläkä väitä täällä tyhmyyksiä.[/QUOTE]
Ei ole tarvetta opiskella; lapseni eivät ole yökastelijoita.

Yhteistyössä