Jos lapsen elämässä on vain äiti

joka aina huolehtii, eikä muita aikuisia (vaikka olis ihan ydinperhekin), niin jotenkin aika umpimieliseltä tuntuu.
Kyllä sitä lasta muutkin voivat kasvattaa, ja siitä pitää hyvää huolta, kuin äiti 24h/vrk. Missä on isovanhemmat, täsit, sedät, kummit jne?

Minä oikeesti säälin teitä äitejä, jotka pidätte mukuloistanne niin tiukasti kiinni, etteivät ne ole koskaan käyneet edes kylässä yötä viettämässä. :\|
En ainakaan menisi asialla ylpeilemään. :eek:
 
Ja ap:n pieneen mieleen ei ole juolahtanut että kaikilla äideillä ei yksinkertaisesti ole muita aikuisia siinä ympärillä lasta kasvattamassa!
On olemassa kuolemaa,sairautta,yksinäisyyttä...jne...
Joo tää oli harvinaisen typerä provo tai sitten ap on harvinaisen typerä. \|O :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:52 vieras kirjoitti:
Ja ap:n pieneen mieleen ei ole juolahtanut että kaikilla äideillä ei yksinkertaisesti ole muita aikuisia siinä ympärillä lasta kasvattamassa!
On olemassa kuolemaa,sairautta,yksinäisyyttä...jne...
Joo tää oli harvinaisen typerä provo tai sitten ap on harvinaisen typerä. \|O :kieh:
Ne äidit on ER ASIA, heillä ei ole tukiverkostoa, varmasti haluaisivat sellasen! Ja toivottavasti löytävätkin! :flower:
Mammat jotka eivät ANNA lastaan muiden hoidettavaksi, ovat mielestäni päästään vialla.
Jos lapsi ei koskaan ole edes mummolassa (mummo tavallinen, ei alkoholisti, narkkari tai tappaja) ollut yötä, ja ikää on jo vaikka 5v, vikaa täytyy olla kyllä äitissä. Mitä ideaa on toiminnassa, joka sulkee lapselta muut aikuiset pois? :headwall:
 
Mä ymmärrän siinä mielessä ap:ta kyllä, että jos itse tekee itsestään lapselle "ainoan ihmisen maailmassa" niin sitten ei kyllä kannata valittaa, jos lapsi on kuin takiainen jalassa kiinni koko ajan. (Mihin muuten törmää tosi usein...)
Tietysti rajansa kaikella, ihan pienen vauvan paikka ei minustakaan ole kyllä yöhoidossa. Mutta jos mahdollisuus on lapsi saada hoitoon vanhempana niin en ymmärrä miksi sitä mahdollisuutta ei voisi käyttää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:02 aapee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:52 vieras kirjoitti:
Ja ap:n pieneen mieleen ei ole juolahtanut että kaikilla äideillä ei yksinkertaisesti ole muita aikuisia siinä ympärillä lasta kasvattamassa!
On olemassa kuolemaa,sairautta,yksinäisyyttä...jne...
Joo tää oli harvinaisen typerä provo tai sitten ap on harvinaisen typerä. \|O :kieh:
Ne äidit on ER ASIA, heillä ei ole tukiverkostoa, varmasti haluaisivat sellasen! Ja toivottavasti löytävätkin! :flower:
Mammat jotka eivät ANNA lastaan muiden hoidettavaksi, ovat mielestäni päästään vialla.
Jos lapsi ei koskaan ole edes mummolassa (mummo tavallinen, ei alkoholisti, narkkari tai tappaja) ollut yötä, ja ikää on jo vaikka 5v, vikaa täytyy olla kyllä äitissä. Mitä ideaa on toiminnassa, joka sulkee lapselta muut aikuiset pois? :headwall:
Sekö on muiden aikuisten poissulkemista lapselta, jos lasta ei anneta hoitoon? :whistle: Muiden aikuisten kanssako ei voi muuten oleskella?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:05 Miri kirjoitti:
Mä ymmärrän siinä mielessä ap:ta kyllä, että jos itse tekee itsestään lapselle "ainoan ihmisen maailmassa" niin sitten ei kyllä kannata valittaa, jos lapsi on kuin takiainen jalassa kiinni koko ajan. (Mihin muuten törmää tosi usein...)
Tietysti rajansa kaikella, ihan pienen vauvan paikka ei minustakaan ole kyllä yöhoidossa. Mutta jos mahdollisuus on lapsi saada hoitoon vanhempana niin en ymmärrä miksi sitä mahdollisuutta ei voisi käyttää.
Mä taas en tajua, miksi on pakko viedä lapsia juuri hoitoon.

Voihan sitä kyläillä muutenkin isovanhemmilla, kummeilla, sedillä, tädeillä ja voivathan nekin tulla vierailulle.


Ja yökylään.
Tai jopa vahtia tovin lapsosia, tai vaikka käyttää uimahallissa.

Mitä etua on siitä, että lapsi viedään ajasta a-aikaan b- tarkoituksella hoidettavaksi? Sis suhteessa muihin seurustelumuotoihin.


Kertokaahan.
 
Minäpä taas hyväksyn ihan hyvin jos pikkunen on joskus yö kylässä. Meillä neito 1vuotiaana oli naapurilla joka on ystäväni, yökylässä kun teimme muuttoa mutta sitten mitä isompiin lapsiin tulee niin en antais olla. Mulla on 4 lasta kaikkiaan ja olen huomannut et isompana kun niitä päästää muualle yöksi se jää päälle ja tulee sellainen kyläluuta lapsi. Kotona on sänky missä nukkua ja vierailut voi sovittaa päiviin ja iltoihin muttei öihin.

Lapsen paikka on kotona ! Aivan eri asia on se jos on menoja tai jotain tärkeää et on pakko laittaa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:10 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:05 Miri kirjoitti:
Mä ymmärrän siinä mielessä ap:ta kyllä, että jos itse tekee itsestään lapselle "ainoan ihmisen maailmassa" niin sitten ei kyllä kannata valittaa, jos lapsi on kuin takiainen jalassa kiinni koko ajan. (Mihin muuten törmää tosi usein...)
Tietysti rajansa kaikella, ihan pienen vauvan paikka ei minustakaan ole kyllä yöhoidossa. Mutta jos mahdollisuus on lapsi saada hoitoon vanhempana niin en ymmärrä miksi sitä mahdollisuutta ei voisi käyttää.
Mä taas en tajua, miksi on pakko viedä lapsia juuri hoitoon.

Voihan sitä kyläillä muutenkin isovanhemmilla, kummeilla, sedillä, tädeillä ja voivathan nekin tulla vierailulle.


Ja yökylään.
Tai jopa vahtia tovin lapsosia, tai vaikka käyttää uimahallissa.

Mitä etua on siitä, että lapsi viedään ajasta a-aikaan b- tarkoituksella hoidettavaksi? Sis suhteessa muihin seurustelumuotoihin.


Kertokaahan.
No ainakin joissain tapauksissa ne välit lähentyy todella paljon, kun sitä "arkeakin" eletään lapsen kanssa yhdessä. Omaa äitiäni ja siskon lapsia seuranneena, olen huomannut, että lapsista ne, jotka ovat olleet mummolassa joskus hoidossakin, ovat huomattavasti läheisempiä mummonsa kanssa, kun ne, jotka siellä ovat vain kylässä käyneet. Johan sitä yhdessä vietettyä aikaakin tulee huomattavasti enemmän, kuin pelkästään kyläilyllä.
 
\No ainakin joissain tapauksissa ne välit lähentyy todella paljon, kun sitä "arkeakin" eletään lapsen kanssa yhdessä. Omaa äitiäni ja siskon lapsia seuranneena, olen huomannut, että lapsista ne, jotka ovat olleet mummolassa joskus hoidossakin, ovat huomattavasti läheisempiä mummonsa kanssa, kun ne, jotka siellä ovat vain kylässä käyneet. Johan sitä yhdessä vietettyä aikaakin tulee huomattavasti enemmän, kuin pelkästään kyläilyllä.

[/quote]

Jep, joissain tapauksissa varmasti pitää paikkaansa.

Selväähän on, että mitä enemmän yhdessä viettää aikaa, sitä enemmän oppii yhdessä toimimaan ja kiintyy...

Tosin yhtälailla tulee yhdessäoloa jos perhe viettää pidemmän ajan kylässä ja lapset elävät näin mummolankin arkea.
=)
 
siis uskomatonta
SIIS, HUOMATKAA KAIKKI!

Lapsia ei koskaan ikinä eikä missään tilanteessa SAA viedä minnekkään hoitoon.

Kaikki ihmissuhteet hoidetaan äitin ja isin kanssa kun käydään kyläilemässä,

ja mielellään tietty vain ÄITIN kanssa, koska äiti on tärkeempi vanhempi.

SINÄ JOKA VIET LAPSESI HOITOON MUMMOLAAN VAIKKAPA 2 YÖKSI, OLET LUUSERI ÄITI, ITSEKESKEINEN JA MITÄÄN SANOMATON IHMINEN.!

Nyt joku hiirulaisäiti naputtelee tiuhaan konettaan ja keksii sieltä taas jotain pätevää sanomista tähänkin, ja 10 muuta lammasta toistaa samaa perässä!!
 
Onhan se ihan eri asia onko lapsi äitin (ja isin) kanssa mummolassa kylässä kuin että lapsi yksin siellä. Aina kun vanhemmat on paikalla, hoitovastuu on heillä. Sen vuoksi tilanne, jolloin lapsi on itsekseen on ihan eri, koska silloin lapsen on luotettava mummoon ja ukkiin (tai muuhun kylässä olevaan), eikä pelkästään vanhempiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:34 Kata-76 kirjoitti:
Onhan se ihan eri asia onko lapsi äitin (ja isin) kanssa mummolassa kylässä kuin että lapsi yksin siellä. Aina kun vanhemmat on paikalla, hoitovastuu on heillä. Sen vuoksi tilanne, jolloin lapsi on itsekseen on ihan eri, koska silloin lapsen on luotettava mummoon ja ukkiin (tai muuhun kylässä olevaan), eikä pelkästään vanhempiin.
Ei pidä paikkaansa meillä ainakaan.

(tosin meidän lapset ovat olleet ilman meitäkin mummolla)

 
Noin kuukausi sitten yritin aloittaa keskustelua tyttäreni kanssa siitä, että mitä yökyläily on ja että joskus tyttö voisi mennä mamman tai mummin luokse.

Tyttö parkui KAKSI TUNTIA pelkästä ajatuksesta.

Samanlainen on ollut pienestä asti, vaikka on ollut hoidossa vain pari-kolme tuntia kerralla. Huutaa kunnes äiti palaa. 7-8kk ikäisellä kyse ei ole kiukuttelusta.

Sorge vaan, mun äiti olis aivan neuvoton ko tilanteessa ja anoppi pärjää, mutta kerran vuoteen on maksimi, mitä kehtaan häntä lapsillani rasittaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:29 siis uskomatonta kirjoitti:
SIIS, HUOMATKAA KAIKKI!

Lapsia ei koskaan ikinä eikä missään tilanteessa SAA viedä minnekkään hoitoon.

Kaikki ihmissuhteet hoidetaan äitin ja isin kanssa kun käydään kyläilemässä,

ja mielellään tietty vain ÄITIN kanssa, koska äiti on tärkeempi vanhempi.

SINÄ JOKA VIET LAPSESI HOITOON MUMMOLAAN VAIKKAPA 2 YÖKSI, OLET LUUSERI ÄITI, ITSEKESKEINEN JA MITÄÄN SANOMATON IHMINEN.!

Nyt joku hiirulaisäiti naputtelee tiuhaan konettaan ja keksii sieltä taas jotain pätevää sanomista tähänkin, ja 10 muuta lammasta toistaa samaa perässä!!
Vaikka kuin olisin hiirulaisäiti, niin kommentoin. Eikai kukaan ole sitä mieltä että lapsia ei SAA viedä hoitoon, en minä ainakaan. Mutta mikään välttämättömyys se ei ole. :) Miksei tässäkin asiassa saa tehdä niinkuin tykkää ja omalle perheelle on parasta.<br><br>
 
sinttien äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:15 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:10 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:05 Miri kirjoitti:
Mä ymmärrän siinä mielessä ap:ta kyllä, että jos itse tekee itsestään lapselle "ainoan ihmisen maailmassa" niin sitten ei kyllä kannata valittaa, jos lapsi on kuin takiainen jalassa kiinni koko ajan. (Mihin muuten törmää tosi usein...)
Tietysti rajansa kaikella, ihan pienen vauvan paikka ei minustakaan ole kyllä yöhoidossa. Mutta jos mahdollisuus on lapsi saada hoitoon vanhempana niin en ymmärrä miksi sitä mahdollisuutta ei voisi käyttää.
Mä taas en tajua, miksi on pakko viedä lapsia juuri hoitoon.

Voihan sitä kyläillä muutenkin isovanhemmilla, kummeilla, sedillä, tädeillä ja voivathan nekin tulla vierailulle.


Ja yökylään.
Tai jopa vahtia tovin lapsosia, tai vaikka käyttää uimahallissa.

Mitä etua on siitä, että lapsi viedään ajasta a-aikaan b- tarkoituksella hoidettavaksi? Sis suhteessa muihin seurustelumuotoihin.


Kertokaahan.
No ainakin joissain tapauksissa ne välit lähentyy todella paljon, kun sitä "arkeakin" eletään lapsen kanssa yhdessä. Omaa äitiäni ja siskon lapsia seuranneena, olen huomannut, että lapsista ne, jotka ovat olleet mummolassa joskus hoidossakin, ovat huomattavasti läheisempiä mummonsa kanssa, kun ne, jotka siellä ovat vain kylässä käyneet. Johan sitä yhdessä vietettyä aikaakin tulee huomattavasti enemmän, kuin pelkästään kyläilyllä.
Nimenomaan, kyllä lapsen täytyy ihan rauhassa (ilman äitiä) saada puuhailla mummonsa (tai kenen läheisen aikuisen kanssa tahansa). Siitä ne suhteet juuri tulee läheisiksi, ja lapsi puuhaileekin ihan eri asioita, kun saa olla ilman äitiä. Sitten on ihana tulla kotiin ja ylpeänä kertoo äitille, mitä mummon (tms) on yhdessä puuhailtu. =)

Meiän lapsilla on ihan omat jutut mummon kanssa, mitkä ei mulle tule edes mieleen, ja mistä en oo itse kiinnostunut. Mummo jaksaa näyttää elämästä ihan eri puolia.

Ja mikäs sen ihanampaa, kun tietää että lapsella on muitakin läheisiä ihmisiä jotka jakavat vastuuta, ettei itse ole ainoa huolehtija ja kasvattaja (menis tosi ankeeksi). =)
 
Minä ainaki olen lapseni tehnyt sillä mielin et minä ne hoidan, mummolla käydään kyläs, kauempana mummolassa ollaan sit yötäki ku on pitkä matka, kyläillään kummeilla ja serkuilla mut yökylään ei ole tarvetta ollu, vanhempi on kymmenen ja nuorempi kolme, miksi niitten pitää kavereilleen tai vaik mummolaan yksin pistää yöksi. koti on paras paikka ja lapsista kuuluu vanhempien huolehtia jos kerran pystyvät...
 
hahhhhha
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:36 vieras kirjoitti:
Minä ainaki olen lapseni tehnyt sillä mielin et minä ne hoidan, mummolla käydään kyläs, kauempana mummolassa ollaan sit yötäki ku on pitkä matka, kyläillään kummeilla ja serkuilla mut yökylään ei ole tarvetta ollu, vanhempi on kymmenen ja nuorempi kolme, miksi niitten pitää kavereilleen tai vaik mummolaan yksin pistää yöksi. koti on paras paikka ja lapsista kuuluu vanhempien huolehtia jos kerran pystyvät...


:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: OMG!!!!
*ojentaa kunniamerkkiä tosi upealle äidille*
 

Yhteistyössä