Jos lapsemme ei halua leikkiä enään kaverinsa kanssa, mutta vanhemmat vaan "vonkuu"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En ymmärrä tämän toisen lapsen vanhempia, soittelevat jatkuvasti , että voisiko lapsemme olla heidän lapsensa kanssa. Lapsemme ei halua olla tämän lapsen kanssa enään.. Olen yrittänyt hienovaraisesti sanoa tämän lapsen vanhemmille, että ilmoitan kyllä sitten kun lapsemme haluaa tulla jne. Mutta ei. Enhän minä voi pakottaa lastamme leikkimään lapsen kanssa josta ei kovin välitä. :(

Tuntuu , että tämän lapsen vanhemmat ovat jotenkin loukkaantuneet, sanovat puhelimessa aina kun soittavat " ***** kovasti kyllä haluaisi olla teidän ***** kanssa". Minä sitten koitan sopertaa jotain siihen, että ilmoitan kyllä sitten kun sen aika tulee.

Kiusallista.

Mun mielestä aikuiselle ihmiselle voi sanoa, että lapsi ei halua enää leikkiä. Vanhemmat selittäköön tilanteen sitten lapselleen niinkuin parhaaksi katsoo. Lapsilla on sama oikeus kuin aikuisillakin valita seuransa, kunhan ei mene kiusaamiseksi!

On aika ilkee tilanne lapselle jos vanhemmat "pakottavat" hänet leikkimään jonkun kanssa. Mielestäni lapsikin saa valita seuransa ja jos leikit ei jonkun kanssa innosta niin ei siitä mitään tule. On siis tämän toisen aikuisen asia selittää tenavalleen että ap*n lapsi ei nyt tule käymään tms.

Onko joku tietty syy, ettei lapsesi enää tahdo leikkiä tämän toisen lapsen kanssa.
Olisko ollut jotain kinaa?
Minä ainakin selvittäisin asiaa. Ei kait kukaan yht'äkkiä lakkaa haluamasta leikkiä?

Yhteistyössä