Jos laittaa nimeksi Sofi, niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LucyVanPelt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LucyVanPelt

Jäsen
10.07.2006
332
0
16
vaantaako ihmiset sen vakisin Sofiaksi?

Mun mielesta Sofi on niin ihana nimi. Koko nimeksi ajateltiin Sofi Aurora. Britit kylla luultavasti mieltaan Sofin Sofiksi. Tai oikeastaan Sophyksi.... Joten nimea saa varmaan aina olla tavaamassa joka tapauksessa, mutta ma en haluu, etta nimi vaantyy Suomen sukulaisten suussa Sofiaksi.

On mulla murheet. :kieh:

kylla ma olisisn enemman huolissani englantilaisten aantamisesta. kuten olet varmaan huomannut eihan taalla yksinkertaisenkaan vahan erikoisemman nimen lausuminen onnistu. suomalaiset on kuitenkin sne verran fiksumpaa sakkia tassa asiassa. ja jos jotakuta joutuu vahan oikaisemaan niin kylla yleensa oppivat yhdesta kerrasta toisin kuin paikalliset taalla jotka ei opi sen sadannenkaan kerran jalkeen. itsella erikoisempi etunimi, ei kuitenkaan vaikea, mutta eipa sita kovin moni tyokaveri viela 7 v jalkeenkaan osaa oikein lausua. btw. sofi on ihana nimi.

Kyl se taitaa aika luonnollisesti vääntyä Sofiaksi, ainakin täällä lakeuksilla.. "mitäs Sofialle kuuluu" mitäs Sofille kuuluu.. tai en tiedä. En oli ennemmin törmännyt muuta kuin Sofiohin ja Safioihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 12:21 JonseredLaLoca kirjoitti:
Sophie? tai Sofie? *sen verran ruotsinkielisestä suvusta, että Sofi sanoisin*

Sophie kavis joo. Tosin sit osaan kuvitella ihmisten Suomessa kyselevan, etta miten se lausutaan :D Tarkeinta kai kuiteski on, etta nimi "toimii" englanninkielisessa maailmassa, koska se on kuitenkin missa meidan lapset syntyy ja kasvaa.

Jos sua ei haittaa, et britit vääntää sen Sophyksi ni miksi ihmeessä suomalaisten vääntäminen Sofiaksi haittaa? Ja sanoisin kyllä, et täällä takapajulassakin osataan ehkä lausua nimiä jokseenkin oikein ja Sofi olis Sofi. Niin mä sen ite ainaki sanoisin, mut henk koht mulla ei olekaan tarvetta väännellä toisten nimiä joksikin mitä ne ei oo.. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 12:23 Milla Makia kirjoitti:
kylla ma olisisn enemman huolissani englantilaisten aantamisesta. kuten olet varmaan huomannut eihan taalla yksinkertaisenkaan vahan erikoisemman nimen lausuminen onnistu. suomalaiset on kuitenkin sne verran fiksumpaa sakkia tassa asiassa. ja jos jotakuta joutuu vahan oikaisemaan niin kylla yleensa oppivat yhdesta kerrasta toisin kuin paikalliset taalla jotka ei opi sen sadannenkaan kerran jalkeen. itsella erikoisempi etunimi, ei kuitenkaan vaikea, mutta eipa sita kovin moni tyokaveri viela 7 v jalkeenkaan osaa oikein lausua. btw. sofi on ihana nimi.

Yep, mä olin koko vaihto-oppilas vuoden Ana, vaik kuinka yritin sanoa että Anna.. siis Anna :D No jaa..

\

Arvaas, kun ma aina esittelen itseni Annaksi ihan suomalaisittan aannettyna. Sitten kun nama ihmiset joskus nakee sen kirjoitettuna, niin ne alkaa kutsua mua Annaksi englantilaisittan aannettyna. Siis vaikka ne eka kutsuu mua ihan suomalaisella Annalla :laugh: :kieh: :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 12:29 LucyVanPelt kirjoitti:
\

Arvaas, kun ma aina esittelen itseni Annaksi ihan suomalaisittan aannettyna. Sitten kun nama ihmiset joskus nakee sen kirjoitettuna, niin ne alkaa kutsua mua Annaksi englantilaisittan aannettyna. Siis vaikka ne eka kutsuu mua ihan suomalaisella Annalla :laugh: :kieh: :headwall:

Mitenkähän sinun pitäisi translitteroida nimesi, että saisivat sanottua sen oikein? :D Minun nimeni myös onnistuu ihan hyvin siihen asti, kunnes näkevät sen kirjoitusasun... Sitten se vääntyy aivan merkillisesti!

Yhteistyössä