Jos lääkäri ei kirjoitaa sl-todistusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laulava Lomittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laulava Lomittaja

Vieras
Miten se menee työnantajan puolella?
Tehdäänkö musta luuseri,laiskimus ja otetaan palkasta pois vai miten??

Mulla on nyt joku vika (joo,siis kipu,puristusvoimat pois) kädessä ja soittelin työnantajalle että en ole remmissä tänään,vaan koitan saada aikaa lääkäriin..Ei tällä kädellä mummoja ja pappoja tueta seisomaan ja pueta/riisuta..Eilen ko teipatulla ranteella tein ja kipu senkun yltyi..

[QUOTE="vieras";25355991]Useimmissa paikoissa voi olla omalla ilmoituksella pois kolme päivää. Kysy työnantajalta, jos et tiedä.[/QUOTE]

Meillä ainakin vain yhden päivän.

Miksei lääkäri kirjoittaisi sairaslomaa jos se kerran on oikeasti tarpeen?Jos sulla on siinä kädessä vaikka jokin tulehdus tms,joka edellyttää lepoa ja mahdollisesti jonkun tuen käyttöä niin uskoisin,että saat sairaslomaa ainakin jonkin verran.Tuntuisi oudolta,että lääkäri määrää töihin ihmisen,joka ei pysty töitä tekemään.Jos jostain syystä katsoo,että töihin pystyt menemään niin sitten ei auta kuin sopia työnantajan kanssa jotain.Se sitten tarkoittaaa joko sitä,että käytät jotain lomapäiviä tähän tai sitten olet palkattomalla.Tai sitten olet töissä kipeän kätesi kanssa niin kauan,että siihen tulee oikein kunnolla vikaa jolloin lääkäri kirjottaakin todella pitkän sairasloman..

Toivottavasti saat fiksulle lääkärille ajan tänään.Se on nimittäin todella tuskaa koittaa puolikuntoisena tehdä töitä kun on kipuja.

[QUOTE="vieras";25355991]Useimmissa paikoissa voi olla omalla ilmoituksella pois kolme päivää. Kysy työnantajalta, jos et tiedä.[/QUOTE]
Monessa paikassa pitää olla sairauslomatodistus jo heti eka päivästä alkaen. Esimerkiksi meillä ei ole sallittua, että hankkisi todistuksen vasta toisena sairauspäivänä, ellei ole joku pakottava este.

Pakkohan se on mennä töihin, mikäli sairauslomaa ei tipu. Näin on käynyt omalla kohdalla, selkä oli kipeä ja olin ihan varma että tottakai saan saikkua.. Onneksi oli sitten iltavuoro ja lääkäriaika ennen työvuoron alkua niin ehdin sitten juuri ja juuri töihin. Lähiesimies katsoi sitä touhua vierestä ja kehotti menemään vaikka yksityiselle että saan sen sairauslomalapun, mutta eipä sitä opiskelijana ollut sellaiseen varaa. (ja palkattomalle olisin voinut lähteä kesken päivän, mutta siihenkään ei ollut silloin varaa)Tein sitten sen mitä tein, mutta en todellakaan normaalisti pystynyt töitä tekemään ja aika turha päivä oli kaikille osapuolille..

[QUOTE="alma";25356257]Ehkäpä ap. on lääkärin "vanha tuttu".
Ainakin meillä työterveydessä katsotaan vähän henkilön historiaa, ja eräitä kanta-asiakkaita sitten tutkitaankin vähän tavallista tarkemmin...[/QUOTE]
No just. Tämä on se pärstäkerroin. Meidänkin työpaikalla on niin, että jotkut saavat sairauslomaa helpolla ja toiset eivät millään, vaikka olisivat kuinka sairaita. Ammattilaisten pitäisi ymmärtää, ettei ihminen itse voi sairastumiselleen (juuri) mitään. Toiset sairastuvat helpommin kuin toiset. Minäkin olen ollut tosi kipeänä lääkärin vastaanotolla ja siinä sitten lääkäri on katsellut historiaani. Onneksi minulle ei ollut sairauslomia vuoden sisällä, joten sain sairausloman, vaikken ilmeisesti "puolikuolleena" täysin täyttänyt lääkärin sairauslomakriteereitä.

[QUOTE="vieras";25356401]No just. Tämä on se pärstäkerroin. Meidänkin työpaikalla on niin, että jotkut saavat sairauslomaa helpolla ja toiset eivät millään, vaikka olisivat kuinka sairaita. Ammattilaisten pitäisi ymmärtää, ettei ihminen itse voi sairastumiselleen (juuri) mitään. Toiset sairastuvat helpommin kuin toiset. Minäkin olen ollut tosi kipeänä lääkärin vastaanotolla ja siinä sitten lääkäri on katsellut historiaani. Onneksi minulle ei ollut sairauslomia vuoden sisällä, joten sain sairausloman, vaikken ilmeisesti "puolikuolleena" täysin täyttänyt lääkärin sairauslomakriteereitä.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan noinkaan ole.
Jotkut nyt vaan oikeasti ovat lintsareita, sitä nyt vaan ei voi kiistää.
Olen ravintolassa töissä, ja meillä oli yksi tyyppi, joka sairastui flunssaan lähes aina kun hänellä oli töitä viikonlopuksi. Pari kertaa oli niin, että hän koitti torstaina vaihtaa viikonloppuvoroa pois, mutta kun ei onnistunut, meni perjantaina työterveyteen.
No, eivät sitten kirjoittaneet sairauslomaa, kun ainoat oireetkin oli "köh-köh" ja se, että työntekijä kertoi olon olevan huono.
On myös tunnollisia tyyppejä, joilla on huono vastustuskyky, ja nämä ovat aina sen saikun "saaneet", niinkuin pitääkin saada.

[QUOTE="alma";25356257]Ehkäpä ap. on lääkärin "vanha tuttu".
Ainakin meillä työterveydessä katsotaan vähän henkilön historiaa, ja eräitä kanta-asiakkaita sitten tutkitaankin vähän tavallista tarkemmin...[/QUOTE]

En ole mikään kanta-asiakas,lääkäri ei ole mikään vanha tuttu.Olen kolunnut töissä jopa pienessä kuumeessa,mutta en ole "raaskinut" saikkua hakea pahimpaan influenssa aikaan - suurin osa kotiavustajista silloin sairaslomalla..

No tassu kuvattiin ja nyt odotellaan käsikirurgin lausuntoa,lääkäri totesi ettei tuolla kädellä tehdä nyt sitten juuri mitään.

Yhteistyössä