Jos kutsussa lukee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, oltiin tänään kaikkien paikkakunnan koulujen (ala-aste 1-2lk, toinen ala-aste 3-6 lk ja ylä-asteen ) yhteisissä itsenäisyyspäivä juhlissa.

Kutsu tuli noin kuukausi sitten jokaiseen kotiin ja siinä oli tuo maininta.

Mulla oli suorathousut ja vähän juhlavampi paita, miehellä kauluspaita suorat housut ja irtotakki (tosin käyttää niitä töissäkin )
Lapsella oli "joulujuhla-asu"

Osa porukasta saapui likaisissa farkuissa, gollegepaidassa jne - aikuiset.

Mä olin vaan vähän tyrmistynyt, että missä vaatteissa sitä sitten nykyisin juhlitaan jos tämä on juhlallinen asu???

olisi voinut mainita aloituksessaan mihin tarkoitukseen toivottiin juhlavaa pukeutumista.kyllä ihan luulee esim itsenäisyyspäivään liittyvän,eikä koulunjuhlaa :( ei ihme että vastaukset mitä on

Siis tarkennetaan vielä: kyseessä oli näiden koulujen yhdessä järjestämä itsenäisyyspäivä juhla, jossa oli myös kunnanpäättäjiä ja muita "tärkeitä" kuntalaisia kutsuttuina vaikka heidän lapsensa eivät ko kouluja kävisikään.

joku: onko sun vastauksesta ymmärrettävä että juhlallinen pukeutuminen koulunjuhlassa voi olla paskaiset housut ja gollege paita / verkkarit / tuulipuku yms

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kutsu tuli kk sitten niin moni on voinut juhlat jo unohtaa. Inhimillistä lapsiperheessä enkä pahalla katsois jos lapsi tulee farkuissa ja collarissa.

Joo muistivat kuitenkin tulla paikalle, iltajuhlaan.
Ja kyse oli nyt aikuisista, en minäkään pahalla mutta välistä ihmetyttää vanhempien asenne.
Kunnanjohtaja ja valtuuston jäsenet olivat juhlapuvuissaan, veteraarit/lotat merkit rintapielissä jne

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä:
Siis tarkennetaan vielä: kyseessä oli näiden koulujen yhdessä järjestämä itsenäisyyspäivä juhla, jossa oli myös kunnanpäättäjiä ja muita "tärkeitä" kuntalaisia kutsuttuina vaikka heidän lapsensa eivät ko kouluja kävisikään.

joku: onko sun vastauksesta ymmärrettävä että juhlallinen pukeutuminen koulunjuhlassa voi olla paskaiset housut ja gollege paita / verkkarit / tuulipuku yms

tarkoitin kysymykseesi ois helpompi vastat jos tietäisi mihin pyydetään juhlavaan pukeutumista,nyt pystyy antamaan oma kommentti kun tiedän mistä kysymys,on eroa pukeutua koulun juhliin tai itsenäisyyspäivän juhliin johonkin suuren tapahtumaan

Mun mielestä juhlaan pitää pukeutua juhlan mukaan. Koulun itsenäisyysjuhliin laitetaan ykköset. Lapsellaki on arvokas ja juhlava olo juhlavaatteissa ja lapsi oppii, että juhlaa kunnioitetaan pukeutumalla arvokkaasti. Ja arvokkaasti ei sitte tarkota samaa, ku kalliisti.

Miten lapset oppii pukeutumaan, jos aikuiset on sitä mieltä, että ei nyt tarvi ja eihän meillä oo ja ei me tän takia mitään osteta... :/

Uusimmat

Yhteistyössä