Jos kuolisitte ja lapset jäisi isänsä hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fanny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voisko tehdä:
No tarttis jotenkin vaan toivoa, että toi esikkokin voisi jotenkin päätyä kuopuksen isälle eikä millään ilveellä omalleen. Tarttis varmaan tehdä jo jotkut "viimeinen toive" -paperit, että esikoinen ei koskaan menisi omalle isälleen :(

Toiveen voi esittää, mutta se ei sido sosiaaliviranomaisia... Ihan sama juttu mulla. Eli toivotaan ettei kuolla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joutusin takuulla haudankin takaa pitämään lapsistani huolen ;) Heidän isän lastenhoito kykyyn en luota tippaakaan... Avuton, saamaton ja ei vaan osaa lapsia kohdella/käsitellä oikein!

Miten pärjäät hänen kanssaan nyt kun yhdessä kasvatatte?

Olisin. Vaikka mies on surkee esim ettii vaatteita noille niin kyllä siinä vaiheessa opettelis ja varsinkin kun hän ei ikinä kuuna päivänä suostuisi antamaan lapsia jonku muun kasvatettaviks. Oon sanonu mitä pitää antaa tytölle jos mulle jotain sattuu ja oon yrittäny tehä kaikki asiat loppuun ettei mulla siinä tilanteessa jos oon esim sairaalassa ja tiedän et se on menoa jää joku asia vaivaamaan et voi kun en kerenny sitä ja sitä tehä loppuun.

Jos tuossa tilanteessa jotain pystyisi tuntemaan, niin voimia toivoisin kovasti, sitä että lähipiiri olisi tukemassa ja että mielellään löytäisi lapsille niin harvinaisen äitipuolen joka olisi valmis kasvattamaan noita ominaan. En epäile miehen lastenhoitokykyä, mutta yllättävä yksinjääminen kahden vammaisen lapsen kanssa vaatii kuitenkin aika paljon muutakin. Myös vastuunottamista niistä alueista jotka tähän mennessä ovat olleet minun juttujani.

Sen uskon että hän kyllä jaksaisi lapsista nauttia tuossakin tilanteessa.

en olisi!tätä olen joskus miettinyt.me olemme siis eronneet ja hänellä jo uusi pehe.ei ole lasten kanssa paljoa tekemisissä,eikä lapset varmastikkaan haluaisi hänelle edes mennä...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tietysti:
Olisin! Ei kai kukaan lisäänny sellaisen miehen kanssa, joka ei omista lapsistaan huolehdi!!!!

huolehtimista on niin monenlaista....

Joo totta kai on. Ei se mun huolehtiminen ole se ainoa oikea tapa. Mieheni on vanhempi siinä kuin minäkin ja hänellä on oma tapansa. Pääasia, että pitää lapsistaan huolen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tietysti:
Olisin! Ei kai kukaan lisäänny sellaisen miehen kanssa, joka ei omista lapsistaan huolehdi!!!!

huolehtimista on niin monenlaista....

Huolehtisihan äijäkin, mutta käytännössä ei pärjäisi. Ei ole ajokorttia: ei voi viedä lapsia kouluun, harrastuksiin tms. Ei ymmärrä ailahtelevaisia mieliä ja vaihtuvia mielipiteitä senkään vertaa, kuin minä. Ja muuta sellaista.

Eikä se tarkoita, etteikö olisi huolehtiva ja rakastava vanhempi. Ja yrittäisi parhaansa ja oppisi.

Kai se ajan kanssa oppis.
Nyt ei osaa pestä pyykkiä tai tehdä ruokaa. Ne on kuitenkin aika oleellisia asioita lapsiperheessä...
Hoitoon osais varmaan viedä. Mut tietääköhän edes ruoka-aikoja....Ei taida.
Vois olla hankalat ajat...

Olisin..

Silti toivoisin että mies sais tukea muilta läheisiltä kasvatus asioissa ja muutkin olis läsnä enemmän heidän elämässä,ettei sen tarvis yksin paimentaa neljää pientä lasta.. Toki vielä haluaisin että mies jatkaisi elämää ja löytäisi jonkun rinnalleen joka myös pitäisi lapsiaan kuin ominaan..

En kyllä täysin. Muuten hyvä isä, mutta &%#¤¤%# hajamielinen. Ei varmaan muistas tehdä joka pv lapsille ruokaa, ja sit kaikki aikataulutetut asiat unohtas, kuten harrastukset, alkuun ei varmaan muistas pestä pyykkiäkään, tai siivota kotona. Mä olen nyt niistä muistuttamassa.

Yhteistyössä