Jos kuolisit olisiko miehelläsi ja lapsillasi turva.. rahallinen

• Viestiketjun aloittaja äiti83
  • Ensimmäinen viesti
äiti83
Jos kuolisit onko sinulla henkivakuutus ja onko esim. asuntolainassanne vakuutus joka kattaa toisen osapuolen velan jos sattuu kuolemaan.
Vai jääkö miehesi ja lapsesi ns. tyhjänpäälle?

Me ollaan kotona puhuttu tästä asiasta, kun minulla ei ole minkäänlaista henkivakuutusta, mutta asuntolainassamme on vakuutus että jos jompikumpi kuolee tai loukkaantuu vakavasti vakuutus korvaa puolet maksamattomasta lainasta..

Miten teillä?

XXS
Jos kuolisin, poikani perisi sekä nykyisen asuntoni että kesämökkini, jotka molemmat minun nimissäni. Miehelleni puolestaan jäisi luonnollisesti koko hänen nimissään oleva omaisuus. Emme ole naimisisssa eikä nykyinen mieheni ole lapseni isä.

Ei ole henkivakuutusta, mutta asuntolainassa turva joka maksaa KOKO loppuvelan pois mikäli toinen kuolee. Kyllä he pärjäisivät, mies työssäkäyvä kumminkin. Ja kun katto olis pään päällä niin... pärjäisivät he.

Lainaturvan ottajille kysymys: oletteko varma että moinen kannattaa? Me käytiin asioita läpi n. 2 vuotta sitten ja tultiin siihen tulokseen että pankkien tarjoamat lainaturvat ovat sisältöönsä nähden ihan sikahintaisia. Me ainakin saatiin vakuutusyhtiöstä kuoleman / vammautumisen korvaava vakuutus huomattavasti edullisemmin. Eli kannattaa ainakin tsekata mistä maksaa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RedSpecial:
Lainaturvan ottajille kysymys: oletteko varma että moinen kannattaa? Me käytiin asioita läpi n. 2 vuotta sitten ja tultiin siihen tulokseen että pankkien tarjoamat lainaturvat ovat sisältöönsä nähden ihan sikahintaisia. Me ainakin saatiin vakuutusyhtiöstä kuoleman / vammautumisen korvaava vakuutus huomattavasti edullisemmin. Eli kannattaa ainakin tsekata mistä maksaa...
Kyllähän se maksaa hunajata, mutta jos niin huono tuuri käy että jompi kumpi kuolee niin on ainakin se lohtu että rahasta ei tarvitse huolia. Korvaussummat ovat myös pienempiä noissa em. vakuutusyhtiön vakuutuksissa.

Vieras
on ihan pyllystä. TOSI kalliita, joten en ottaisi.

Meillä minä olen kotiäitina, joten kyllä mies pärjäisi. On tosin henkivakuutukset, joilla maksaisi asuntolainan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se maksaa hunajata, mutta jos niin huono tuuri käy että jompi kumpi kuolee niin on ainakin se lohtu että rahasta ei tarvitse huolia. Korvaussummat ovat myös pienempiä noissa em. vakuutusyhtiön vakuutuksissa.
Jos lainaa on otettu niin toki joku turva pitää viikatemiehen iskun varalta olla hankittuna. Eivät ne vakuutuksetkaan ilmaisia ole, mutta ainakin meidän tapauksessa tuntuvasti edullisempia kuin pankin kauppaamat turvat. Ainakin meidän vakuutus on sorvattu meidän lainamäärän mukaan, eli korvausta tulee sen verran että leskeksi jäänyt saa lainan hoidettua. Keskittämiselläkin saa jotain alennuksia.

AnniHelena
meillä on pariturva (henkivakuutus) joka korvaa kuolemantapauksessa 110 000 euroa, lisäksi minulla on vapaa-ajan ryhmähenkivakuutus työpaikalta (ja tietysti lakisääteinen työtapaturmahan on kaikilla työtä tekevillä) ja 10 000 euroa eläkevakuutuksessa, miehellä 40 000 eläkevakuutuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Meillä on miehen kanssa pari turva vakuutus ja henkivakuutus.
Myös autolainassa ja asuntolainassa on lainaturvat.
Kuulostaa hassulta. Asiahan ei mulle kuulu, mutta miksi teillä on päällekkäiset varmistukset. Eikös lainaturva korvaa aika pitkälti samat asiat kuin vakuutuksetkin. Toki riippuu miten olette vakuutuksenne määritelleet.

Ei ole henkivakuutuksia. Lainoja meillä ei ole ja muutenkin rahallisesti pärjää niin hyvin ettei olis hätäpäivää ilman vakuutusta.. Ihan niin hyvin ei olis asiat jos mies kuolis. Ei olla (vielä)naimisissa ->muksu peris isänsä, minä en. Mutta sitä perittävää on sen verran ettei tarvi kyllä vakuutusta ottaa turvaamaan taloutta.
Onneksi. :flower:

Yhteistyössä