jos kuolisit nyt

  • Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
purskahtaisin itkuun ja pyytelisin edelleenkin anteeks kaikkia kamalia asioita mitä oon tehnyt.
anteeks olen jo pyytänytkin,mutta en oo voinu antaa itse itselleni anteeksi ja tunnen olevani huono ihminen.
silti olen antanut elämäni Jeesukselle.
en vain elä ihan sellaista elämää kun uskovaisen pitäis elää,siitäkin tunnen huonommuutta. mun ainoo turvani tässä maailmassa on Jumalan rakkaus.
MIKSI et elä sellaista elämää, kuin pitäisi? Jos sinä olet kerran uskovainen, sinä olet pyhä. Se on sun identiteetti Kristuksessa. Pyhä. Et saa ajatella olevasi huono tai että et pysty, tai että olet huono uskova. Sinun täytyy olla sopusoinnussa sen kanssa, mikä olet, eli pyhä.

Sun täytyy joka päivä tehdä tiliä tekemistäsi ja alkaa tietoisesti tehdä oikeita valintoja. Jos teet väärin, sanoudu irti sellaisesta. Ei kenestäkään tule täydellistä, eikä tarvitse, vaan se liike ja suunta on tärkeitä. Olet jo saanut anteeksi, älä ryve nyt enää! Rohkeutta sulle!

Ja siis oikeasti hyvällä sanon. Olet tosi arvokas ihminen.
 
vieras
no sanokaas ny tosiuskovat, että miten muka voi saada anteeksi MURHAN jota ei edes kadu?
Eli abortin, jonka ansiosta en ole nyt työtön yh kunnan vuokralähiössä, vaan perustavis kunnollisissa naimisissa, kaksi lasta farmariauto koira plaaplaa JA NIIN MAAN PERIN TYYTYVÄINEN VALINTAANI.

 
Eihän sitä voikaan saada anteeksi mitä ei kadu eikä edes pyydä anteeksi. Ensin tulee katumus ja sitten pyydetään anteeksi. Jos sydän on vielä kova Jumalan edessä, ei se nöyrrykään pyytämään anteeksi.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no sanokaas ny tosiuskovat, että miten muka voi saada anteeksi MURHAN jota ei edes kadu?
Eli abortin, jonka ansiosta en ole nyt työtön yh kunnan vuokralähiössä, vaan perustavis kunnollisissa naimisissa, kaksi lasta farmariauto koira plaaplaa JA NIIN MAAN PERIN TYYTYVÄINEN VALINTAANI.
Jos ei kadu, niin todella, ei voi saada anteeksi. Ilmeisesti kuitenkin tiedostat, että siinä olisi jotain anteeksisaatavaa, mutta et vaan välitä. Niin kauan kuin ihminen on niin mahtava ja täydellinen ja oikeassa itse mielestään, ei voi saada armoa. Eihän kukaan tervekään mene lääkäriin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no sanokaas ny tosiuskovat, että miten muka voi saada anteeksi MURHAN jota ei edes kadu?
Eli abortin, jonka ansiosta en ole nyt työtön yh kunnan vuokralähiössä, vaan perustavis kunnollisissa naimisissa, kaksi lasta farmariauto koira plaaplaa JA NIIN MAAN PERIN TYYTYVÄINEN VALINTAANI.
Jos ei kadu, niin todella, ei voi saada anteeksi. Ilmeisesti kuitenkin tiedostat, että siinä olisi jotain anteeksisaatavaa, mutta et vaan välitä. Niin kauan kuin ihminen on niin mahtava ja täydellinen ja oikeassa itse mielestään, ei voi saada armoa. Eihän kukaan tervekään mene lääkäriin.
OK- ei armoa mulle sitten, pliis.
MIKSI mä katuisin tekoa, jonka tekemättä jättäminen olis tehnyt mun elämästä helvetin? No eka virhe oli avioliiton ulkopuolinen seksi, tietty, mutta ei ehkäisyn käyttämättä jättäminen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:
ja seisoisit Jumalan edessä ja Jumala kysyisi sinulta millä perusteella Hänen pitäisi päästää sinut taivaaseen ,niin mitä vastaisit?
Jumala olisi varmaan melko vakuuttunut kun tällainen ei-uskovainen on osannut pysyä kaidalla tiellä ilman opastusta :saint:
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
mä ainakin olen uskossa ollessani onnellinen. voi että kun oli paha olla,silloin kun en ollut uskossa. aina kun lähdin autolla jonnekin tiesin että jos kuolisin kolarissa en pääsisi taivaaseen ja niitä läheltä piti tilanteita oli paljon. nyt ei tarvitse pelätä : ) myös likainen elämäni ahdisti,elin huonoa elämää. nyt olen Onnellinen !!!
Mulla taas oli päinvastoin, kun uskoin jumalaan, mulla oli pahoja pakkoajatuksia kymmenestä käskystä ja pelkäsin hysteerisesti saatanaa ja olin varma että joudun helvettiin. Nyt kun olen järkiperäisten todisteiden ansiosta "luopunut" uskostani, eli alkanut ajatella asiaa järjellä, olen päässyt eroon kaikesta tosta ahdistuksesta. Koko raamattu ja kristinuskohan perustuu oikeasti tähtikuvioihin ja auringon liikkeisiin, ja maailmasta löytyy satoja uskontoja joissa on sama kaava, mutta eri nimet asioille ja hahmoille. Ihan samanlainen pakana-uskonto se on kuin muutkin, ei millään tavalla oikempi tai jalompi.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
ja miten niin ei ole Jumalan olemassaoloa kukaan pystynyt todistamaan. outo väite?
No kerro joku joka sen pysty mulle aukottomasti todistamaan? Vai pystytkö sä? Ja millä tavalla? Haluan jotain konkreettisia todisteita kuten valokuvan tms. Ja ei, raamattu ei riitä mulle, sitä ei pysty mitenkään todistamaan että se olisi oikeasti jumalan sana, senhän on kirjoittanut monta eri ihmistä.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jjsjs:
mut kai sä sitä kadut,että lapses kuoli..
en, koska se olis pilannut mun elämän, enkä olisi saanut näitä kahta lasta ja onnellista perhettä joka mulla nyt on.
Miksi sä kyselit asiasta ylipäätään? Jos kerran olet oikeassa ja tyytyväinen, niin miksi kyselit? Olisitko halunnut saada anteeksi asian, joka ei mielestäsi edes ole väärä? En ymmärtänyt ollenkaan.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja shaba:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
mut on ainakin Jumala parantanut rukouksen aikana muiden silmien edessä,että mulle on ainakin turha kenenkään tulla sanoon ettei Jumalaa ole!
Mä olen kanssa kokenut monia monia kertoja Jumalan yliluonnollisen voiman ja avun. Päivittäisessä elämässä :). Meillä on ihana Isä :)!
Miksiköhän Jumala ei mua auttanut silloin kun oikeasti vielä olin uskossa, vaikka kovasti olisin tässä elämäni aikana apua ja johdatusta tarvinnut? Mulla on oikeasti ollut niin kamala lapsuus ja rankka elämä muutenkin, että luulis että jotain apua olisin saanut kun sitä pyysin aikanaan.
 
uskossa
kirjoituksesi perusteella musta kyllä tuntuu että sä et ole ollut uskossa,ehkä uskonnollinen tms. ei uskovan tarvitse pelätä helvettiä tai saatanaa..Uskovalla jolla asiat on Jumalan kanssa kunnossa on varmuus että pääsee taivaaseen.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja uskossa :
kirjoituksesi perusteella musta kyllä tuntuu että sä et ole ollut uskossa,ehkä uskonnollinen tms. ei uskovan tarvitse pelätä helvettiä tai saatanaa..Uskovalla jolla asiat on Jumalan kanssa kunnossa on varmuus että pääsee taivaaseen.
Ai mä en tiennytkään että toisen ihmisen uskossa olemisen voi joku muu määritellä.. Juurikin tuon takia musta uskikset on hihhuleita, koska te olette niin hemmetin ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia ihmisiä. Se mikä on yhdelle uskossa olemista, ei välttämättä tarkoita sitä, että kaikkien tarvitsisi ajatella samalla tavalla. Kyllähän te kovasti väitätte, että jumala rakastaa kaikkia jotka häneen uskoo mutta sitten kuitenkin vaaditte just esim. homoja ja lesboja "parantumaan" jotta voisivat olla uskossa. Kyllä mä vaan kovasti uskoin jumalaan, rukoilin ja yritin parhaani mukaan levittää ilosanomaa, sekä uskoin siihen että jeesus kuoli mun syntien vuoksi, mutta koska en pystynyt elämään raamatun ohjeiden mukaan, tunsin että teen koko ajan syntiä, ja se ahdisti mua. Nyt kun mun ei enää tarvitse määritellä olemistani ja tekemisiäni jonkun mielikuvitusolennon ohjeiden mukaan, mun ei myöskään tarvitse olla ahdistunut. Teen vain niin kuin itse parhaaksi nään ja koitan olla mukava kanssaihmisille. Uskon mielummin karman lakiin jos johonkin on pakko uskoa. Ajatus on energiaa.
 
uskossa
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja uskossa :
kirjoituksesi perusteella musta kyllä tuntuu että sä et ole ollut uskossa,ehkä uskonnollinen tms. ei uskovan tarvitse pelätä helvettiä tai saatanaa..Uskovalla jolla asiat on Jumalan kanssa kunnossa on varmuus että pääsee taivaaseen.
Ai mä en tiennytkään että toisen ihmisen uskossa olemisen voi joku muu määritellä.. Juurikin tuon takia musta uskikset on hihhuleita, koska te olette niin hemmetin ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia ihmisiä. Se mikä on yhdelle uskossa olemista, ei välttämättä tarkoita sitä, että kaikkien tarvitsisi ajatella samalla tavalla. Kyllähän te kovasti väitätte, että jumala rakastaa kaikkia jotka häneen uskoo mutta sitten kuitenkin vaaditte just esim. homoja ja lesboja "parantumaan" jotta voisivat olla uskossa. Kyllä mä vaan kovasti uskoin jumalaan, rukoilin ja yritin parhaani mukaan levittää ilosanomaa, sekä uskoin siihen että jeesus kuoli mun syntien vuoksi, mutta koska en pystynyt elämään raamatun ohjeiden mukaan, tunsin että teen koko ajan syntiä, ja se ahdisti mua. Nyt kun mun ei enää tarvitse määritellä olemistani ja tekemisiäni jonkun mielikuvitusolennon ohjeiden mukaan, mun ei myöskään tarvitse olla ahdistunut. Teen vain niin kuin itse parhaaksi nään ja koitan olla mukava kanssaihmisille. Uskon mielummin karman lakiin jos johonkin on pakko uskoa. Ajatus on energiaa.
no sun kirjoitus vain tuntui siltä että et ole tutustunut Jeesukseen henkilökohtaisesti. Raamatusta 1 joh 5:13- ´Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen,tietääksenne,että teillä on iankaikkinen elämä.` sä oot voinut tulla uskoon,mutta sulta on vielä pelastusvarmuus puuttunut. sen kun saa,niin ei tarvitse koko ajan miettiä pääseekö Taivaaseen ja pelätä.
 
juuh
olen itse ollut uskossa vasta vähän aikaa,ja ei mulle kaikki ainakaan ole ollut niin selkeää kuin esim.huumekoiralle näyttää olevan.Kamppailen edelleen omien syntieni kanssa vaikka isosta osasta niistä pääsin kun uskoon tulin(esim.alkoholista)roikun kuitenkin Jeesuksessa enkä suostu irrottamaan.Toiset ihmiset kun tulevat uskoon eivätkä ole ennen olleet uskonasioiden kanssa tekemisissä niin eivät vaan kaikkea heti ymmärrä.Ajattelin itsekin kun uskoon tulin että heti tajuaisin kaiken mutta ei se niin vain mennyt,Jumala toimii kaikkien kanssa kuten parhaaksi näkee.Itse olen kärsimätön joten tarkoitus on varmaan opettaa jotain,rukoilinkin yksi päivä että saisnko kärsivällisyyttä ja mieluiten heti.....
 
mie
"Tiedän tehneeni virheitä ja vääryyksiä läheisiä kohtaan. Mutta olen katunut ja anteeksi pyytänyt. Ja olenhan joutunu jo eläissäni helvetin kärsimään ja kestämään joten pääääääästä ny pliiiiiiis!"
 
shaba
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
"Tiedän tehneeni virheitä ja vääryyksiä läheisiä kohtaan. Mutta olen katunut ja anteeksi pyytänyt. Ja olenhan joutunu jo eläissäni helvetin kärsimään ja kestämään joten pääääääästä ny pliiiiiiis!"
Kyllä Jumala päästää, Jeesuksen kautta :)!
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
olen itse ollut uskossa vasta vähän aikaa,ja ei mulle kaikki ainakaan ole ollut niin selkeää kuin esim.huumekoiralle näyttää olevan.Kamppailen edelleen omien syntieni kanssa vaikka isosta osasta niistä pääsin kun uskoon tulin(esim.alkoholista)roikun kuitenkin Jeesuksessa enkä suostu irrottamaan.Toiset ihmiset kun tulevat uskoon eivätkä ole ennen olleet uskonasioiden kanssa tekemisissä niin eivät vaan kaikkea heti ymmärrä.Ajattelin itsekin kun uskoon tulin että heti tajuaisin kaiken mutta ei se niin vain mennyt,Jumala toimii kaikkien kanssa kuten parhaaksi näkee.Itse olen kärsimätön joten tarkoitus on varmaan opettaa jotain,rukoilinkin yksi päivä että saisnko kärsivällisyyttä ja mieluiten heti.....
Ei kaikki ole mulle selkeää. :) Uskossa ei ole mitään semmoisia tasoja, että voisi olla parempi tai huonompi kuin toinen uskova.
 
Joku tuttu ja pahasti pettynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Koska kaikesta huolimatta olen sydämestäni hyvä :saint:
Et ole. Sinä olet Raffeli hyvin itsekäs. Sinä vihaat muiden lapsia, morkkaat toisten lasten nimiä ja et hyväksy lapsettomuushoitoja. Sinä et ole tippaakaan empaattinen ja hyvä ihminen. Kaikki nuo edellä mainitut asiat sinä itse kirjoitit jokunen viikko sitten yhteen ketjuun. Olet vastenmielinen.
 

Yhteistyössä