jos kuolet miehesi kanssa onnettomuudessa niin.. kuka saa sun lapset

:wave: Oon tehnyt testamentin lakimiehen kanssa.Sillä eksälle en lapsiani halua antaa, ei ole 7 vuoteen lapsia tavannut,kaksoset on 8 ja esikko 13 vee..

Ja miehen kanssa 2 yhteistä,nä vois mennä miehen vanhapiikasiskolle....

Mut nuo 3 aiempaa oon koittanut turvata ettei bioisälleen joutuisi.Oon aatellut hakea oheishuoltajuutta mun miehelle sillä hän on ollut isä näille lapsille jo 5 vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:
:wave: Oon tehnyt testamentin lakimiehen kanssa.Sillä eksälle en lapsiani halua antaa, ei ole 7 vuoteen lapsia tavannut,kaksoset on 8 ja esikko 13 vee..

Ja miehen kanssa 2 yhteistä,nä vois mennä miehen vanhapiikasiskolle....

Mut nuo 3 aiempaa oon koittanut turvata ettei bioisälleen joutuisi.Oon aatellut hakea oheishuoltajuutta mun miehelle sillä hän on ollut isä näille lapsille jo 5 vuotta.
Mikä on oheishuoltajuus?
 
Gluteus maximus
Joko äitini tai sitten veljeni perhe toivottavasti. Toki mieheni veljelle, mutta hänen avovaimonsa ei tykkää lapsista ollenkaan, joten kai silläkin joku paino olisi.
 
Viv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidänkin ohi meni illalla paloauto.Inhottavaa kun tietää että jossain jotain sattunut.
Mulla ollut pitkaan kammo amppareista, poliisesita ja paloautoista jotka menee pillit ulvoen..se ajatus etta jossain on sattunut jotain on kamala...mutta yksi mun tuntemani viisas ihminen on mulle yrittanyt tolkuttaa sita, etta ikavia asioita sattuu..ne pillin ulinat on hyva asia, se tietaa, etta joku on saamassa apua siella jossain....

Yritan ajatella positiivisesti, vaikka mieluummin olis sattumatta mitaan :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:
:wave: Oon tehnyt testamentin lakimiehen kanssa.Sillä eksälle en lapsiani halua antaa, ei ole 7 vuoteen lapsia tavannut,kaksoset on 8 ja esikko 13 vee..

Ja miehen kanssa 2 yhteistä,nä vois mennä miehen vanhapiikasiskolle....

Mut nuo 3 aiempaa oon koittanut turvata ettei bioisälleen joutuisi.Oon aatellut hakea oheishuoltajuutta mun miehelle sillä hän on ollut isä näille lapsille jo 5 vuotta.
Mikä on oheishuoltajuus?
Että mun nykyinen mies tulisi myös huoltajaks...Tä täytyy tuomioituimen kautta hakea ja on kuulemma melko vaikea saada.
Mutta meillä bio isä ei ole tosiaan vuosikausiin ollut lapsiin yhteydessä,mulla ei ees hänen puhelinnumeroa eikä osoitetta jos jotain tapahtuisi ja tarvisi häneen saada yhteys.
Siks miehelleni haluaisin myös hultajuuden.
 
niin
Isovanhemmat sairaita tai alkoholisteja. Miehen sisarukset niin nuoria, etteivät vois ottaa, ei työpaikkoja vaan koulutuski toisella vielä kesken. Mun sisarukset, toinen ehkä vois ottaakin ja varmasti haluais ottaa. Toisella veljellä kolme lasta ja jotenkin tunne, että hänen avovaimonsa ei jaksaisi ottaa enää vieraita. Saanu sellasen kuvan, että kolmessa jo tarpeeksi hommaa.
 
Teinit menisivät tietysti omalle isälleen, pikkuväestä en tiedä.
Toiveena olisi jos tyttösen kummit jaksaisivat koko kolmikon ottaa, tai sitten minun nuorempi sisareni.
Ei sijaisperhekään huono vaihtoehto olisi jos se olisi keino varmistaa sisarusten yhdessä pysyminen ja kun pikku kolmikosta ainakin 2 on erityislapsia niin sijaisperheen olisi ehkä helpompi saada tukea kasvatukseen?
Adoptio ehkä erottaisi lapset turhan rankasti biol- suvuista, se on turhan "rankka" vaihtoehto.

Meillä ei mitään virallisia, kirjattuja toiveita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tts:
..näin halutessaan.
Kaikki täytyy olla virallisella paperilla!!!
Muuten lapsi/lapset voivat joutua sijaisperheeseen/perheisiin.
aivan...mä tiedän tapauksen jossa lapsen vanhemmat kuoli,mutta vaikka isovanhemmat lapsen olis halunnu,niin eivät saaneet ikänsä takia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Eikös Suomessa sosiaaliviranomaiset tms. viranomaiset sen päätä kenelle lapset menisi. Yleensä koitetaan sijoittaa tuttuihin perheisiin.

Ikävä kyllä päättäävät ja jos ei ole vanhemmat mitään eläissään mustaa valkoiselle kirjanneet, niin silloin on täysi valta sossulla!! Ei paljon suvulla ja tutuilla ole sanomista. Karu kokemus yhdestä tuttavan sukulaistytöstä, joka revittiin täysin irti suvusta sossus mielivallalla!!! Tehkää ihmeessä "testamentti" lapsistanne ajoissa, vaikka mitään ei koskaan tapahtuisikaan!
 
Eikös siitä voi omassa testamentissä mainita, että jos menehtyy niin voisi esim. lapsen kummit ottaa asumaan.. miten miulla ois sellainen mielikuva..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Teinit menisivät tietysti omalle isälleen, pikkuväestä en tiedä.
Toiveena olisi jos tyttösen kummit jaksaisivat koko kolmikon ottaa, tai sitten minun nuorempi sisareni.
Ei sijaisperhekään huono vaihtoehto olisi jos se olisi keino varmistaa sisarusten yhdessä pysyminen ja kun pikku kolmikosta ainakin 2 on erityislapsia niin sijaisperheen olisi ehkä helpompi saada tukea kasvatukseen?
Adoptio ehkä erottaisi lapset turhan rankasti biol- suvuista, se on turhan "rankka" vaihtoehto.

Meillä ei mitään virallisia, kirjattuja toiveita.

Juu ja ei adoptio oikeen onnistuiskaan... lupa siihen on todella vaikea saada. Sossun omaisuutta ovat täysiikäisyyteen asti!
 
Kirsi
Meillä on valmiiksi juridinen paperi kenen luokse lapset sijoitetaan jos me miehen kanssa kuollaan. En mistääm hinnasta toivoisi että lapset joutuvat eri sijaiskoteihin tai pahimmassa tapauskessa lastenkotiin jokainen eri paikkaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
On aika epätodennäköistä että kuoltaisiin lasten isän kanssa samassa kolarissa, mutta ei toki täysin poissuljettua.
Sama juttu, olen exän kyydissä ehkä kerran vuodessa. Mutta jos sellaisella matkalla kuoltaisiin, on oletettavaa, että junnun huoltajuus siirtyisi likalle. Ei varmaan olisi kaupungin kannalta järkevää maksaa junnun sijaishoidosta, kun junnun voisi nakittaa likalle ihan ilmaiseksikin. Sitäpaitsi niitä sijaisperheitä taidetaan tarvita ihan toisenlaisiinkin tapauksiin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No sosiaali-immeisethän sen sitte päättää, testamentilla voi asiaa edesauttaa. :wave:

Ja niin joo, porukat varmaan meillä :xmas:
Peesi tähän...

itseasiassa sellaisen paperin voi tehdä(sopimuksen) jonkun kanssa jonka haluaa ottavan lapset tälläisessä tilanteessa.
Ja kannattaisikin tehdä,koska niin paljon on lapsia jotka erotetaan sisaruksistaan tässä tilanteessa
:'(
Itse tunnen kyseisiä tapauksia kaksi :'(



:eek: Ei kai?!?! Kamalaa!!! :'(

Siis miten sisarukset voidaan erottaa toisistaan. Rangaistaan viela jarkyttyneita lapsia uudestaan :eek: .

Jos mina ja mun mies kuollaan, niin lapset varmaan toivoisivat paasevansa mun vanhempien luo. Itse ajattelen etta hyva vaihtoehto olisi miehen sisko, heilla on 3 isompaa lasta ja jaksaisivat varmasti viela kasvattaa kolme lisaa.

 
pmk
Olen tehnyt oikeusavustajalla virallisesti hoitotestamentin. Testamentissä on minun toivomus pojan sijoittamisesta veljeni perheeseen jos sairastun vakavasti enkä pysty huolehtimaan lapsesta tai kuolen. Sosiaaliviranomaiset kyllä tarkistavat siinä vaiheessa veljen perheen tilanteen. Isälle ei voi mennä hänen epävakaan elämäntilanteen vuoksi.
 

Yhteistyössä