Jos koira karkaa, eikä anna ottaa kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hm

Vieras
pentukoira kyseessä. Niin miten toimia. Lähtee villiin juoksuun vaikka huutaa ei ja tänne. Leikkii selvästi ja ei tajua että on vaarassa. Viimein sain kiinni lujasti turkista tarttumalla ja kannoin niskavilloista sisälle komentaen omalle paikalle ja toruen. Miten oikeasti kannattaisi toimia? Tämä jo toinen kerta kun lähti karkuleikeille.

Miten reagoi kun lähdet kävelemään poispäin??

Kutsuitko namun kanssa?

Kannattais varaan kouluttaa sitä tulemaan luokse. Niskavilloista roikottamalla ei varmaan kovin sun luokse hingu tulevaisuudessakaan.

Meillä tuo koira oli pentuna niin tyhmä että jos karkas pihalla niin mä heilutin hihnaa ja sanoin että lähdetäänkö ulos, niin tuo juos mun luo ja tahto hihnan kiinni :D
Enää se ei onnistu :snotty:
Niskavilloista minäkin olen kantanu jos ei usko ja tietty torunu HETI kun olen kiinni saanut.. Mutta eipä tuo paljon kuuntele nykyään jos sattuu karkuun pääsemään, jääräpää mikä jääräpää ( tipsun ärsyttävin luonne :kieh: )

Se rupeaa vaan pelkäämään jos sitä joutuu retuuttamaan. Kokeile ennemminkin totaalista välittämättömyyttä.
Aina kun karkaa ja joudut hakemaan kiinni, niin olet jonkun aikaa niin kuin koiraa ei olisikaan. Siinä on tarpeeksi kova rangaistus.

Ei kannata torua eikä tarttua turkkiin kiinni, saat vaan siitä epäluuloisen.

Muistathan että sä et voi vaatia mitään, mitä koira ei osaa. Ja koska se ei vielä osaa, niin sinun tehtäväsi on katsoa ettei sille aiheudu vaaraa. Eli pidät sen hihnassa tai pitkässä liinassa. Liinasta on helppo ottaa kiinni ja houkutella siitä luokse. Aina kun koira tulee luoksesi niin kehu sitä kovasti ja palkkaa namipaloilla.

Voit myös opetella luoksetuloa niin, että annat miehesi pitää pentua hihnassa, sinä juokset karkuun, käännyt ja kun huudat iloisesti "tännee", niin miehesi päästää samalla hetkellä hihnasta irti.

Jos sattuu käymään niin et se koira kuitenki tulee vaikka myöhemmin sun luo niin älä helkutissa sitä sit vaan mee riepottamaan. Jos saat kinni napattua niin sit voit ottaa kunnolla kinni, mut en mä menis kyllä omalle paikalle raahaamaan ja siellä jatkais torumista, jos joskus toivoisin sen luoksetulon onnistuvanki.

hyvä ihminen toru josa kiinni saat!!koira oppii ,että selkään saa kun kiinni antaa.namupalat kehiin,mene vaikka johonkin pentukurssille,missä opetetaan perusasiat koiralle.!

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Meillä tuo koira oli pentuna niin tyhmä että jos karkas pihalla niin mä heilutin hihnaa ja sanoin että lähdetäänkö ulos, niin tuo juos mun luo ja tahto hihnan kiinni :D
Enää se ei onnistu :snotty:
Niskavilloista minäkin olen kantanu jos ei usko ja tietty torunu HETI kun olen kiinni saanut.. Mutta eipä tuo paljon kuuntele nykyään jos sattuu karkuun pääsemään, jääräpää mikä jääräpää ( tipsun ärsyttävin luonne :kieh: )

Olispa älytötä pitää tuollaista eläintä joka haluu karata kotoonsa. Pelkääkö se teitä tai uhmaa?

Ensin kävelin perässä ja juoksi vaan karkuun vimmoissaan. Käännyin poispäin niin lähti mun perään, mutta ei antanut kiinni. Viimein sain lirkuttelemalla koiran lähelleni että sain napattua kiinni ja siksi tuntuikin niin pöljältä kantaa niskavilloista sisään. Oon ihan neuvoton. Koira on kuin elohiiri ja pääsi lapsilta livahtamaan ovesta ulos. Mitään ei usko. 9kk ikää on koiralla.

Seuraava niksi on et tarjoot herkkuja ja kehuja aina kun tulee ovesta sisään joka lenkiltä ja kun kotio palaatte.. eli edullisin ja fiksuin vaihtoehto on tulla sisälle kun saa sen herkun, koira ehdollistuu siihen aikanaa ja pelkät kehut riittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensin kävelin perässä ja juoksi vaan karkuun vimmoissaan. Käännyin poispäin niin lähti mun perään, mutta ei antanut kiinni. Viimein sain lirkuttelemalla koiran lähelleni että sain napattua kiinni ja siksi tuntuikin niin pöljältä kantaa niskavilloista sisään. Oon ihan neuvoton. Koira on kuin elohiiri ja pääsi lapsilta livahtamaan ovesta ulos. Mitään ei usko. 9kk ikää on koiralla.

Missään nimessä et saa juosta koiran perässä vaan aina siitä poispäin. Jos lirkutat ja saat näin koiran tulemaan luokse et missään nimessä saa rangaista sitä. Voit myös olla antamatta koiralle mitään huomiota hetkeen ja kun kutsut luokse ota samalla muutamia askelia pois päin koirasta ja anna vaikka jokin herkku yrittämättä ensimmäiseksi ottaa sitä kiinni, Näin saat sen luottamuksen teidän välillä vahvistumaan.

Aaa, se on sen ikäinen..ymmärrän sitten yskän. Yleensä tuo vaihe tulee lähes kaikille koirille. :D
Tiedän myös mitä itse tekisin, ja olen tehnytkin, mutta tässä en sitä kirjoita.

Ensi kerralla pysyy varmaan vielä kauempana, koska muistaa kyllä miten viimeksi kävi, kun mamma sai napattua...turpiinhan siinä tuli. Eli ei koiran enää kannata senkään vertaa antaa ottaa itseään kiinni.

Sinuna nyt menisin harjoittelemaan isolle, aidatulle alueelle (vaikka tyhjään koirapuistoon) tuota luoksetuloa.

Kutsu koiraa luo ja kun tulee niin palkkaa ja vapauta. Älä misään nimessä toru, milloinkaan.

Jos koira heittää homman leikiksi, niin käännä sille selkä ja ole, kun ei koko elukkaa olisi olemassakaan. Kun koira lakkaa riehumasta ja ottaa homman enempi tosissaan, niin kutsu luo, palkkaa ja vapauta. Näitä sitten toistat kertaa miljoona, eiköhän se siitä sitten rupea sujumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Aaa, se on sen ikäinen..ymmärrän sitten yskän. Yleensä tuo vaihe tulee lähes kaikille koirille. :D

mun toi vanhempi borkku teki mulle tota et tuli lähelle ärsyttämään, jollon mä ajoin sen mettään enkä päästäny luokseni ennen ku annoin luvan tulla sieltä. Loppus pelleilyt siihen meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

mun toi vanhempi borkku teki mulle tota et tuli lähelle ärsyttämään, jollon mä ajoin sen mettään enkä päästäny luokseni ennen ku annoin luvan tulla sieltä. Loppus pelleilyt siihen meillä.

:D :whistle:

Voit alkaa harjoittelemaan vaikka ihan sisätiloissa. Opeta koira namun kanssa kutsumalla tulemaan luoksesi, joko eteesi tai sivulle. Ohjaat koiran oikealle paikalle namun avulla (vaikka pala nakkia) ja pyydät istumaan. Sitten namu ja kehuja.

Ja miljoona toistoa. :xmas:

Kiitos kaikille neuvoista. Koira on tosi vilkas tapaus kyllä, ihanahan se, mutta paloi niin käämit tänään kun meinas autotielle mennä. Pitänee alkaa harjoittelemaan.

Just ehdollistin labbiksen pennun pillille. ruoka-aikaan pillitän keittiössä ja heitän kupin naaman eteen. pihalla pillitän vähän väliä ja aina kun tulee luo namia ääntä kohti. se on ääni jota koira ei muuten kuule ja oppii sen olevan kiva asia. Kerron toki tarkemmin jos haluat lisää ohjeita, tuosta labusta on tarkoitus tulla mettäkoira, ja pillille oppiminen siksi välttämätöntä

Kiitos kaikille neuvoista. Koira on tosi vilkas tapaus kyllä, ihanahan se, mutta paloi niin käämit tänään kun meinas autotielle mennä. Pitänee alkaa harjoittelemaan.

Se pitkä liina on erittäin hyvä apuväline alottelijalle ainaki

Yhteistyössä