Jos kerrostalohuoneiston kunto on tyydyttävä/välttävä, tarkoittaako se vaan pintoja, vai myös rakenteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostamassa vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun käsittääkseni se tarkoittaa juuri noita osakkaalle kuuluvia osia kuten pintoja, kaapistoja jne. kun se mainitaan huoneiston eikä taloyhtiön kohdalla. Taloyhtiön tiedoissa on sitten mittavammat koko taloa koskevat viat mainittuna jos sellaisia on.

Tuossa esimerkki kohteessa täytyy tehdä huoneistossa täysremontti. Lisäksi taloyhtiössä on kaikki kalliit remontit tekemättä ja ne täytyy tehdä lähi vuosina (putkistot, kylppärit, julkisivu jne.) Ja aivan törkeän kallis vastike!!!

En ajatellutkaan ostaa juuri tuota, mutta mieteinkin että koskeeko se vaan pintoja. Mikäli koskee vaan niitä, niin sitten voisi siis hyvin ostaa vaikka mainitaan kunnoksi tyydyttävä? Mulla olisi yks tuttu joka käy pintakäsittelykoulua, eli se varmaan auttaisi rempassa. :)

Jep, tuota ei ainakaan kannata ostaa. 70-luvun talo, remppaa ei tehty kuin parvekelasit. Edessä varmaan juuri putkiremppaa, ikkunat. Keittiö ja kylppäri alkuperäiset.
Hoitovastike SUURI.

[QUOTE="aapee";24438994]En ajatellutkaan ostaa juuri tuota, mutta mieteinkin että koskeeko se vaan pintoja. Mikäli koskee vaan niitä, niin sitten voisi siis hyvin ostaa vaikka mainitaan kunnoksi tyydyttävä? Mulla olisi yks tuttu joka käy pintakäsittelykoulua, eli se varmaan auttaisi rempassa. :)[/QUOTE]

Yleensä taitaa tarkoittaa vain pintoja. Mutta kannattaa katsella sellaisia kohteita, joissa mainostetaan taloyhtiössä tehtyjä remontteja, vaikka asunto itse olisi peruskuntoinen

Alkuperäinen kirjoittaja älä osta;24439086:
Yleensä taitaa tarkoittaa vain pintoja. Mutta kannattaa katsella sellaisia kohteita, joissa mainostetaan taloyhtiössä tehtyjä remontteja, vaikka asunto itse olisi peruskuntoinen

Ok, kiitti tiedosta. Ja asunnon osto olisi lähempänä vasta parin vuoden päästä, nyt on vielä opiskelut käynnissä.

[QUOTE="aapee";24439071]En ole vieläkään ostamassa asuntoa! Halusin vaan tietää juurikin että koskeeko kunto pintoja, vai onko koko kerrostalo laho...[/QUOTE

En oikeasti tuijottelisi kauheasti tuohon arvioon, "välttävä" "tyydyttävä", ei todellakaan kerro totuutta. Sitten taas hieman vaikea määritelmä tuo "pintaremppa", mitä se kenellekin on?

[QUOTE="vieras";24439148][QUOTE="aapee";24439071]En ole vieläkään ostamassa asuntoa! Halusin vaan tietää juurikin että koskeeko kunto pintoja, vai onko koko kerrostalo laho...[/QUOTE

En oikeasti tuijottelisi kauheasti tuohon arvioon, "välttävä" "tyydyttävä", ei todellakaan kerro totuutta. Sitten taas hieman vaikea määritelmä tuo "pintaremppa", mitä se kenellekin on?[/QUOTE]

Mulle se olisi seinien maalaus/tapetointi, ja uuden lattian laitto (laminaatti). Ehkä katon maalaus/uudelleen panelointi.

[QUOTE="vieras";24439009]J
Hoitovastike SUURI.[/QUOTE]
Saattaa olla, että keräävät etukäteen varoja tuleviin remontteihin, kannattaa selvittää tarkemmin ostoa suunnitellessa.

[QUOTE="aapee";24439071]En ole vieläkään ostamassa asuntoa! Halusin vaan tietää juurikin että koskeeko kunto pintoja, vai onko koko kerrostalo laho...[/QUOTE]

Pintamarteriaaleja tarkoittaa.
En ostaisi mistään hinnasta tuota. Yhtiövastike on hemmetin suuri + sitten joudut laittamaan toiset 20k euroa lisää pintaremonttiin. Jos siis 20k euroa riittää...
Ja kun on tuon ikäinen talo kyseessä eikä ole tehty mitään isompia remontteja, niin todennäköisesti kohta on tulossa julkisivuremontti ja huonossa lykyssä putkiremontti.

Olen huomannut että yleensä jos asunto on kiinteistönvälittäjän mielestä hyvä niin se kaipaisi pientä remonttia joka ei ole kuitenkaan välttämätön. Jos se on tyydyttävä niin remontti on tehtävä ennenpitkää. Jos kunto on huono tai välttävä niin asunto on kuin pomminpurkajan jäljiltä ja vaatii pikaista kunnostusta.

Yhteistyössä