Jos kerron lähteväni opiskelemaan (alan vaihto)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HessuHoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vieläkö lähihoitajista ajatellaan, että ovat niitä joista ei voi tulla "oikeita" sairaanhoitajia? Joitakin vuosia sitten tuota ammattikuntaa ainakin paheksuttiin, että eivät tiedä mistään mitään kun opiskelu on niin pintaraapaisua :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vieläkö lähihoitajista ajatellaan, että ovat niitä joista ei voi tulla "oikeita" sairaanhoitajia? Joitakin vuosia sitten tuota ammattikuntaa ainakin paheksuttiin, että eivät tiedä mistään mitään kun opiskelu on niin pintaraapaisua :o

Täh! Voiko noinkin ajatella. Nehän ovat kaksi eri asiaa. Eikö tärkeintä ole miettiä koulutukseen hakeutuessa, että mitä tahtoo tehdä työkseen ja sen mukaan valita koulutus, jolla sitä haluamaansa työtä voi tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja alan vaihtaja:
Täh! Voiko noinkin ajatella. Nehän ovat kaksi eri asiaa. Eikö tärkeintä ole miettiä koulutukseen hakeutuessa, että mitä tahtoo tehdä työkseen ja sen mukaan valita koulutus, jolla sitä haluamaansa työtä voi tehdä...

Noin eräs th tuttavani (+ kuulema kaikki samalla alalle olevat toverinsa) ainakin ajattelee. Että lh on huonompi (tyhmempi) kuin entisajan perushoitaja. Tietenkin valitsen ammattini omani mieleni mukaan, mutta kysyin vain :) Ei ilmeisesti olekaan ollut kovin yleinen mielipide...

Jaa-a..kun vaan muistettaisiin että kaikki eivät tahdo olla sairaanhoitajia.Tottahan se on että lähihoitaja ei kovin korkealle "arvoasteikolla" nouse,mutta ... itse tätä teen siksi koska tahdon tehdä. Mun mielestä hyvinkin tärkeä ammatti ja jokaiseen ammatikuntaan mahtuu monenlaista tekijää.

Alkuperäinen kirjoittaja kirpin:
jokaiseen ammatikuntaan mahtuu monenlaista tekijää.

Niinpä, onhan se vähän sama kuin jos sh:lta kysytään miksei halua lekuriksi :D Mitähän siitä tulisi jos esim vuodeosastolla olis pelkkiä lääkäreitä...

Ihmettelen kovasti tuota perushoitaja parempi kuin lähihoitaja juttua. Lähihoitajahan on uudempi koulutus, uusi tieto ja tarpeet huomioitu. Itse ajattelisin että monella perushoitajalla on varmaan enemmän tietoa ja taitoa kuin monella lähihoitajalla, mut syyksi tähän pidän kyllä sitä että näillä perushoitajilla on vuosia enemmän työkokemusta, ei niinkään parempi koulutus.

Onnea ap:lle valitsemallaan tiellä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
Hei, ei aloteta taas tätä lähihoitajien morkkaamista! ite arvostan tosi paljon niin lähi- kuin sairaanhoitajia -perushoitajia unohtamatta!

Ei kait tässä kukaan ole morkannut?!
Olen oikeasti ajatellut tuota alaa ja ajattelin vain kysyä vieläkö se on niin aliarvostettua kuin sanotaan 5v sitten :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
Hei, ei aloteta taas tätä lähihoitajien morkkaamista! ite arvostan tosi paljon niin lähi- kuin sairaanhoitajia -perushoitajia unohtamatta!

Ei kait tässä kukaan ole morkannut?!
Olen oikeasti ajatellut tuota alaa ja ajattelin vain kysyä vieläkö se on niin aliarvostettua kuin sanotaan 5v sitten :(

no ei ehkä kukaan oo morkannu. vertailu saattais olla osuvampi sana. valitettavasti siitä on monta ketjua täällä jo aikaisemmin...

Yhteistyössä