Jos "kaverisi" ei voi sietää lastasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en minä nyt välejä poikki sen takia laittais.
kysyisin kyllä että miksi ei voi sietää lastani?
ja sillähän katotaa että onko koko juttu vaan tuulesta temmattu juoru..
ei tuo ole mielestäni välien poikki laittamiseen hyvä syy.
totta kai se harmittais ja paljon, kysehän on omasta lapsestani.
mutta en minäkään mikään puhdas tässä asiassa ole.
en siedä kaikkia kavereitteni lapsia.
ja miksi pitäisi?
lapsille en sitä vaan näytä, mutta heidän vanhemmat sen tietävät.
syy on ollut parin lapsen suunnaton villeys, ja epäkunnoitus vanhempiaan kohtaan.
lapset kylläkin jo teini-iässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:14 vicy kirjoitti:
Pistäisin välit poikki

Kurjalta tuntuu...saahan kaikilla olla mielipiteensä,mut tarviiko niitä niin puhua,et tulee meidän korviin. En ole ikinä väittänyt että lapseni olisi täydellinen,löytyy hyvät puolet ja vahvuudet,mut myös ne huonot puolet...ihmisiähän tässä ollaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:18 anita harmaana kirjoitti:
en minä nyt välejä poikki sen takia laittais.
kysyisin kyllä että miksi ei voi sietää lastani?
ja sillähän katotaa että onko koko juttu vaan tuulesta temmattu juoru..
ei tuo ole mielestäni välien poikki laittamiseen hyvä syy.
totta kai se harmittais ja paljon, kysehän on omasta lapsestani.
mutta en minäkään mikään puhdas tässä asiassa ole.
en siedä kaikkia kavereitteni lapsia.
ja miksi pitäisi?
lapsille en sitä vaan näytä, mutta heidän vanhemmat sen tietävät.
syy on ollut parin lapsen suunnaton villeys, ja epäkunnoitus vanhempiaan kohtaan.
lapset kylläkin jo teini-iässä.

tää ihminen haukkuu kaikkien lapsia,haukkuu meille muiden lapsia,niin kyllähän mä arvasin et muille taas puhuu pahaa meidän lapsista. Vauvoista tykkää,mut isommat on kaikki riiviöitä.

Kyllä muakin joskus ärsyttää muiden lapset,mutta niin ärsyttää omatkin,en vaan halua näyttää sitä kyseiselle lapselle tai hänen vanhemmilleen...en halua loukata.

Mulla on eräs sellainen "kaveri", joka ei aivan suoranaisesti hauku mun lastani, mutta rivien välistä voi lukea miten hän pitää tyttöäni toisen luokan kansalaisena. Esim. tämän kaverin ilme on tosi halveksuva, jos tyttö jotenkin hassuttelee tms. Hänen mielestään lapset ei sais pitää yhtään hauskaa, kaikki on "koheltamista". Jopa leikkipuistossa komentaa lapsiaan, jos nämä juoksevat! Minä siis olen kasvattanut omasta tytöstä aivan kahelin, hänen mielestään. Ja sitten hän jatkuvasti kehuu omia lapsiaan, miten täydellisiä ja upeita ne on, kun tyttönsäkin osaa lukea niin sujuvasti vaikkei vielä koulussa...jne. hohhoijaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:32 kovin tuttua kirjoitti:
Mulla on eräs sellainen "kaveri", joka ei aivan suoranaisesti hauku mun lastani, mutta rivien välistä voi lukea miten hän pitää tyttöäni toisen luokan kansalaisena. Esim. tämän kaverin ilme on tosi halveksuva, jos tyttö jotenkin hassuttelee tms. Hänen mielestään lapset ei sais pitää yhtään hauskaa, kaikki on "koheltamista". Jopa leikkipuistossa komentaa lapsiaan, jos nämä juoksevat! Minä siis olen kasvattanut omasta tytöstä aivan kahelin, hänen mielestään. Ja sitten hän jatkuvasti kehuu omia lapsiaan, miten täydellisiä ja upeita ne on, kun tyttönsäkin osaa lukea niin sujuvasti vaikkei vielä koulussa...jne. hohhoijaa!

tällä mun kaverilla ei ole lapsia. et toivottavasti sit saa itse joskus täydellisen lapsen,kun muiden on niiiiiin kamalia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:06 pangaia kirjoitti:
Ihan rehellisesti, eihän kaikista voi pitää.
En ymmärrä miten se olisi jotenkin hänen syynsä, kunhan ei aikuisena ihmisenä sitä lapselleni mitenkään näytä.

tiedän ettei kaikista voi pitää,mutta tarviiko käyttäytyä niin että muita lapsiani kehuu ja yhtä kyttää ja moittii heti jos tulee aihetta. ja meidän muille tutuille haukkuu,että kuinka kamala se yksi lapsi on ja että siihen meinaa hermot mennä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:10 äiti-ihminen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:06 pangaia kirjoitti:
Ihan rehellisesti, eihän kaikista voi pitää.
En ymmärrä miten se olisi jotenkin hänen syynsä, kunhan ei aikuisena ihmisenä sitä lapselleni mitenkään näytä.

tiedän ettei kaikista voi pitää,mutta tarviiko käyttäytyä niin että muita lapsiani kehuu ja yhtä kyttää ja moittii heti jos tulee aihetta. ja meidän muille tutuille haukkuu,että kuinka kamala se yksi lapsi on ja että siihen meinaa hermot mennä!!
Eli ei tarvitsisi.

Ottaisin varmaan asian kaverin kanssa puheeksi ja miettisin sitten tarkemmin sen keskustelun perusteella... ja riippuu toki kuin läheinen kaveri, jos ei läheinen niin sitten varmaan lopettaisin yhteydenpidon suosiolla..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:17 vieras kirjoitti:
En itsekään tykkää kaikista lapsista ja hyväksyn sen, että kaikki eivät tykkää minun lapsistani. Ei se mielestäni ole syy laittaa välejä poikki aikuisten kesken.
Peesi

No ei mun tarvis olla sellasen ihmisen kanssa missään tekemisissä koska ei se ole kaveri joka tollasta puhuu sit seläntakana. :kieh:

Ja toisaalta, ei mun lapsista tarvi tykätä pääasia on että mä ite rakastan niitä yli kaiken siis rakastan lapsiani enemmän kuin itse elämää :heart:

Joo siis laittasin välit poikki, ehdottomasti!

Riippuu miten hän julkitoisi tätä ettei siedä lastani.

En minäkään , jos rehellisiä ollaan pidä ainakaan joka hetki kavereitteni lapsista. Tosin olisi liian vahva ilmaus, etten siedä heitä.

Mutta en ainkaan tietoisesti näytä antipatioitani/ ärtymystäni.

Uskonkin, että lapseni ovat ainakin ajoittain muittenkin kuin minun mielestäni ärsyttäviä.

Jos ei ystäväni kuitenkaan osoittaisi sitä mitenkään osoittelevasti onhan hänellä oikeus tunteisiinsa.

tiedän että lapseni varmasti välillä ärsyttävät myös muitakin kuin minua. mutta tuntuu vaan niin kurjalta,kun lapseni parhaansa yrittää ja silti kaverini haukkuu häntä muille. tää on tätä,kun on äiti...ja herkkä sellainen. :ashamed:

no ei ka siinä mitään jos ei mun lapsista joku tykkään. en mäkään tykkää monestakaan vierasta lapsesta. mun bestiksen nuorempi poika on niiiiiin ärsyttävä tapaus, et meinaan joka tapaamisella kuristaa sen. se kiusaa kaikkia muita lapsia, sabotoi kaikki leikit, päiväkodissa pilaa kaikki esitykset ja juhlat jne. en todellakaan ole ainoa, joka sitä sankaria ei voi sietää. \|O \|O \|O silti me tapaillaan melki joka päivä ja silleen. no, enimmäkseen sillon tapaillaan kun muksut on virikehoidossa. :whistle: :whistle:

Mikäs pakko kenenkään on lapsista tykätä, varsinkaan kun eivät ole omia?

Mun täytyy sanoa, että en voi oikeestaan sietää kaverini pentua. Ihan idiootti pikkujätkä joka sais pysyä kaukana mun lapsesta, mutta minkäs teen kun ne on jo bestiksiä. :x

Yhteistyössä