Jos kauhistelette meidän kotiteurastusta niin tietäisittepä mitä teurastamoissa tapahtuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kilttimies

Tunnettu jäsen
16.06.2023
2 227
352
83
Tiedetään varmuudella että teurastamoissa vakavat ongelmat ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Kanin vetäminen vasaralla päähän niin että silmät lentää päästä ja silmäkuopasta pursuaa aivomassaa ei ole kaunista mutta kuolema on nopea ja varma. Samaa ei voi sanoa jos käyttää jotain pulttipistoolia riippumatta siitä onko se jousi-, ruuti- tai paineilmakäyttöinen.

Hiilidioksidi ei kuulosta mitenkään kivalta ja reilulta tavalta. Se on juuri se mik aiheuttaa tukehtumisen tunteen. Ei kai häkä voi olla niin paljon kalliimpaa?

Hiilidioksidi ei kuulosta mitenkään kivalta ja reilulta tavalta. Se on juuri se mik aiheuttaa tukehtumisen tunteen. Ei kai häkä voi olla niin paljon kalliimpaa?
Jos hapen määrä vähenee ja korvaantuu hiilidioksidilla niin vaipuu syvään kuolettavaan uneen. Typpi-hiilidioksidi on tappanut paineistuksen rikkoutuessa myös matkustajakoneissa ihmisiä. Vaipuvat huomaamattaan uneen josta ei herää.

Minulla on varmaa tietoa asiasta. Hiilidioksiditainnutus aiheuttaa kärsimystä ja voi olla laiton menetelmä.
Jos sinulla on faktaa niin miksi sitten kirjoitat, että voi olla? Miksi et kirjoita, että on ja linkki tietolähteeseen.
Laittamassani linkissä on kaikki nykyään käytettävät eläinten tainnutusmenetelmät. Mitä saa käyttää millekin eläimelle.
Meillä tapettiin vanhat kanat terävällä kirveellä pää pois. Jos minulla olisi kaneja niin käyttäisin samaa.

Jos sinulla on faktaa niin miksi sitten kirjoitat, että voi olla? Miksi et kirjoita, että on ja linkki tietolähteeseen.
Laittamassani linkissä on kaikki nykyään käytettävät eläinten tainnutusmenetelmät. Mitä saa käyttää millekin eläimelle.
Meillä tapettiin vanhat kanat terävällä kirveellä pää pois. Jos minulla olisi kaneja niin käyttäisin samaa.
Tuota kirveellä kaulan katkaisua ei saa käyttää kaneille. Se on erikseen sallittu vain tietyille linnuille.

Yhteistyössä