Jos kasvattaja myy rotukoiran jolla on HYLKÄÄVÄ VIRHE

meille olis tulossa Venäjän Toy tyttö 7kk sijotukseen, ihana tapaus ja kaikin puolin oikein suloinen, mutta luin netistä että tämän koiran korvat, jotka nyt näyttäis olevan luppakorvat ja ne netin mukaan ovat hylkäävä virhe..

Mitenkäs toi maksuhomma menee jos koirassa on hylkäävä virhe?
 
joo
Erikoista on edes sijoittaa koira joka ei vastaa rotumääritelmää. Siirtyisikö omistus heti sulle, vai millaisella sopimuksella se olis tulossa. En tunne rotua kovin hyvin, mutta eikö noilla korvat jo tuossa iässä pitäis olla pystyssä. Phalenella esim. voi viedä vuodenkin ennen kuin korvat ottaa lopullisen paikkansa.
 
en oikein tiedä mitä kasvattajan päässä liikkuu.. sijotukseen olis tulossa. maksettais vakuus 500e ja sit saatais se takas ku teettää pennut, mutta miksi teettää pennut koiralla joka ei täytä tuota määritelmää? en ymmärrä.. toki siis vakuus ei palaudu meille jos ei teetä pentuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heipuliini:
No täyttä hintaa ei voi kasvattaja pyytää koirasta jolla hylkäävä virhe. Mutta mutta....jos tulossa sijoitukseen niin eihän teidän siitä pitäisi joutua maksamaan mitää...???
kasvattaja pyytää vakuutta 500e (sanoi että muuten tuo rotu on about 1500e/koira) ja saatais vakuus takaisin kun teettää pennut. tämä tyttö oli pentueen ainoa narttu.
 
*
Pennutuksessa voi hyvinkin käyttää koiraa jolla kyseinen virhe, ei periydy jälkeläisille, vaikkei muuten voi koiraa näyttelyyn viedä vaikka olisikin hyvä. Maksu menee juuri niin kun olet kasvattajan kanssa sopinut.
 
Kuulostaa kyllä hieman erikoiselle antaa koira jolla hylkäävä virhe niin sijoitukseen. Ja ennen en ole kuullut että pitäisi vakuus maksaa :/

Meillä narttu sijoituksessa ja pennutuksen jälkeen siirtyi meidän omistukseen. Eikä kyllä jouduttu mitään vakuuksia maksamaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
en oikein tiedä mitä kasvattajan päässä liikkuu.. sijotukseen olis tulossa. maksettais vakuus 500e ja sit saatais se takas ku teettää pennut, mutta miksi teettää pennut koiralla joka ei täytä tuota määritelmää? en ymmärrä.. toki siis vakuus ei palaudu meille jos ei teetä pentuja.
Toisaalta jos ostaisit koiran nyt jalostukseen kelpaamattomana, hintaa koiralle tulisi silti enemmän kuin tuo 500 euroa (hinnanalennus "virheettömien" pentujen hinnasta on muistaakseni yleensä noin kolmannes). Ja tuskin kasvattaja teettää pentuja jos tuo vika ei korjaannu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heipuliini:
Kuulostaa kyllä hieman erikoiselle antaa koira jolla hylkäävä virhe niin sijoitukseen. Ja ennen en ole kuullut että pitäisi vakuus maksaa :/

Meillä narttu sijoituksessa ja pennutuksen jälkeen siirtyi meidän omistukseen. Eikä kyllä jouduttu mitään vakuuksia maksamaan....
mä olen tässä asiassa ihan uus, ku meillä ei koskaan aiemmin ole ollut sijotuskessa koiria, eikä edes omistuksessa. "hoidossa" vain on ollut chihuja :)
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja Heipuliini:
No täyttä hintaa ei voi kasvattaja pyytää koirasta jolla hylkäävä virhe. Mutta mutta....jos tulossa sijoitukseen niin eihän teidän siitä pitäisi joutua maksamaan mitää...???
kasvattaja pyytää vakuutta 500e (sanoi että muuten tuo rotu on about 1500e/koira) ja saatais vakuus takaisin kun teettää pennut. tämä tyttö oli pentueen ainoa narttu.
Maksu menee juuri näin. Kasvattaja ei vaan aio käyttää sitä näyttelyissä. Jos itse haluat alkaa koiran kanssa käymään näyttelyissä niin ei kannata sitä ottaa vaan sellaisen jossa ei ole virheitä.
 
juu, no pitää kasvattajan kanssa jutella vielä. Hän itse oikeastaan on korvasta puhunut malliiin "sillon pentuna oli luppa, mutta on se jo ihan pysty yms", mutta onhan mulla silmät päässä. toinen korva on puoliluppa ja toisella korvalla ei tee mitään :D
 
Kyllä vakuusmaksun joutuu sijoituskoirasta aina maksamaan. Kannattaa aina pitää vaan huoli siitä, että sopimus on esim. kennelliiton sivustolta, tai sisältää vähintäänkin samat ehdot.

Kasvattajia on joka lähtöön, joten ihan sokkona en luottais kehenkään.

 
MLL
Mun kaverini joka kasvattaa koiria, perii tuon vakuusmaksun, sen saa takaisin jos pennut tehdään ja jos ei, niin summa jää kasvattajalle. Hän siis vaatii sijoituskodilta näyttelyissä ja kokeissa käyttöä, eli koiran menestys ja pentujen kysyntä on koiran sijoituskodista myöskin kiinni. Näitä sopimuksiahan voi tehdä vaikka minkälaisia, varmistaa kannattaa, että kaikki on paperilla niin ei tule sotkuja jälkikäteen.
 
Mina
Argh, Phalenella ei ole pystykorvia!! Ne on luppakorvat, Papillonilla on pystyt..! Ja joo, en tiedä mitä järkeä tuota koiraa on sijoittaa, jos on kerta hylkäävä virhe tuollaset luppaiset korvat.
 

Yhteistyössä