jos joutuu kaavintaan

ystävä soitti että sai huomiseksi ajan naistentautien polille, rv8 ois menossa ja eilen alkoi vuoto. terkkari oli sanonut että ei saa aamulla syödä mitään, mutta juoda saa vettä. lääkäri taasen sanoi että mitään ei saa syödä eikä juoda siltä varalta että kaavintaan joutuu.

joten miten se on? saako vai eikö?

niin kovasti toivon että kaikki olisi kuitenkin kunnossa ja vapaamatkustaja kyydissä vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
anteeksi että kysyn, mutta kuinka pari päivää joutuu odottamaan?
en tiedä :| sitä ihmeteltiinkin. oli soittanut äitiysneuvolaan aamulla (eilen alkoi vuoto vähäisenä, tänään runsaana jatkunut) ja terkkari oli sanonut että ihan hyvin voi odottaa viikon ajan, kun ensi maanantaina olisi ensimmäinen terkkarikäynti ollut. että JOS sikiö tulee ulos niin sitten ei tartte tulla ollenkaan terkkarille. en tiiä, mua jotenkin ihmetytti tuo kovasti.

Vilijonkka
Se varoaika on 4 tuntia. Mä jouduin kaavintaan, ja sitä jouduttiin lykkäämään kun olin ehtinyt syödä, eikä siitä ollut kulunut vielä 4 tuntia. Kiinnostais tietää, että mistä se johtuu?

kuopusta oottaessa jouduin rv 8 äitipolille todella runsaan verenvuodon vuoksi. Lääkäri ultras ja kertoi vaikka mitä keskenmenosta....sitten yllättyi itsekin, kun vauvan sydämen syke näkyi todella hienosti. Olin yön sairaalassa tipassa ja aamulla pääsin kotia. Ja loppuaika meni hienosti. Että ei se verenvuoto aina keskenmenoa tarkoita...vaikka runsasta olisikin.

äiti täälläkin
Vilijonkka kysyi mistä se johtuu ettei saa syödä. Se johtuu siitä, että jos nukutetaan (ja laitetaan hengitysputki) niin ettei vatsan sisältöä nouse oksennuksena ylös ja mene keuhkoihin. Tulehdushan siitä voisi sitten tulla..

Yhteistyössä