Jos joku tyhjentää luvatta puhelimeni...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luuri

Vieras
Osaako joku auttaa...? Jos epäilen lähipiirini kuuluvan ihmisen tyhjentäneen koko puhelimeni ihan kokonaan Find my iPhone-sovelluksen avulla, saako sitä selville? Sori sekava selostus mutta oon ihan onneton näissä jutuissa... Yritän selittää ymmärrettävästi. Eli eilen yhtäkkiä puhelimeni sammui ja käynnistyi uudelleen... Sitten kysyi PIN-koodin ja sen jälkeen kysyi sen puhelimen appleID:tä johon tiedot on siirretty... Olin ihan ihmeissäni. Nyt puhelin on sitten aivan tyhjä kuvia ja viestiä ja yhteystietoja myöden... Tuli sähköposti tuolta find my iPhonelta että puhelimen kaikki sisältö on poistettu.
Ja nyt ainut ihminen jonka kanssa minulla oli perhejako ko. sovelluksissa, väittää että ei ole tämän takana.....
Saanko mitenkään selville kenen hallussa kuvani yms. nyt on?

Aivan varmasti se tyhjensi puhelimesi, joka väittää ettei sitä tehnyt. Ei se nyt itsestäänkään tyhjenny. Ei siinä sähköpostissa minkä sait, lukisi mitään lisätietoa asiasta?

Vaihda apple-id:n salasana ja poista jaot heti!

Pääsetkö katsomaan puhelimesi sisältöä webin kautta? (Omalla apple-id:lläsi)

Sun kannattaa tehdä rikosilmoitus. Ilmiselvästi kyse on kiusanteosta ja todennäköisesti myös viestintäsalaisuuden loukkaamisesta. Vaikuttaa ilmiselvästi mustasukkaisen tai katkeran miehen tekosilta, jos teillä on ero meineillään ja tulevalla exälläsi on ollut pääsy puhelimeesi. (Ei hänellä ole siitä huolimatta oikeutta lukea viestejäsi ja tuhota tietojasi.)

Yöllä kuohuksissani osasin jopa saada jaot pois ja vaihdoin Apple ID:n...
Rikosilmoitusta mietin myös, lähinnä että olisi todiste lisää siitä että mies osaa kiusanteon ja sitten vakuuttelee syyttömyyttään ja ihmettelee miksi heti häntä epäilin... Miksiköhän?? Ja kun juuri isot valheet ja vedenpitävät todisteet niistä on suurin syy eroon...
Pystyykö viranomaiset todistamaan kuka tekijä on ollut? Tietysti hän on omasta puhelimesta tiedot jo poistanut....

ap

Omaa tyhmyyttäni saan varmaan nyt syyttää osittain... Oon luottanut 100% miehelleni puhelimen "säädöt" sillä ei ole ollut syytä aiemmin epäillä mitään... Mutta huomasin nyt että puhelimeni on asetettu "kadonnut-tilaan" jo marraskuussa! Mitä sekin käytännössä tarkoittaa...?

En onnistunut mitään palauttamaan icloudista... Liekö varmuuskopiotkin menneet miehelle :-/

Kyllä on henkisesti pahoinpidelty olo nyt....

ap

Omaa tyhmyyttäni saan varmaan nyt syyttää osittain... Oon luottanut 100% miehelleni puhelimen "säädöt" sillä ei ole ollut syytä aiemmin epäillä mitään... Mutta huomasin nyt että puhelimeni on asetettu "kadonnut-tilaan" jo marraskuussa! Mitä sekin käytännössä tarkoittaa...?

En onnistunut mitään palauttamaan icloudista... Liekö varmuuskopiotkin menneet miehelle :-/

Kyllä on henkisesti pahoinpidelty olo nyt....

ap

Löytyykö sinulla yhä iCloudista puhelimen tiedot? Löytyykö esimerkiksi Kuvat-kohdan alta kuvia? Tai näkyykö Asetukset-kohdan alla tallennettuja tietoja? (Tallennustila ja Omat laitteet.

Etsi iPhonen alla näkyisi jos tiliisi olisi kytketty vieraita laitteita. Mutta ilmeisesti näin ei ole ainakaan enää.

Huomaa myös tämä:

Haluan käyttää iCloud-varmuuskopiota aiemmin käyttöön ottamassani laitteessa
iCloud-varmuuskopiosta voi palauttaa ainoastaan käyttöönottoapurin kautta. Jos olet jo ottanut laitteen käyttöön, pääset käyttöönottoapuriin poistamalla kaiken sisällön laitteesta ja ottamalla laitteen käyttöön uudelleen:

1. Valitse Asetukset > Yleiset > Nollaa > Poista kaikki sisältö ja asetukset.
  2. Ota sitten laite käyttöön iCloud-varmuuskopion avulla noudattamalla käyttöönottoapurin ohjeita.

https://support.apple.com/fi-fi/HT201418

Voi olla myös, että sinulla ei ollut varmuuskopiointi iCloudiin päällä.

No mitä väliä jollain suttuisilla kuvilla.
Ja miksi muka oli ylipäänsä miehellä pääsy tiedostoihisi.

Ko. sovellus on sitä varten että jos puhelin vaikka varastetaan, pystyy pelastamaan omat kuvat ja tiedot... Elämä ei aina mene niinkuin sen itse piirtää ja tässä tapauksessa ihminen johon luotin olikin se joka tiedot luurista vei....

Pyydän jonkun osaavan kaverin katsomaan mitä olisi tehtävissä... Onneksi ei mitään elämää suurempaa mennyt tässä... Lähinnä henkinen kolahdus ja suru siitä että tulin näin karulla tavalla oppimaan miehen todellisen luonteen.

Mä tossa pikaisesti tsekkaisin mitä muita asioita olet jättänyt miehesi hoidettavaksi? Niinku pankkitilit, lainojen ja laskujen maksut. Ts. mihin muualle hänellä on pääsy?

Nää on jo aiemmin tsekattu... Kun eka ulosottovalhe paljastui, osasin talouden turvata.
En vaan tajunnut tätä perhejakojuttua kun jo muutama vuosi sitten tämä ko. sovellus asennettu...

Yhteistyössä