Jos joku sanoo olevansa hedonisti,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="JepJep";24197955]sex sex sex nyt lähinnä. Eli seksi on tärkeysjärjestyksessä aika korkealla, ei tarvitse olla vakikumppania.[/QUOTE]

Entäpä jos tällanen ihminen seurustelee?

Impulsiivinen ihminen, joka tähtää toiminnallaan omaan nautintoonsa asiassa kuin asiassa.
Sohvaperuna, liikunta-addikti tai vaikka himoshoppaaja, kunhan endorfiinit jyllää elimistössä.

[QUOTE="JepJep";24197955]sex sex sex nyt lähinnä. Eli seksi on tärkeysjärjestyksessä aika korkealla, ei tarvitse olla vakikumppania.[/QUOTE]

Mun mielestä toi olis hyperseksuaalinen tai nymfomaani tai joku... Hedonismi taas ei välttämättä liity juuri seksiin vaan nautintoihin yleensä. Joku voi ne nautintonsa toki saada seksiä harrastamalla, mutta kyllä mun mielestäni hedonistin pitää korostuneesti haluta nautintoja muutenkin kuin sänkykammarin puolella.

• Tykkää
Reactions: Millenia
minun mieleeni tulee ihminen jolle oma nautinto on etusijalla kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Jos joku kertoo olevansa hedonisti, niin hän tunnistaa itsessään tämän nautinnon tavoittelijan ja on tietoisesti hyväksynyt tämän elämänasenteekseen. Elämän asenteena hedonismi on kuitenkin ontto, tyhjä ja murheellinen, jos ei sen syvällisempää päämäärää voi olla kuin oman itse kaikenlaisten halujen tyydyttäminen.

Bumppaan vanhaa lankaa huvikseni, pahoittelen. Koska kirjoittaminen tällä hetkellä tuottaa mielihyvää, olevan varmastikin hedonisti.

Mielestäni on melko kornia yleistää hedonismi seksiin. Ylipäänsä hedonististen ihmisten erottelu ei-hedonistisista on paradoksaalista. Kenen päämääränä ei olisi oma mielihyvä? Näin ihminen, kuten kaikki muutkin elävät olennot, vain sattuvat toimimaan.

Luovutan verta. Minun, kuten mielestäni kaikkien muidenkin luovuttajien, pohjimmainen motiivi tälle on auttaminen itseisarvona, joka tuottaa hyvän mielen. Erilaiset asiat kutittelevat mielihyväreseptoreita erilaisilla ihmisillä, olkoon se sitten seksi, musiikki, huumeet tai palkka työnteon kautta.

Nautiskelijana minä hedonistia pidän, ja laskisin itseni yhdeksi. En ymmärrä miksi suurin osa pitää nimitystä negatiivisena, onko kyseessä suomalainen työmoraali? Kärsitään ja sinnitellään, eihän nyt mistään saa nauttia. Hedonisti voi laittaa vaikka kesällä nurmelle maaten ja nautiskella auringosta. Ja silti käydä töissä. Ei hedonismissa nautinto mene ihan kaiken edelle - tai ehkä menee, mutta laskuun otetaan myös terve järki. Esim. jos et mene töihin et saa palkkaa, etkä voi ostaa niitä kaikkia ihania juttuja joita haluat... ja voihan se työpaikkakin antaa nautintoa :)

Kyllä minun elämäntavoitteeni on nauttia elämästä ja tarjota lapsilleni myös hyvä, nautittava elämä.

Yhteistyössä