Jos joku on kirjoittanut tänne yli kuukausi sitten harmaana, pystyykö poliisit tai kukaan selvittämään, kuka se kirjoittaja on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku kommentoi että on outoa jos IP-osoite vaihtuu päivittäin. Siinä ei ole mitään outoa, nykyään IP:t ovat enimmäkseen juuri näitä dynaamisia, jotka vaihtuvat tietyn ajan välein. Sen voi silti selvittää.

Eri asia sitten on, kannattaako ottaa tosissaan jos joku provona sanoo tehneensä jotakin ja tehdä siitä rikosilmoitus. En nyt ota kantaa, oliko tämä ap:n linkittämä juttu provo vai ei, mutta sanonpahan vain kun jotkut tuntuvat ottavan tosissaan aivan räikeimmätkin pilat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikun tuli vain mieleen, kun satuin lukemaan tämän ketjun:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244714 <-Tuossa ketjussa nimimerkki "jaah" sanoo näin: "Me ollaan miehen kanssa tässä yksiössä aina naitu lapsen nähden, tosin peiton alla."
Kyseessä siis tämän harmailijan mukaan 9v lapsi. Ties mikä pedofiili tuo harmaa on..jos ei siis ole vain provo niin tarkoituksella sekstailu lapsen nähden on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Pitäisköhän tuosta ilmoittaa viranomaisille tai jonnekin..? Mahtaisivatko/voisivatko tehdä asialle mitään?

tuo oli vissiin se ketju missä porukka oli sitä mieltä et ei saa harrastaa seksiä samassa huoneessa missä lapsi nukkuu. Ootko ihan tosissas sitä mieltä että tuo kyseinen viesti tarkottaa sitä että seksiä on harrastettu lapsen katsoessa vierestä? Ja että vanhemmat ovat kiihottuneet siitä? Haloo, asuvat yksiössä?!

Jos me asuttais yksiössä, niin ihan varmasti en änkeis mihinkään vessaan sekstaamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja niin :

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244714 <-Tuossa ketjussa nimimerkki "jaah" sanoo näin: "Me ollaan miehen kanssa tässä yksiössä aina naitu lapsen nähden, tosin peiton alla."
Kyseessä siis tämän harmailijan mukaan 9v lapsi. Ties mikä pedofiili tuo harmaa on..jos ei siis ole vain provo niin tarkoituksella sekstailu lapsen nähden on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Pitäisköhän tuosta ilmoittaa viranomaisille tai jonnekin..? Mahtaisivatko/voisivatko tehdä asialle mitään?

tuo oli vissiin se ketju missä porukka oli sitä mieltä et ei saa harrastaa seksiä samassa huoneessa missä lapsi nukkuu. Ootko ihan tosissas sitä mieltä että tuo kyseinen viesti tarkottaa sitä että seksiä on harrastettu lapsen katsoessa vierestä? Ja että vanhemmat ovat kiihottuneet siitä? Haloo, asuvat yksiössä?!

Jos me asuttais yksiössä, niin ihan varmasti en änkeis mihinkään vessaan sekstaamaan!

Pakko se sinne vessaan ois mennä tai lähettää lapsi ulos leikkimään, ei sen nähden mitään tehdä. Mistä kekkasit että oisvat kiihottuneet siitä? :o Kai ovat vaan ajattelemattomia. Yksiö ei anna oikeutta laittaa lasta joutumaan kuuntelemaan/katselemaan/tiedostamaan mitään tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en toimisi noin koskaan, kuten ap:n kertoma tyyppi kertoi, mutta jos vanhemmat asuvat yksiössä ja ovat olleet peiton alla, en näe siinä mitään rikollista.

Hmm, jatkan, siis se tyyppi kertoi, että lapsen nähden, käsitin että lapsi on nukkunut. Joka tapauksessa en ilmottaisi, vaikka en itse koskaan toimisi noin.

Yksiö on pieni asunto, mutta pitäisi mennä vaikka sitten vessaan.

Onneksi itsellä iso omakotitalo :D

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Voiko niitä selvittää vuosien takaa? Jos vaikka pari vuotta sitten olis jotain provoa kirjoittanut, niin voisko joku nyt tonkia sen esiin?

se edelleen riippuu siitä ip:stä

Ja edelleenkin se saadaan selville. Noin vanhat jutut on varmaan vanhentunut/vanhentumassa, mutta ei silti kannata provoilla. Eikö ihmiset oikeasti ymmärrä että provo ei ole mikään tekosyy kirjoittaa mitä lystää? Vastuu siinä on silti! :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en toimisi noin koskaan, kuten ap:n kertoma tyyppi kertoi, mutta jos vanhemmat asuvat yksiössä ja ovat olleet peiton alla, en näe siinä mitään rikollista.

Peesi.

Minua alkaa jo huolestuttaa, että voiko tänne kirjoitella yhtään mitään, jos kerran joillekin on poliisi-ilmon paikka jo se, jos peitto on lasten nähden heilunut, vaikka mitään ei olisi näkynyt!

IP voi olla sama päiviä tai kuukausia verkosta ja sen kuormituksesta riippuen. Operaattori tallentaa tiedot IP:n hallintahistoriasta vähintään puoleksi vuodeksi, en muista tarkkaan. Sitä lakia ollaan muuttamassa tai jo muutettu niin että nykyään se voi olla vuosi tai korkaintaan kaksi. Ylläpidon täytyy kuitenkin ilmoittaa asianomainen IP poliisille, operaatori ei pidä ainakaan pitkiä lokeja siitä mihin on liikennöity. Ylläpidon asia on sitten se kauanko se säilyttää ip-tietoja.

Vastuu siis pitää kantaa siitä mitä kirjoittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Kyllä jo 9v tietää mitä tapahtuu ja on ihan oikeasti niin, että hänen ei ole hyvä eikä oikeasti tarvitse sellaista joutua kokemaan.

Entä jos lapsi nukkuu omassa sängyssään ja vanhemmat hempeilevät peiton alla ja kyseessä yksiö? Onko se väärin? Itse en niin toimisi, mutta onko se väärin silloinkin?

Meillä aina niin, että lapset on omassa huoneessaan nukkumassa ja me omassa makuuhuoneessa sitten lemmiskelemme, mutta jäin miettimään tätä asiaa, kun sitä pohditaan tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Kyllä jo 9v tietää mitä tapahtuu ja on ihan oikeasti niin, että hänen ei ole hyvä eikä oikeasti tarvitse sellaista joutua kokemaan.

Entä jos lapsi nukkuu omassa sängyssään ja vanhemmat hempeilevät peiton alla ja kyseessä yksiö? Onko se väärin? Itse en niin toimisi, mutta onko se väärin silloinkin?

Meillä aina niin, että lapset on omassa huoneessaan nukkumassa ja me omassa makuuhuoneessa sitten lemmiskelemme, mutta jäin miettimään tätä asiaa, kun sitä pohditaan tässä.

Mistä voit olla varma että nukkuu koko ajan? Kyllähän noihin yleensä yksiössä herää itse kukin. Ja on se vähintäänkin outoa että samassa huoneessa sekstaillaan missä 9v on, nukkui tai ei. Isompia asuntoja kyllä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja niin :

Pakko se sinne vessaan ois mennä tai lähettää lapsi ulos leikkimään, ei sen nähden mitään tehdä. Mistä kekkasit että oisvat kiihottuneet siitä? :o Kai ovat vaan ajattelemattomia. Yksiö ei anna oikeutta laittaa lasta joutumaan kuuntelemaan/katselemaan/tiedostamaan mitään tuollaista.

ei kuule ole mikään pakko mennä vessaan. Ja ihanko oikeesti ois terveempää lähettää lapsi ulos että vanhemmat saa paneskella? Uskomatonta! Yökylään pari kertaa viikossa että isi pääsee pukille? Sairasta. Tiiäthän, että vaikka asuis isossakin talossa niin lapsi saattaa silti nähdä ja kuulla vaikka mitä. 9-vuotias tietää kyllä seksistä ilman vanhempiakin.

Mitä tarkoitat tolla "mistä kekkasit että oisivat..." Minä en aatellu että oisivat kiihottuneet, jos niin luulit?

Mä muuten kirjoitin tuohon ketjuun siitä et musta oli inhottavampaa kun vanhemmat oli yöllä kadonneet johonkin kun nukuin vieressä painajaisten takia. Ja kyllä tosiaan tiesin silloinkin et mihin olivat hävinneet, tai siis mitä tekemään, ikää reeeilusti alle sen yheksän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Mistä voit olla varma että nukkuu koko ajan? Kyllähän noihin yleensä yksiössä herää itse kukin. Ja on se vähintäänkin outoa että samassa huoneessa sekstaillaan missä 9v on, nukkui tai ei. Isompia asuntoja kyllä löytyy.

Kuten sanoin, itse en toimisi niin, ja meillä iso omakotitalo, kunhan pohdin aihetta.

ihan tosissanne olette nyt?

Ei minulle ainakaan mitään traumoja ole jäänyt vaikka joskus lapsena heräsin kesken unien ja huomasin/kuulin kun isä ja äiti tekivät SITÄ. Samassa huoneessa siis nukuttiin...

Eiks toi oo ihan normaalia?

Yksiö on eri asia kuin omakotitalo, sen oven voi laittaa kiinni. Ja kyllä on terveempää lähettää lapsi ainakin huoneesta pois tai itse mennä toiseen huoneeseen kuin sekstailla sen edessä (en ymmärrä mitä sairasta sun mieli siihen saa liitettyä, sitä ei toisen huomioon ottaminen ole).

Ketjusta ei mielestäni oikein saanut selvää, että oliko se 9-vuotias nukkumassa tai hereillä. Jotenkin kuvittelin, ettei kukaan täyspäinen senikäisen hereillä ollessa hommiin rupeaisi, mutta ei voi tietää... Jos 9-vuotias aina nukkuu yöt sikeästi, niin en osaisi asiaa ainakaan niin perusteellisesti tuomita, että lähtisin jostakin nettikirjoittelusta rikosilmoa tekemään.

Koko ketjua en ole lukenut.

Juu ja tapelkaa tästä nyt ihan vaan keskenänne, tää juttu on lähtenyt niin sivuraiteille että!

Miten? Minusta ihan asiallista keskustelua puolin ja toisin.

Asoista hyvä puhua ja pohtia. Ja olen samaa mieltä kanssasi.

Yksiö on eri asia kuin omakotitalo, sen oven voi laittaa kiinni. Ja kyllä on terveempää lähettää lapsi ainakin huoneesta pois tai itse mennä toiseen huoneeseen kuin sekstailla sen edessä (en ymmärrä mitä sairasta sun mieli siihen saa liitettyä, sitä ei toisen huomioon ottaminen ole).

ei sairasta muuten mut sairaan itsekästä lähettää lapsi muualle seksin takia, ei mun mielestä hyvä vanhempi tee niin. Kyllä tuollanen vois hyvinki niitä kuuluisia traumoja saada aikaan helpommin ku se et just ja just vähän ehtii huomata et vanhemmat tekee jotain. Kun normaalistihan sitä seksiä ei jatketa kun lapsi herää... Ja normaali jutuista tässä oli kyse

Yhteistyössä