Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Nyt ihan mielenkiinnosta kysyn että miten mielestäsi olisi pitänyt tilanteessa toimia? Eli lapsi ei tottele, millä hänet saa tottelemaan? Videoiden päälle laitto on pientä..mutta mitä jos olisi leikkinyt tulitikuilla? vääntänyt hellannappuloita, hakannut vauvaa? tökkinyt koiraa silmään?
Miksi lapsi ei totellut kun kerran kiellettiin?Millä lapsen saa tottelemaan? Mitä keinoja käytätte? ja miksi ne ei toimi jos ei lapsi uskonut kieltoa?
en oo ite viel törmänny lapseen jolle ei jäähy toimi. Oon päiväkodissa ollu töis. Ei se tietenkään heti toimi se on selvä. Mutta oon tavannu lapsia jokka on saanu selkään usein mutta se ei ole auttanut.
vanhemmalla lapsella vois miettiä et mikä se "paha teko" on ja miettiä mikä on rangaistus.
itse selkään saanu =) mutta oon todennut että aikuisen tulee kunnioitus saada ilmanväkivaltaa. Jos aikuista ei totella niin voi ehkö katsoa peiliin. Kukaan lapsi ei synny "pahana"/ilkeänä
ja tottelemattomuus kuuluu lapsuuteen. Siis rajoja kokeillaan jne. Mutta sairasta se on jos siitä heti selkään saa ja uhkaillaan
muoks.
ja tosiaan se lapsen kasvatus vaatii kärsivällisyyttä. ei se aina helppoa ole ja selkäsauna voi tuntua helpolta ja nopealta ratkasulta mutta ei todella sitä ole.
No lähinnä kiinnosti että miksei lapsi totellut ap:n tapauksessa. Miksei ole kerrottu appivanhemmille millä lapsen saa kuuntelemaan ja autettu appea ymmärtämään ettei hän voi kasvattaa lastenlasta samalla tavalla kuin omaa lastaan.