Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
tuossa hieman faktaa skitsofreniasta parantumisesta
Mistä tiedät että näin asia on?Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
mutta mitä heilä on,kun he ovat avohoidossa?Minkäläiset oireet?Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
Ja se viimenen kolmannes kroonistuu ja ei pysty olee työelämässä enää. Ne on sit avohoidossa tai ihan sairaalahoidossa. Mutta kuitenkin kahdella kolmasosalla asiat on hyvin.
ihan noista opiskeluaikaisista papereista tuon tiedon etin. olen siis erikoistunut mielenterveys ja päihdetyöhön. Tuo mitä laitoin tuohon ylemmäs niin on yhdeltä luennoltaAlkuperäinen kirjoittaja weballergy:Mistä tiedät että näin asia on?Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
mä joskus mietinkin sama,miten ihmiset voivat olla töissä sielä :ashamed: mun sisko myös oli :/ mutta ehkä se ei ole niin kauhea kun mä lulenAlkuperäinen kirjoittaja ff:kyllä mäkin ennen kun tuon työn alotin niin pelkäsin et mitä jos ite sairastuu, mut nyt oon tullu siihen tulokseen et ei se auta pelätä, koska ei ite kuitenkaan voi vaikuttaa siihen, että sairastuuko vai eiAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:ehkä ei kannata liik pelkää =) kun mä sen teen,aina kun meen lukemaan googlen kauta masennuksesta,näen kaikenlaisia muita sairauksia sielä ja tekis mieli niitäkin lukea :headwall: ja sit tulee tommonen olo,että apua varma mullekin tulee,kun tässä kirjoitettu että pitkäaikaisesta stressistä voi tulla vaikka mitä :/Alkuperäinen kirjoittaja ff:ei kannata uskoo kaikkee mitä elokuvissa näkee, koska todellisuus on monesti aivan toidenlainen kuin elokuvissa. ei meillä töissö kukaan juoksentele edes takasin vaikka skitsofrenia olisikinAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:voi ei mutta minkäläinen sairaus on,kun ihminen on juokse sinne ja tänne eikä tajua mitään,skitsofrenia vai?Tai näin on vain elokuvissa :/Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Juu on se. Skitsofrenia on loppuelämää hallitseva sairaus. Monesti psykoosi on skitsofrenian ns. alkutila. Psykooseja voi tulla, muttei ne välttämättä kehity skitsofreniaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:onko skitsofrenia vakavampi?Vai samalainen melkein paitsi se jää loppuelämäksi?Mun kaverin äidillä oli skitsofrenia raskauden aikana ilman lääkitystä,mä en tajua miten hän pärjäsi?
ei se niin kauheeta oo kun vois luulla, mut ei kaikista ole tuollaseen paikkaan töihin. itse tykkään tosi paljon työstäniAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mä joskus mietinkin sama,miten ihmiset voivat olla töissä sielä :ashamed: mun sisko myös oli :/ mutta ehkä se ei ole niin kauhea kun mä lulenAlkuperäinen kirjoittaja ff:kyllä mäkin ennen kun tuon työn alotin niin pelkäsin et mitä jos ite sairastuu, mut nyt oon tullu siihen tulokseen et ei se auta pelätä, koska ei ite kuitenkaan voi vaikuttaa siihen, että sairastuuko vai eiAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:ehkä ei kannata liik pelkää =) kun mä sen teen,aina kun meen lukemaan googlen kauta masennuksesta,näen kaikenlaisia muita sairauksia sielä ja tekis mieli niitäkin lukea :headwall: ja sit tulee tommonen olo,että apua varma mullekin tulee,kun tässä kirjoitettu että pitkäaikaisesta stressistä voi tulla vaikka mitä :/Alkuperäinen kirjoittaja ff:ei kannata uskoo kaikkee mitä elokuvissa näkee, koska todellisuus on monesti aivan toidenlainen kuin elokuvissa. ei meillä töissö kukaan juoksentele edes takasin vaikka skitsofrenia olisikinAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:voi ei mutta minkäläinen sairaus on,kun ihminen on juokse sinne ja tänne eikä tajua mitään,skitsofrenia vai?Tai näin on vain elokuvissa :/Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Juu on se. Skitsofrenia on loppuelämää hallitseva sairaus. Monesti psykoosi on skitsofrenian ns. alkutila. Psykooseja voi tulla, muttei ne välttämättä kehity skitsofreniaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:onko skitsofrenia vakavampi?Vai samalainen melkein paitsi se jää loppuelämäksi?Mun kaverin äidillä oli skitsofrenia raskauden aikana ilman lääkitystä,mä en tajua miten hän pärjäsi?
Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on
mahdollista kuntoutua. Tutkimusten mukaan noin 80 prosenttia skitsofreniaan
sairastuneista toipuu niin hyvin, että sairaalahoitoa ei tarvita ja he
pystyvät hoitamaan omat asiansa. Noin 70 prosentilla oireet ovat vähäisiä ja
lieviä, sanoo psykiatrian professori Matti Isohanni Oulun yliopistosta.
Täydellinen parantuminen on harvinaista, mutta kokonaan oireettomiksi
kuntoutuu tutkimusten mukaan kahdesta kahteenkymmeneen prosenttia
potilaista. Täysin oireeton ei kuitenkaan ole koskaan terve skitsofreniasta, vain oireista
tästä ei ole kauaan kun olin lääkärin luennolla aiheesta
Ja tämä teksti oli suoraan tuolta skitsotestin sivuilta.Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
ja 80% oreetomaksi vai?Eli melkein kaikki toipuvat vai?Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on
potilaista. Täysin oireeton ei kuitenkaan ole koskaan terve skitsofreniasta, vain oireista
niin oli ja myös itellä opiskelu aikasissa papereissa suunnilleen sama tekstiAlkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ja tämä teksti oli suoraan tuolta skitsotestin sivuilta.Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
Tunnen 2 tapausta. Molemmilla on ollut "villit ajat", kun lääkehoito ei ole ollut kunnossa, mutta nyt menee kohtuullisen hyvin. Ensimmäinen hoidettiin kuntoon vasta sen jälkeen, kun jouduttiin viemään pakkohoitoon ja toinen sen jälkeen, kun hänelle tuli diabetes ruokailutapojensa takia... Suomen mielenterveyshuolto on ihan naurettavan huonoa! |OAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mutta mitä heilä on,kun he ovat avohoidossa?Minkäläiset oireet?Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
Ja se viimenen kolmannes kroonistuu ja ei pysty olee työelämässä enää. Ne on sit avohoidossa tai ihan sairaalahoidossa. Mutta kuitenkin kahdella kolmasosalla asiat on hyvin.
on vai? :/ :/Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Tunnen 2 tapausta. Molemmilla on ollut "villit ajat", kun lääkehoito ei ole ollut kunnossa, mutta nyt menee kohtuullisen hyvin. Ensimmäinen hoidettiin kuntoon vasta sen jälkeen, kun jouduttiin viemään pakkohoitoon ja toinen sen jälkeen, kun hänelle tuli diabetes ruokailutapojensa takia... Suomen mielenterveyshuolto on ihan naurettavan huonoa! |OAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mutta mitä heilä on,kun he ovat avohoidossa?Minkäläiset oireet?Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
Juujuu, äsken vaan sanoit että etsit tuon tiedon opiskelupapereistaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:niin oli ja myös itellä opiskelu aikasissa papereissa suunnilleen sama tekstiAlkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ja tämä teksti oli suoraan tuolta skitsotestin sivuilta.Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Tunnen 2 tapausta. Molemmilla on ollut "villit ajat", kun lääkehoito ei ole ollut kunnossa, mutta nyt menee kohtuullisen hyvin. Ensimmäinen hoidettiin kuntoon vasta sen jälkeen, kun jouduttiin viemään pakkohoitoon ja toinen sen jälkeen, kun hänelle tuli diabetes ruokailutapojensa takia... Suomen mielenterveyshuolto on ihan naurettavan huonoa! |OAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mutta mitä heilä on,kun he ovat avohoidossa?Minkäläiset oireet?Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
Ei kun vain viidesosa toipuu kokonaan, eli 20%.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:ja 80% oreetomaksi vai?Eli melkein kaikki toipuvat vai?Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Juujuu, äsken vaan sanoit että etsit tuon tiedon opiskelupapereistaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:niin oli ja myös itellä opiskelu aikasissa papereissa suunnilleen sama tekstiAlkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ja tämä teksti oli suoraan tuolta skitsotestin sivuilta.Alkuperäinen kirjoittaja ff:Noin kolmannes sairastuneista parantuu kokonaan, toinen kolmannes pystyy elämään melko normaalia elämää tautinsa kanssa oireiden vaihdellessa. Suurin osa ei tätä tosiasiaa tunne - enemmistö ihmisistä uskoo, ettei skitsofreniasta voi parantua kokonaan.
entäs muut 80% en mä ymmärtänyt toi teksti :/Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ei kun vain viidesosa toipuu kokonaan, eli 20%.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:ja 80% oreetomaksi vai?Eli melkein kaikki toipuvat vai?Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on
Tutkimusten mukaan noin 80 prosenttia skitsofreniaanAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:entäs muut 80% en mä ymmärtänyt toi teksti :/Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ei kun vain viidesosa toipuu kokonaan, eli 20%.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:ja 80% oreetomaksi vai?Eli melkein kaikki toipuvat vai?Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on
entäs ne 20%? Mitä heidän kanssa on?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tutkimusten mukaan noin 80 prosenttia skitsofreniaanAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:entäs muut 80% en mä ymmärtänyt toi teksti :/Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ei kun vain viidesosa toipuu kokonaan, eli 20%.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:ja 80% oreetomaksi vai?Eli melkein kaikki toipuvat vai?Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on
pystyvät hoitamaan omat asiansa. Noin 70
Sanottaisiinko näin, että ensimmäinen oli sairastanut yli 20 vuotta ja toinen 30 vuotta... Mua oikeasti pistää niin vihaksi tää asia |O . Tällä hetkellä lähipiirissä on eräs, joka tarvitsisi apua ja hän olikin tarkkailussa, mutta päästettiin sieltä kesken kaiken pois, kun olikin (lääkkeiden kanssa) rauhallinen |O .Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:on vai? :/ :/Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Tunnen 2 tapausta. Molemmilla on ollut "villit ajat", kun lääkehoito ei ole ollut kunnossa, mutta nyt menee kohtuullisen hyvin. Ensimmäinen hoidettiin kuntoon vasta sen jälkeen, kun jouduttiin viemään pakkohoitoon ja toinen sen jälkeen, kun hänelle tuli diabetes ruokailutapojensa takia... Suomen mielenterveyshuolto on ihan naurettavan huonoa! |O
eli siis ne loput 20 prosenttia paranee kokonaanAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:entäs ne 20%? Mitä heidän kanssa on?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tutkimusten mukaan noin 80 prosenttia skitsofreniaanAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:entäs muut 80% en mä ymmärtänyt toi teksti :/Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ei kun vain viidesosa toipuu kokonaan, eli 20%.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:ja 80% oreetomaksi vai?Eli melkein kaikki toipuvat vai?Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on
wauu,ihanaa,mä lulin vielä ennen että ihmiset voivat jäädä loppuelämäksi sairalassa nyt en enää pelkään edes niitä sairauksia :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eli siis ne loput 20 prosenttia paranee kokonaanAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:entäs ne 20%? Mitä heidän kanssa on?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tutkimusten mukaan noin 80 prosenttia skitsofreniaanAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:entäs muut 80% en mä ymmärtänyt toi teksti :/Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Ei kun vain viidesosa toipuu kokonaan, eli 20%.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:ja 80% oreetomaksi vai?Eli melkein kaikki toipuvat vai?Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Eli max. 20% potilaista kuntoutuu oireettomiksi.Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Skitsofrenia on yksi vaikeimmista sairauksista, mutta siitäkin on