Jos huudosta ostettu paketti katoaa postissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka maksaa jamitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuka maksaa jamitä

Vieras
Paketti siis maksettu ja myyjä laittanut paketin matkaan ilman lähetystunnusta(maksikirjeenä). Paketti on postissa kadonnut. Kuka korvaa minulle maksetun tuotteen ja toimituskulut? Vai jäänkö nuolemaan näppejäni?

Posti ei korvaa mitään, vaikka se on vastuussa. Myyjä voi korvata jotain, vaikka se ei ole hänen vastuullaan. Tilannehan on juridisesti sellainen, että myyjä on täyttänyt sopimuksen postittaessaan tavaran. Sinun omistamasi tavara on siis jossain postin syövereissä, kuten lajittelukoneen tuusaksi jauhamana.

Mä ainakin laitan toimitusehtoihin että jos ostaja haluaa tuotteensa halvimmalla tavalla (eli ei postipakettina jossa on lähetystunnus) niin en vastaa postin virheistä...

valitettavasti se olet sinä, joka jäät nuolemaan näppejäsi.

lähettämäni paketti ei kerran saapunut huutajalle, olisin ollut valmis korvaamaan puolet, mutta paketti tulikin sitten tosi paljon myöhässä (kesti varmaan pari-kolme viikkoa), joten asia ratkesi onnellisesti. tiedustelkaa postista, vielä se voi löytyä, jos on vaikka jaettu väärään postipiiriin niin kestää kauan saada takaisin.

minä olen pyytänyt matkahuollon kautta pakettini,mutta myyjä ei laittanut sieltä koska oli kuulemma niin kallis että toimituskulut 8eei riittänyt ja vei sitten kuulemma postiin. Lähetystunnusta ei saanut koska osti siihen vain postimerkkejä.Myyjällä ei siis ole mitään todistetta ettäon mitään postittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja kuka maksaa jamitä;24282529:
minä olen pyytänyt matkahuollon kautta pakettini,mutta myyjä ei laittanut sieltä koska oli kuulemma niin kallis että toimituskulut 8eei riittänyt ja vei sitten kuulemma postiin. Lähetystunnusta ei saanut koska osti siihen vain postimerkkejä.Myyjällä ei siis ole mitään todistetta ettäon mitään postittanut.

ja toisaalta myyjällä ei ole mitään takeita, että sinä et oikeasti ole saanut sitä pakettia. inhottava jttu, mutta postissa tosiaan häviää tavaroita.
jos olet itse pyytänyt lähettämään tunnistettavasti niin myyjältä olisi reilua korvata puolet hinnasta takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuka maksaa jamitä;24282529:

Juu maksikirjeeseen ei tule tunnusta, mutta 8,50e on paketti että ennemmin laittaisin sitten ostajana pikkasen enemmän siihen ja saisin tunnukset.

[QUOTE="ylva";24282543]ja toisaalta myyjällä ei ole mitään takeita, että sinä et oikeasti ole saanut sitä pakettia. inhottava jttu, mutta postissa tosiaan häviää tavaroita.
jos olet itse pyytänyt lähettämään tunnistettavasti niin myyjältä olisi reilua korvata puolet hinnasta takaisin.[/QUOTE]

Ei pelkkä pyyntö riitä. "Pyydän lähettämään paketin pikana DHL:llä vaikka se maksaakin 100 euroa. Kohteessahan oli mainittu, että myyjä maksaa toimituskulut."

Kyse on siitä, mitä kohteessa on mainittu toimituskuluista ja toimituksesta ja siitä, mitä on sovittu.

[QUOTE="vieras";24282546]Juu maksikirjeeseen ei tule tunnusta, mutta 8,50e on paketti että ennemmin laittaisin sitten ostajana pikkasen enemmän siihen ja saisin tunnukset.[/QUOTE]

Alle kahden kilon paketti maksaa nykyään 7,20 euroa.

Ostin puhelimen. Matkahuollon kautta pyysin koska tiesin,että toimituskulut ainakin riittää sinne ja myyjä pyysi 8e. Perjantaina on sanonut lähetttäneensä niin,että vei postiin ja osti siellä useamman postimerkin.
Ei kai tuo maksikirje edes mahdu laatikosta sisään, ainaki meillä menee aina postin eli tulee isosta kirjeestä lappu joten sinne jää tieto jos olisi sen hakenut.

[QUOTE="vieras";24282546]Juu maksikirjeeseen ei tule tunnusta, mutta 8,50e on paketti että ennemmin laittaisin sitten ostajana pikkasen enemmän siihen ja saisin tunnukset.[/QUOTE]

Minulle myyjä ei ilmoittanut että postiin on laittanut ennen kuin aloin pakettia kyselemään,että onko jo matkassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kuka maksaa jamitä;24282622:
Ostin puhelimen. Matkahuollon kautta pyysin koska tiesin,että toimituskulut ainakin riittää sinne ja myyjä pyysi 8e. Perjantaina on sanonut lähetttäneensä niin,että vei postiin ja osti siellä useamman postimerkin.
Ei kai tuo maksikirje edes mahdu laatikosta sisään, ainaki meillä menee aina postin eli tulee isosta kirjeestä lappu joten sinne jää tieto jos olisi sen hakenut.

Jos maksoit kahdeksan euroa, se olisi riittänyt myös paketin postimaksuun tai matkahuollossa lähettämiseen. Voi olla, ettei myyjä ole lähettänyt mitään. Maksikirjeen tulo voi kuitenkin joskus kestää esim. viikon. Jos myyjä on lähettänyt lähetykseen maksikirjeenä, hän on todennäköisesti lähettänyt sen halvemmassa ja hitaammassa 2-luokassa.

Maksikirje jaetaan kotiin jos joku on kotona, eli postinkantaja soittaa ovikelloa. Jos ketään ei ole kotona, jakaja jättää ilmoituksen jolla lähetyksen saa hakea postista.

[QUOTE="huu";24282574]Ei pelkkä pyyntö riitä. "Pyydän lähettämään paketin pikana DHL:llä vaikka se maksaakin 100 euroa. Kohteessahan oli mainittu, että myyjä maksaa toimituskulut."

Kyse on siitä, mitä kohteessa on mainittu toimituskuluista ja toimituksesta ja siitä, mitä on sovittu.[/QUOTE]

Ehtoina ei oleerikseen mainittu mitään vaan ainoastaan oli

posti,nouto
toimituskulut 8e
tilisiirto,käteinen

Kysyin spkautta myyjältä voiko laittaa matkahuollon kautta koska hinta on sama mitä pyytää toimituskuluja. Myyjä vastasi,etä kyllä onnistuu myös matkahuollon kautta lähettäminen.

[QUOTE="huu";24282680]Jos maksoit kahdeksan euroa, se olisi riittänyt myös paketin postimaksuun tai matkahuollossa lähettämiseen. Voi olla, ettei myyjä ole lähettänyt mitään. Maksikirjeen tulo voi kuitenkin joskus kestää esim. viikon. Jos myyjä on lähettänyt lähetykseen maksikirjeenä, hän on todennäköisesti lähettänyt sen halvemmassa ja hitaammassa 2-luokassa.

Maksikirje jaetaan kotiin jos joku on kotona, eli postinkantaja soittaa ovikelloa. Jos ketään ei ole kotona, jakaja jättää ilmoituksen jolla lähetyksen saa hakea postista.[/QUOTE]

Valitettavasti itse kanssa epäilen tuota ettämitään ei ole lähetetty.
Niin no mietin sitäkin et jos kakkos luokassa on laittanut niin on sitten hidasta, mutta kun toivoin tosiaan sitä matkahuoltoa vielä sillä perusteella että olisi nopeammin täällä niin ihmettelen,että olisi vieläkakkosena laittanut. No rahan säästämiseksi ilmeisesti. En tiedä. Oikeesti vaan ottaa niin päähän jos ei mitään tulekkaan ja kuitenkin on tuotteesta maksanut.

[QUOTE="Maisa";24282755]veikkaan, että sua huijattiin. Puhelimien kohdalla yleistä. Tee tutkintapyyntö asiasta.[/QUOTE]

Otin ylläpitoon yhteyttä ja sieltä sanottiin, että kannattaa vielä ainakin viikko odottaa ja sit laittaa myjälle viestiä, että tekee katoamisilmoituksen postiin. Vetosi myyjän palautteisiin,että ei usko että huijaisi koska hyvät palautteet. Ja jos ei suostu tekemään niin sitten pitää uhata rikosilmoituksella ja jos sekään ei tehoa niin sitten tekee ilmoituksen.

Alkuperäinen kirjoittaja kuka maksaa jamitä;24282819:
Otin ylläpitoon yhteyttä ja sieltä sanottiin, että kannattaa vielä ainakin viikko odottaa ja sit laittaa myjälle viestiä, että tekee katoamisilmoituksen postiin. Vetosi myyjän palautteisiin,että ei usko että huijaisi koska hyvät palautteet. Ja jos ei suostu tekemään niin sitten pitää uhata rikosilmoituksella ja jos sekään ei tehoa niin sitten tekee ilmoituksen.

Toivotaan, että saat pakettisi..

[QUOTE="Maisa";24282846]Toivotaan, että saat pakettisi..[/QUOTE]

Toivon todella. Puhelin on tulossa pojalle ja harmittaa vielä hänen puolestaankin kun ei nyt sitten ole tullutkaan. Eipä ole ennen näin käynyt.

Yhteistyössä