Jos huomaat kassalla, että jugurttipurkki on rikki...

riippuu, jos olen varma että purkki on ollut ehjä kun sen hyllystä olen ottanut niin ostan sen, minähän sen silloin olen rikkonut.. jos en ole varma niin sitten vaihdan sen

Jätän kassalle, eihän sitä takas hyllyyn voi viedä, jotta ei kohta joku toinen ole ostamassa sitä. Saatan hakea uuden, jos tuntuu että todella tarvitsen johonkin, yleensä en.

Riippuu (ei missään järjestyksessä)
- jonon pituudesta, jos ei ole jonoa voin hakea uuden, muuten jätän tai ostan
- kaupan koosta, isossa kaupassa en lähde juoksemaan uutta purkkia, pienessä voin sen noutaa
- kohdasta josta se on rikki, jos purkki vuotaa pohjasta en sitä osta, jos taas kanteen on tullut pieni reikä oletan että se on tullut kun olen niitä lastannut kärryyn tai hihnalle ja ostan.
- olenko yksin vai lapsen kanssa, yksin on helpompi lähteä hakemaan kun jos pitää vaikka väsynyttä lasta kantaa/raahata samalla
- onko arki vai viikonloppu/loma, töiden jälkeen harvemmin kiinnostaa mikään extra eli purkki kassalle ja kotiin.

Jos olen varma, että se oli ehjä kun sen otin niin periaatteessa sen myös maksan (pistän pieneen pussiin ja se syödään sitten ekana). Jos en voi olla varma niin jätän kassalle.

Aloin vaan miettiä, että onko asiakkaan muka ostettava rikkinäinen tuote. Itse olen kassalla töissä ja aina otan sivuun rikkoutuneen jugutttipurkin. Eilen olin ostoksilla ja jugurttipurkki oli hajonnut jossain vaiheessa (tuskin meidän kärryssä, jugurtit oli erikseen laitettuna sivulle). Myyjä vaan tokaisi: "Jahas, ootte rikkonu tämän kannen. Laitan sen pussiin, ettei sotke muita ostoksia". Jos oon varma, että jugurtti on hajonnut kärryssä, niin otan sen, mutta tuosta en ollut varma...

riippuu, jos olen varma että purkki on ollut ehjä kun sen hyllystä olen ottanut niin ostan sen, minähän sen silloin olen rikkonut.. jos en ole varma niin sitten vaihdan sen

Tyypillinen suomalainen :) Jos esim lapsesi törmää hyllyyn ja pudottaa hillopurkin, se on vahinko, eikä sitä joudu korvaamaan. Sama pätee tässä. Eri asia jos ostat 5 purkkia ja kaikki ovat rikki oman huolimattomuutesi takia.

Jos olen varma, että se oli ehjä kun sen otin niin periaatteessa sen myös maksan (pistän pieneen pussiin ja se syödään sitten ekana). Jos en voi olla varma niin jätän kassalle.

Sama!

Tästä tuli mieleen eräs mies tässä lähiakoina mun edellä kassalla. Kaivoi vähän lyttyyn menneen paahtoleipäpaketin hyvin järjestetystä kärrystään (eli panavat päällimmäisen jne.) ja sit ku kassa siitä kysy et haluuks vaihtaa vai otaksjätäks niin jätti sen sit kassalle.. mun mielestä käsittämätöntä!! Ite ruttaat leipäs ja jätät sen sit kassalle myyntikelvottomana..

Tyypillinen suomalainen :) Jos esim lapsesi törmää hyllyyn ja pudottaa hillopurkin, se on vahinko, eikä sitä joudu korvaamaan. Sama pätee tässä. Eri asia jos ostat 5 purkkia ja kaikki ovat rikki oman huolimattomuutesi takia.

jos lapseni tiputtaa kaupassa jotain joka rikkoutuu niin ilmoitan henkilökunnalle ja jos he haluavat niin sen myös maksan. ajattelen sen niin että tuote on kaupan ja toisten tuotteita ei saa rikkoa tai millään tavalla käyttökelvottomaksi tehdä.

Aloin vaan miettiä, että onko asiakkaan muka ostettava rikkinäinen tuote. Itse olen kassalla töissä ja aina otan sivuun rikkoutuneen jugutttipurkin. Eilen olin ostoksilla ja jugurttipurkki oli hajonnut jossain vaiheessa (tuskin meidän kärryssä, jugurtit oli erikseen laitettuna sivulle). Myyjä vaan tokaisi: "Jahas, ootte rikkonu tämän kannen. Laitan sen pussiin, ettei sotke muita ostoksia". Jos oon varma, että jugurtti on hajonnut kärryssä, niin otan sen, mutta tuosta en ollut varma...

Itse en myisi asiakkaalle rikkinäistä jugurttia, vaikka olisi asiakas sen itse rikkonut. Jos tuote onkin pilaantunut ja asiakas siitä sairastuu niin kauppa on siitä vastuussa.

Mun kassalle tuli kerran mies joka osti levyllisen jugurtteja. Jugurtit oli ehjiä ja poistui kassalta.
NÄIN kun hän latto levyn alimmaiseks kärryihin ja päälle ruokapusseja. Meni hetki, niin tuli autolta takasin ja vaati rahoja takasin, koska olin myynny rikkinäiset jugurtit.
Ja ne oli kyllä niin rikki, että sokeekin ois sen huomannu.
En antanu rahoja takasin, asiakas alkoi riehumaan. Soitin vartijat, ja nauhalta näkyi EHJÄT jugurtit jotka laitto kärryyn. Itse oli ne rikkonu.

Muttajoo, sen rikkinäisen jugun voi rohkeasti antaa kassalle. Mielummin kassalle, kun että se heitetään johonkin lkehtitelineeseen tai viedään hyllyyn takasin :)

Meijän kaupassa oli ulkomaalainen perhe. Kävin sanomassa satakertaa, että sellasella pikku mopolla EI ajeta kaupassa. Ensinnäkin ne on myynnissä, ja toiseks jos sattuu jotain. Noh, kuinkas kävikään. Meillä oli silloin Villeroy Bochin tuotteita esillä ja poikahan törmäs siihen hyllyyn. KAmoja hajos, ja menin heti paikalle. Osaton päälikkö tuli myös.
Jakun me alettiin vaatimaan korvauksia, niin tämä perhe alkoi haukkua rasistiksi yms..
Meij'n kaupassa on kyllä ihan samat säännöt kaikilla.
Ensinnäkin noi mopot on sellasessa korissa, että lapset ei niitä sieltä saa. NÄIN kun isä antoi sen pojalleen ja oikein kannusti ajelemaan.

Mielestäni se että pakotetaan maksamaan 20 senttiä itse rikotusta tai valmiiksi rikkinäisestä jogurttipurkista on huonoa asiakaspalvelua. Luonnollisesti asiakas voidaan velvoittaa maksamaan hänen kaupassa rikkoma lamppu, televisio, kärryllinen sisäfileitä :D

[QUOTE="SUttura";22875742]Meijän kaupassa oli ulkomaalainen perhe. Kävin sanomassa satakertaa, että sellasella pikku mopolla EI ajeta kaupassa. Ensinnäkin ne on myynnissä, ja toiseks jos sattuu jotain. Noh, kuinkas kävikään. Meillä oli silloin Villeroy Bochin tuotteita esillä ja poikahan törmäs siihen hyllyyn. KAmoja hajos, ja menin heti paikalle. Osaton päälikkö tuli myös.
Jakun me alettiin vaatimaan korvauksia, niin tämä perhe alkoi haukkua rasistiksi yms..
Meij'n kaupassa on kyllä ihan samat säännöt kaikilla.
Ensinnäkin noi mopot on sellasessa korissa, että lapset ei niitä sieltä saa. NÄIN kun isä antoi sen pojalleen ja oikein kannusti ajelemaan.[/QUOTE]

Perinteistä suomalaista rasismia, aluksi pakotetaan lapsi ajamaan, tehdään esterata ja pakotetaan vielä lapsiperhe maksamaan. Halla-Aholaiset taas liikkeellä! Nyt äkkiä Lipponen kirjoittamaan blogi tästäkin!

jos lapseni tiputtaa kaupassa jotain joka rikkoutuu niin ilmoitan henkilökunnalle ja jos he haluavat niin sen myös maksan. ajattelen sen niin että tuote on kaupan ja toisten tuotteita ei saa rikkoa tai millään tavalla käyttökelvottomaksi tehdä.

Tottakai siitä tulee ilmoittaa henkilökunnalle. Mutta en mä ala ensimmäisenä kysymään että pitääkö tämä korvata vai ei.

Kerran Sokoksen taloustavaraosastolla mulle kävi niin, että kompastuin erään rouvan lattialle jättämään kassin olkahihnaan jonka seurauksena horjahdin päin telinettä, jossa oli lasisia ja keraamisia lautasia ja esineitä niitä ASA(?) merkkisiä kuppoja yms. Pari sellaista isompaa vyöryi alas vieden mukanaan muutaman pienemmän ja se kilinä, kolina ja räsähdys oli aika hurja. Hiukan mua nolotti. Myyjä sitten tulee paikalle kiireelllä ja kattoo sen näköisenä että tästä ei vaan pahoitteluilla pääse eroon.
Lähdettiin sit selvittelee että mitä kaikkea meni rikki ja mitä niistä pitäis korvata. Mä en tässä vaiheessa enää nähnyt sitä naista jonka olkahihnaan kompastuin... ajattelin että jes, näin toimii rehellinen kansalainen että pakoon vaan.. en se minä ollut jos ei kukaan nähnyt.
Mutta kävikin hienosti loppuviimeksi. Tavarat oli alennusmyynnissä olevat, joissa oli jo -30% ja sitten se nainen ilmaantui kassalle ja sanoi että hänen osasyytähän tämä vahinko on joten hän tulee korvaamaan myös osan, jos sopii!! Kyllä vaan sopii.
Korvattavaksi sit ei jäänyt kuitenkaan paljon mitään. Myyntihinta tavaroilla oli jotain 100 euroa ja me korvattiin kumpikin 20 euroa. Kirpaisi se silti, mutta ei liikaa kun silloin oli hyvätuloinen!!

[QUOTE="vieras";22875792]Perinteistä suomalaista rasismia, aluksi pakotetaan lapsi ajamaan, tehdään esterata ja pakotetaan vielä lapsiperhe maksamaan. Halla-Aholaiset taas liikkeellä! Nyt äkkiä Lipponen kirjoittamaan blogi tästäkin![/QUOTE]

? Siis täh? Eli on ihan ok, että lapset ajelee pyörillä ja mopoilla kaupoissa, rikkoo kaiken ja ajaa ihmisten päälle?
Olisiko myyjä rasisti, jos tapus olisi niin päin että perhe suomalainen ja myyjä musta?
tuskimpa..

[QUOTE="sunflower20";22875818]Tottakai siitä tulee ilmoittaa henkilökunnalle. Mutta en mä ala ensimmäisenä kysymään että pitääkö tämä korvata vai ei.

Kerran Sokoksen taloustavaraosastolla mulle kävi niin, että kompastuin erään rouvan lattialle jättämään kassin olkahihnaan jonka seurauksena horjahdin päin telinettä, jossa oli lasisia ja keraamisia lautasia ja esineitä niitä ASA(?) merkkisiä kuppoja yms. Pari sellaista isompaa vyöryi alas vieden mukanaan muutaman pienemmän ja se kilinä, kolina ja räsähdys oli aika hurja. Hiukan mua nolotti. Myyjä sitten tulee paikalle kiireelllä ja kattoo sen näköisenä että tästä ei vaan pahoitteluilla pääse eroon.
Lähdettiin sit selvittelee että mitä kaikkea meni rikki ja mitä niistä pitäis korvata. Mä en tässä vaiheessa enää nähnyt sitä naista jonka olkahihnaan kompastuin... ajattelin että jes, näin toimii rehellinen kansalainen että pakoon vaan.. en se minä ollut jos ei kukaan nähnyt.
Mutta kävikin hienosti loppuviimeksi. Tavarat oli alennusmyynnissä olevat, joissa oli jo -30% ja sitten se nainen ilmaantui kassalle ja sanoi että hänen osasyytähän tämä vahinko on joten hän tulee korvaamaan myös osan, jos sopii!! Kyllä vaan sopii.
Korvattavaksi sit ei jäänyt kuitenkaan paljon mitään. Myyntihinta tavaroilla oli jotain 100 euroa ja me korvattiin kumpikin 20 euroa. Kirpaisi se silti, mutta ei liikaa kun silloin oli hyvätuloinen!![/QUOTE]

Olen yllättynyt, että piti edes korvata! Kyllä kai kaupoilla on vakuutukset tällaisen varalle. Siis huonoa asiakaspalvelua mun mielestä, koska tuo oli vahinko. Eri asia jos tahallaan rikkoo tai tuo lapsi ja mopo on myös vähän siinä ja siinä, koska oli jo varoitettu vanhempia.

Yhteistyössä