Jos henkilölle tulee ulosottoon laskuja kotihoidontuella...

21.01.2007
164
0
16
...niin otetaanko se kotihoidontuki sitten maksuun heti,ilman mitään eri ilmoitusta vai ruvetaanko niitä velkoja lyhentämään vasta kun menee töihin?
Eli onko se AINA niin että ulosoton velkoja ruvetaan maksamaan vasta kun menee töihin ja palkasta sitten menee se kolmasosa...?

Esim. kun henkilö on nyt kotihoidontuella,ulosotosta tuli viimeinen maksu mahdollisuus laskulle(jota henkilö ei siis pysty maksamaan) niin katsooko ne tiedoista että Ahaa,henkilö on kotihoidontuella eli ei vielä ruveta perimään laskuja vaan vasta kun menee töihin...? :/

Valistakaan asiasta tietävät tyhmää.....Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Rekkamiehen heila:
Jeps,sinne siis on yhteyttä tottakai otettu mutta kysyin vain sillä että jos täältä saisi HETi vastauksen. No kiitokset kuitenkin =)
ei ulosotto voi sinulta viedä mitään kotihoidon tuesta.eikä työssä ollessakaan,jos sun palkka ei ole tarpeeksi suuri,että siitä jää tietty summa sulle elämiseen joka kk:)
Mulla esmi.rajana että jos kkpalkka jää alle 1100e,ei minulta ulosmitata mitään palkasta.ja mulla 3 alaikäistä lasta:)

No mites onkohan noissa jotain minimimaksumäärää kuukaudessa? Kun olen kotihoidontuella ja voisin itsekkin yrittää omiani lyhentää, mutta ehkä korkeintaan 50 eurolla/kk. Ja siltikin voidaan aika tiukille rahallisesti mennä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkamiehen heila:
Jeps,sinne siis on yhteyttä tottakai otettu mutta kysyin vain sillä että jos täältä saisi HETi vastauksen. No kiitokset kuitenkin =)
ei ulosotto voi sinulta viedä mitään kotihoidon tuesta.eikä työssä ollessakaan,jos sun palkka ei ole tarpeeksi suuri,että siitä jää tietty summa sulle elämiseen joka kk:)
Mulla esmi.rajana että jos kkpalkka jää alle 1100e,ei minulta ulosmitata mitään palkasta.ja mulla 3 alaikäistä lasta:)

Voi jes!Melkein itken onnesta kun luin tuon! Olin jo varma että ne vie tuhkatkin pesästä vaikka kuinka ois lapsia hoidettavana. Mutta eipä onneksi,kiitokset vastauksesta! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hupsista:
No mites onkohan noissa jotain minimimaksumäärää kuukaudessa? Kun olen kotihoidontuella ja voisin itsekkin yrittää omiani lyhentää, mutta ehkä korkeintaan 50 eurolla/kk. Ja siltikin voidaan aika tiukille rahallisesti mennä. :(

OOn kuullut että kannataaa ruveta lyhentämään vasta kun voi aika suuria summia maksaa kerralla. Että just tuo 50e/kk ei paljon lyhentäisi mitään kun tulee korot koko ajan päälle....

Mutta älä vaivaa kovasti päätäsi laskuilla,velat on siellä ulosotossa ja sillehän ei mitään voi. Maksellaan sitten kun kunnolla jää elämiseenkin rahaa =)

jos ei ole varaa maksaa laskua ulosottoon niin ei se ulosottomies rupea
odottelemaan vuosia että ehkäpä se joskus menee töihin ja maksaa laskun
vaan siinä tapauksessa toteaa henkilön varattomaks ja lasku lähtee pois ulosotosta ja luottotietoihin tulee merkintä. ja lasku tulee aikanaan takas ulosottoon niin kauan pyörii sielä tolla samalla tavalla kunnes lasku on maksettu.

Alkuperäinen kirjoittaja omakohtasta kokemusta löytyy:
vaan siinä tapauksessa toteaa henkilön varattomaks ja lasku lähtee pois ulosotosta ja luottotietoihin tulee merkintä. ja lasku tulee aikanaan takas ulosottoon niin kauan pyörii sielä tolla samalla tavalla kunnes lasku on maksettu.

juuri näin,ja korot juoksee koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja omakohtasta kokemusta löytyy:

juuri näin,ja korot juoksee koko ajan.
ilman muuta korot juoksee.Mutta jos ulosotto ei saa sinulta maksua tiettyjen vuosien aikana(5.v.tai 10.v.)yhtään mistään.eli velka ei lyhene vuosiin.niin kyllä ne vanhimmat laskut poistuu karhu listalta.Se on tosi asia.Ja kyllä ihmiselle on jäätävä rahaa elämiseen joka kk tietty määrä,ja se on ylempi(jäätävä raha)jos sinulla on lapsia!

Mutta jos ulosotto ei saa sinulta maksua tiettyjen vuosien aikana(5.v.tai 10.v.)yhtään mistään.eli velka ei lyhene vuosiin.niin kyllä ne vanhimmat laskut poistuu karhu listalta.Se on tosi asia.

Ne laskut ei katoa mihinkään, jos alkuperäinen laskuttaja laittaa ne uudelleen karhuun. Että ei kannata luottaa siihen että ne vaan "häviää"

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Mutta jos ulosotto ei saa sinulta maksua tiettyjen vuosien aikana(5.v.tai 10.v.)yhtään mistään.eli velka ei lyhene vuosiin.niin kyllä ne vanhimmat laskut poistuu karhu listalta.Se on tosi asia.

Ne laskut ei katoa mihinkään, jos alkuperäinen laskuttaja laittaa ne uudelleen karhuun. Että ei kannata luottaa siihen että ne vaan "häviää"

Valitettavasti maksutkin vanhenee, muistaakseni viidessä vuodessa.