Jos heikkolahjainen jättää koulun kesken, elättääkö sossu?

  • Viestiketjun aloittaja hkoo
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vierailija";29456744]Työkkäri ei, mutta sossu passittaa ainakin tekemään jotain. Jos sossusta saa rahaa, niin sossu vaatii osallistumaan aktivoimistoimenpiteisiin.[/QUOTE]
Joka tarkoittaa periaatteessa sitä että olet ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja järkevissä ajoin myös kesätöihin alkuvuodesta.
 
"Vierailija"
Meilläpäin ainakin on suojatyökeskus jonne laitetaan vajaakuntoisia, tai sitten työttömiä töihin. Työttömät joutuvat olemaan siellä määrätyn ajan, jonka jälkeen voi taas olla määrätyn ajan työttömänä. Ja sama rumba jatkuu taas.
Tuonne jos ei mene niin sitten korvaukset lakkaa ja sossu vähentää toimeentulotukea.
Nuorille on erikseen työpajatoimintaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
photo77
ja jos ei ota vastaan tarjottua työkkäri harjottelua menettää osuutta sosiaalituesta.? haiskahtaa kiristykseltä. No voin ite sano miten sosiaalitoimi tukee työlistämistä jos et ota vastaan harjoittelu paikkaa osuudet putoaa ja perus osa on 480 euroa.
 
vieras olen
Ja minkähän takia sen soskun pitäisi tukea sinun työllistymistä ?!?
Pitäisikö vaikka itse tehdä jotain sen eteen, että työllistyisi? Ilmaisena vinkkinä, että mennä vaikka opiskelemaan!
Minusta hyvä, että yhteiskunta pudottaa tukia, jos terveet, työkykyiset ihmiset eivät ota tarjottuja tukitoimia vastaan!
Olen puhunut :)
 
"Vierailija"
Ja minkähän takia sen soskun pitäisi tukea sinun työllistymistä ?!?
Pitäisikö vaikka itse tehdä jotain sen eteen, että työllistyisi? Ilmaisena vinkkinä, että mennä vaikka opiskelemaan!
Minusta hyvä, että yhteiskunta pudottaa tukia, jos terveet, työkykyiset ihmiset eivät ota tarjottuja tukitoimia vastaan!
Olen puhunut :)
Aloituksessahan oli kyse heikkolahjaisesta. Ei tällainen ihminen pysty itse työllistymään, tai tukemaan omaa työllistymistään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin kait;29456488:
Juuri luin eräästä Me Naisista kahdesta keharista ja heidän kolmesta lapsestaan. Saavat tukea ja käy perhetyöntekijä siivoamassa ja opettamassa elämään(pukeutuminen, hygienia,päivärytmi). Kaksi vanhinta lasta päivähoidossa ja molemmat vanhemmat kotona. Lapsilla myös tukiperheet vuoroviikonllopuin.
Minusta lapset eivät ole oikeus, vaan etuoikeus.
 
"vvieras"
Miksei elättäisi? Elättäähän sossu muitakin jotka eivät käy töissä, jopa sellaisia jotka eivät ihan vaan halua käydä. Tuskin siellä kysytään johtuuko se heikkolahjaisuudesta, vai vaan laiskuudesta.
 
"Veera"
[QUOTE="Vierailija";29457063]Aloituksessahan oli kyse heikkolahjaisesta. Ei tällainen ihminen pysty itse työllistymään, tai tukemaan omaa työllistymistään.[/QUOTE]

Kyse ei ole kehitysvammaisesta vaan heikkolahjaisesta. Siis sellaisesta joka osaa kyllä lukea ja kirjoittaa ja on ilmesisesti selvittänyt peruskoulun mutta ammattikoulussa ei pärjää.
 
"jutta"
Eihän sitä leveästi elä, mutta juu yhteiskunta elättää. Ei Suomessa ilman tukia jää vaikka ei opiskele tai tee töitä ikinä. Työkkärissä on nykyään erilaisia tuetumpia systeemejä pitkäaikais työttömille ja koskee erityisesti niitä joilla ei sitä koulutusta ole ollut alunperinkään.
Että kyllä sossu tukee... jos sitä tukea siis hakee, ei se ilman hakemuksia tule.
 

Yhteistyössä