Jos epäilynä silmätulehdus, voiko mennä nyt iltapäivystykseen? Vai pitääkö oottaa aamuun :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoi

Vieras
Saako mennä ruuhkauttaan päivystystä lapsen silmätulehduksella? Kuitenki tarhaan saa mennä jos on tipat, mutta ilman tippoja ei. Huomena työpäivä ja jos nyt sais jo tipat, niin huomena vois normisti mennä tarhaan..

aamulla kuitenkaan ei pääse tk:n läpi ja sitte ku pääsee niin ajat menny ja kehotetaan menemään illalla päivystykseen.

Mä luulen, että ainakin täällä meilläpäin silmätulehdus olisi liian vähäpätöinen syy päivystykseen menemiselle. Sitä kun voi kuitenkin hoitaa kotonakin, eikä tarvitse akuuttia välitöntä hoitoa. Sitäpaitsi, lapsellekin parempi olla huomenna kotona ja parannella simmuja ihan rauhassa.

En lähtisi päivystykseen, vaan menisin huomenna terveyskeskukseen. Ja vaikka saisittekin silmätipat tänään illalla, niin silmätulehdus on tarttuva vielä huomennakin

Oikeastiko joku voi olla noin tyhmä ja menee mielummin päivystykseen istumaan moneksi tunniksi hakemaan vielä lisä tauteja ja tartuttamaan muihin jo sairaana oleviin tuon silmätulehduksen? Tilaa huomen aamusta aika omalle lääkärille ja näin ei tarvitse lapsen kanssa odotella aulassa montaa tuntia.

Mun mielestä riippuui aika paljon siitä kuinka pahasti lapsen silmät rähmii mitä tehdä. Jos rähmivät kovasti ja silmä muurautuu kiinni, niin lähtisin päivystykseen, mutta en silti veisi lasta huomenna hoitoon. Jos ei rähmii kovin pahati, niin puhmistus vedellä riittää ja aamulla lääkärille ja ainakin huominen päivä kotona.

Päiväkoti ei ole mikään sairastupa - vaikka se siltä tässä on jo tuntunut monta viikkoa - ja päiväkodin henkilökunnalla on muutakin tekemistä, kun lääkitä koko ajan lapsia. Sairaan lapsen paikka on kotona, ei hoidossa.

[QUOTE="Sirkkeli";23410758]On muuten tosi tuskallinen vaiva, en jättäisi huomiseen. Kyllä se on päivystysasia![/QUOTE]

Ei ole päivystysasia ainakaan meillä, on käsketty mennä aamulla tk:hon. Ei edes korvatulehdus ole päivystysasia täällä, ei pääse illalla lääkäriin sen takia.

Yhteistyössä