Jos ennustaja povaisi lapsestasi narkkaria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haloo hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haloo hei

Vieras
Miten asiaan suhtautuisit?

Yksi ystäväni sanoo kokevansa voimakkaasti, että hänen pojastaan tulee narkkari, jolla on rankka elämä. Hän oli kuulemma keskustellut ennustajankin kanssa asiasta ja tämä oli samoilla linjoilla (käsittämätöntä minusta)

No, mitä tämä äiti aikoo asialle tehdä? Ei sitten niin yhtään mitään, muuta kuin korkeintaan olla tukena, jos poika haluaa joskus eroon huumeista. Hänen mielestään äiti ei voi ottaa vastuuta lapsen elämän valinnoista. No ok, tajuan tämän jollakin tasolla, mutta jos uskoisin ennustamiseen ja ennustaja sanoisi minun lapsestani moista, en kai jäisi vain odottamaan mitä tuleman pitää?

Pelkään lähinnä, että miten tällainen vaikuttaa äidin suhtautumiseen lapseen tämän kasvuvuosina ja miten se vaikuttaa siihen, miten pojalle oikeasti joskus käy. Käsittämättömintä minusta on se, että lapsi on kuusivuotias, eskarilainen vasta, ja äitinsä on vakuuttunut, että 10 vuoden kuluttua tämä on kauheissa ongelmissa :(

Itse en ennustajiin usko, mutta erikoisen kuuloinen tilanne pisti miettimään. Mitä äiti voisi asialle tehdä? Eivätkö kaikki vanhemmat toivo joka tapauksessa, että lapset pysyisivät erossa huumeista. Eli ei kai äiti voi muuttaa käytöstään mitenkään, koska olisi varmaan muutenkin toivonut, ettei sekaannu huumeisiin...?

Ennustajilla ymmärtääkseni on vastuuta.
Yleensä vastuuseen kai kuuluu etteivät ihan älyttömän ikäviä asioita kerro suoraan.
Kuvailtua ennustusta pitäisi lähestulkoon vastuuttomana.
Vastuullisempi ennustja kai olisi ilmaissut asian jotensakin siihen suuntaan , että lapsesi tarvitsee kaiken tuen pysyäkseen kaidalla tiellä ?

Tyhmempää en ole kuullutkaan. Pilata nyt lapsen tulevaisuus tuollaisella ennakko-odotuksella. Juuri tuossa on ennustusten ja horoskooppien teho: Ihminen alkaa elää todeksi sitä mihin uskoo.

Minä en menisi ennustajalle alunalkaenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Leukistinen aksolotli:
Tyhmempää en ole kuullutkaan. Pilata nyt lapsen tulevaisuus tuollaisella ennakko-odotuksella. Juuri tuossa on ennustusten ja horoskooppien teho: Ihminen alkaa elää todeksi sitä mihin uskoo.

Minä en menisi ennustajalle alunalkaenkaan.

Käytkö esirukoiltavana sellaisella henkilöllä, joka saattaa profetoida?

Samaan syssyyn voisi kysyä että näkeekö se sieltä kristallipallostaan kuka mun lapselle niitä huumeita alkaa myydä niin voisin ehkä vähän ennaltaehkäistä pari asiaa... ;)

Käynkö esirukoiltavana? Käynkö, outo kysymys... Luuletko, että joillain ihmisillä on esim. kotonaan jotain esirukouspalveluja, joissa sitten ihmiset käy kuuntelemassa profetioita?

Kyllähän niitä on, mutta syytä suhtautua joihinkin vähän epäilevästi, mieluiten kysyä joltain asiaa tuntevalta että mitä tietää kyseisestä henkilöstä (lahkoja kun on niin paljon).

Tiedostan riskit ihan ilman ennustajiakin ja tiedän ettei kukaan, perheestä ja ympäristöstä riippumatta, ole immuuni ongelmille (varsinkaan päihde-). Toivon että saan pidettyä sellaiset välit lasteni kanssa että he pystyvät puhumaan mulle, tuomaan kavereitaan meille jotta tiedetään vähän kenen kanssa liikkuu, että asutaan sellaisella seudulla ettei pirikauppiaita ole ihan oven edessä odottamassa ja että muutenkin saadaan jotenkin "valistettua" muksuja siitä ettei ole ihan maailman fiksuin veto lähteä sekoilemaan liikaa minkään aineen kanssa.

Ja jos nyt ennustaja jostain kumman syystä povaisi lapselleni tuollaista tulevaisuutta, tai varsinkin jos mulla olisi vahva tunne siitä että lapseni tulee tuollaisia ongelmia kohtaamaan, miettisin että mitä olen itse tehnyt aiheuttaakseni itselleni sen tunteen tai antaakseni jollekin ennustajalle eväät povata tuollaista..

Itse en ennustajiin usko, mutta erikoisen kuuloinen tilanne pisti miettimään. Mitä äiti voisi asialle tehdä? Eivätkö kaikki vanhemmat toivo joka tapauksessa, että lapset pysyisivät erossa huumeista. Eli ei kai äiti voi muuttaa käytöstään mitenkään, koska olisi varmaan muutenkin toivonut, ettei sekaannu huumeisiin...?

No minun mielestäni jokainen järkevä ihminen toivoo lapselleen huumeetonta elämää, mutta ymmärsin, että tämä ihminen ei aio todella TEHDÄ mitään edes yrittääkseen estää moisen tulevaisuuden, siis että hän tavallaan kokisi sen normaaliin lastenkasvatukseen kuuluvan valistamisenkin tässä tapauksessa "turhaksi" kun tulos on kuitenkin jo tiedossa. Siis miksi panostaa, jos se kumminkin menee hukkaan?

Pelkään, että hän ryhtyy todella asian suhteen välinpitämättömäksi, mikä taas suurentaa riskiä, että lapsi päätyy huonoille teille teini-iässä. En siis meinaa, että moisen ennustuksen (joihin en usko) takia pitäisi ryhtyä äärimmäisiin tekoihin, se kostautuisi todennäköisesti myös, mutta ettei nyt laiminlyötäisi sitä normaalia tapa- ja asennekasvatusta tällaisen takia.

Tämän henkilön kanssa keskustellessa tuli harvinaisen selväksi, etti äiti katso olevansa mitenkään vastuussa tapahtumista ja siitä, onko hänen poikansa narkkari teini-iässä vai ei. Kyllä ainakin minä katson, että minun vastuullani on YRITTÄÄ saada lapseni sisäistämään, mikä on mahdollisten huumekokeilujen seuraus. En hemmetissä jättäisi koko asiaa sikseen vain sen takia, että mulla on "fiilis" että kuusivuotiaani on kymmenen vuoden päästä huumekoukussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Leukistinen aksolotli:
Käynkö esirukoiltavana? Käynkö, outo kysymys... Luuletko, että joillain ihmisillä on esim. kotonaan jotain esirukouspalveluja, joissa sitten ihmiset käy kuuntelemassa profetioita?

Ajattelin sellaista, mitä tietääkseni aika monessa helluntaiseurakunnassakin on, Saalemilla ainakin. Eli mennään sinne eteen rukoiltavaksi, ja joku esirukoilija tulee siihen mukaan. Nämähän saattavat joskus profetoida.

No. En kyllä usko ennustajiin, mutta jos muuten ois vahvat merkit että lapsesta olis tulossa nisti, niin kertoisin, miten vitun kivaa on olla kaks kuukautta refloissa paska olo 24/7, miten kivaa on lyödä kädet kipeeks, mustaks ja veriseks ku ei meinaa enää löytyy suonta, miten kivaa on maata lattialla hikisenä övereissä ku on varma että kuolee siihen paikkaan, ym.ym. En tosin tiedä uskoisko se jos olis samanlainen vitun itsepäinen idiootti ku mä, opinpa minäkin nimittäin vasta kantapään kautta...

ennustajia joka lähtöön. Joskus ollut puhetta eri ennustajista että jotkut eivät missään nimessä kuolemasta puhu (koska he eivät voi nähdä niitä asioita varmasti.) Mutta joka puolella kuulee kuin joku on kysynyt vaikka läheisensä sairaudesta että selviääkö. Vastaus ollut aika tyly. Ja sitten ollutkin että kai ymmärrät että kaikki näyt eivät toteudu 100%. Miksi edes joku viitsii sanoa noin?
Ihminen voi romahtaa tosi pahasti jos tuommoista sanotaan :( Ei ole ennustajalla kaikki kotona kuka noin sanoo. Ja niitähän huijareita riittää. Helppoa rahaa....

Ennustus tehdään aika sen hetken "suunnan" perusteella, joten joskus se toteutuu, joskus ei. Suuntaa voi kääntää, omaan ja toisenkin elämään voi vaikuttaa. Elämä ei oo mikään juna joka hallitsemattomasti puskee eteenpäin ja tulevaisuus olisi määrätty. Raidetta voi vaihtaa.

ennustajia on suomessakin näin paljon ja ovat muka "oikeita" Miksi kukaan ei todista sitä?
täältä helppoa rahaa : http://www.skepsis.fi/haaste/
Suomessa sais jo 10 000€ puhtaana käteen sille, joka tuottaa valvotuissa olosuhteissa paranormaalin ilmiön.

Yhteistyössä