Jos en pidä itseäni hyvännäköisenä, niin onko mulla huono itsetunto?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä kun en aivan oikeasti pidä itseäni mitenkään hyvännäköisenä, kasvoissani ei ole mitään kehumista. Meikillä musta saa ihan siedettävän, mutta siihen se jääkin. Osa kavereista on aika nättejä tai jopa kauniita ja myönnän olevani kateellinen heille :ashamed: :|

Mutta onko mulla sitten kuitenkaan älyttömän huono itsetunto, jos tunnen oloni hyväksi, kun oikein laitan itseni? Ja mulla on vähän se periaate, että jos joku ei kestä katsoa mua, niin mitä prkelettä vahtaa mua?!? Tottakai se satuttaa jos joku rumaksi sanoo, mutta lähinnä ottaa aivoon sellaisen ihmisen moukkamainen käytös :kieh: :kieh:

No onpa mulla edes kaunis lapsi jonka kuva profiilissa =) :heart:

Ei, ei se minusta ole suoraan huonoa itsetuntoa. Ja mikä lopulta on se "oikeasti kaunis"? Tiedä häntä. Kyllä minäkin vaihtaisin monta kohtaa "turpavärkissäni". Mutta löydän siitä sentään joskus, nukuttujen öiden aamuina, jotain hyvääkin...

Se on ehkä huonoa itsetuntoa jos KOKO ajan vertaa itseään muihin, negatiivisessa mielessä, eikä löydä mitään hyvää itsestään, vaikkapa sitten sillä "kauneuspuolella".

Mutta kauneus on.. perin katoavaa. Huumorinkukka jää, onneksi ;) Ja huumorihan kaunistaa ihmistä ihan silmissä. Sen olen nähnyt, ja todeksi todennut.

en osaa sanoa. kyllä sussakin varmaan joku kaunis piirre on.ja eihän se kauneus ole tärkeitä vaan etä on sinut itsensä kanssa. ei olis oikeasti kiva näyttää muulta kuin itseltään.

ja makuja on monia.täälläkin kaunis julkkis ketjuissa ei ole mun makuun monta

Ei kai oman itsensä realistisesti näkeminen tarkoita huonoa itsetuntoa. Ehkä enemmän silloin jos oma ulkonäkö jossa ei ole mitään oikeasti poikkeavaa, häiritsee ja rajoittaa normaalia elämää, voisi sanoa että kyse on huonosta itsetunnosta.

Tuli lisää asioita mieleen tästä aiheesta.

Eli jos pitää itseään kauniina ja oikein tiedostaa sen, niin monesti siinä käy niin, että on sitten itseään erittäin täynnä. Olen valitettavasti törmännyt tällaisiin ihmisiin.

Mutta jos mä saisin tilaisuuden mennä kauneusleikkaukseen, niin en muuttaisi kasvoissani mitään esim. isoa nenää. Haluaisin että tuossa rintalastan yläpuolella oleva leikkausarpi häivytettäisiin(on siinä kuopan kohdalla ). Jos olen oikein juhlatamineissa, niin se monesti näkyy, mutta erittäin harvoin olen siitä saanut kuulla. Mutta toisaalta se on osa mua ja pienin murheista jota olen käynyt läpi. Se arpi kun on tulosta siitä, että otettiin koepala ja todettiin ettei ole syöpä uusiutunut(uusiutui kyllä myöhemmin )

en minä ainakaan koe et mulla olis huono itsetunto vaik en itseäni kauniina pidäkään (siis sellaisen perinteisen mittarin mukaan katsottuna). tiedän kuitenkin että joku tykkää minusta ihan tällaisena kuin ole, eikä minun tarvitse hävetä itseäni vaik iso olenkin.. yleensä tämä koko aiheuttaa päävaivaa jollekin muulle kuin minulle ja se taas ei ole minun ongelmani. en minä koe että itseään täytyy pitää kauniina omatakseen hyvän itsetunnon riittää kun on itseensä ja elämäänsä suht tyytyväinen.

Minä olen kuullut sata kertaa olevani hyvännäköinen, mutta silti en itseäni sellaisena pidä (on kai liian kovat kriteerit, heh). Enkä ole koskaan ajatellut sen liittyvän itsetuntoon.

joo se on siten inhottavaa kun nousee hattuun.
mä pidän itseäni kauniina vaikkaen usko että mun lähimmät kaverit ainakaan pidä mua ku normaalina. sekin vaikuttaa kun en pahemmin itseäni ikinä laita. Mieheni kehuu usein ja itse tykkään (vaikka välillä koen itseni kamalaksi ) Sehän tärkeintä. en määkään menis itseäni muuttamaan vaikka on jotain mistä en naamassani välitä.
kuka on sanomaan että kuka on kaunis ja kuka ei?

Minusta on enemmän niin, että jos on edes kohtuullinen itsetunto, näkee itsensä kutakuinkin realistisesti, olipa se näky siellä peilissä mitä vaan. Voi sanoa, että minä olen tavallisen näköinen tai että en ole kaunis ja siitä huolimatta on itseensä ihan tyytyväinen. Samalla tavalla pitää toki voida saada sanoa (huh miten hankala lause), jos näky peilissä miellyttää tai tuntee olevansa kaunis. =)

itselläni uskoisin itsetuntoa olevan ja juuri siitä syystä, että en koe tarpeelliseksi miettiä olenko hyvännäköinen vai en. Olen mitä olen ja sellaisena kelpaan, sekä itselleni että muille. Ei se hyvännäköisyyden tavoittelu meikkipurkein tai muin "avustein" ole mikään itsetunnon mittari tai se että katsoo peiliin ja tuumaa että "voi kun olen niin hyvännäköinen" ja katsoo vielä kokovartalopeiliin ja tuijottaa hoikkaa vyötäröään (tai sitten muodokkaampaa vartaloaan).
Minusta se on tärkeämpää hyväksyä itsensä ajattelematta koko aikaa miltä näyttää ja hokemalla että olen hyvännäköinen, koska ihan oikeasti elämässä pelkällä ulkonäöllä ei pitkälle pääse (paitsi joku ehkä hyviin ja rikkaisiin naimisiin, mutta onko sekään oikeaa onnea, kun lukee noiden missien ja muiden julkimoiden juttuja! ).

no ihmisen pitää rakastaa itteään jotta voisi rakastaa toista..hyvännäköisyys minun mielestä mitataan sillä et verrataan misseihin ja malleihin ja hollywood tähtiin..kauneus lähtee sisältä ja jos on oikein kaunis sisältä se suorastaan hehkuu ulospäin..iloisuutena jne.. ja kauneus on aina katsojan silmässä..jonkun kaunis on jonkun ruma ;-) ja ap:lle koska sull aon noin kaunis lapsi ni et voi olla ruma itsekään :-D

No ihan psykologisen mittapuun mukaan tuo hyvännäköisyyden kokeminen on vain yksi pieni seikka hyvän itsetunnon kokemisessa. Eli kyllä joo, voi sulla olla hyvä itsetunto vaikka et pitäisikään itseäsi maailman kauneimpana :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Ei, ei se minusta ole suoraan huonoa itsetuntoa. Ja mikä lopulta on se "oikeasti kaunis"? Tiedä häntä. Kyllä minäkin vaihtaisin monta kohtaa "turpavärkissäni". Mutta löydän siitä sentään joskus, nukuttujen öiden aamuina, jotain hyvääkin...

Se on ehkä huonoa itsetuntoa jos KOKO ajan vertaa itseään muihin, negatiivisessa mielessä, eikä löydä mitään hyvää itsestään, vaikkapa sitten sillä "kauneuspuolella".

Mutta kauneus on.. perin katoavaa. Huumorinkukka jää, onneksi ;) Ja huumorihan kaunistaa ihmistä ihan silmissä. Sen olen nähnyt, ja todeksi todennut.

tätä on hyvä peesailla

Tietenkin sitä itsetuntoasiaa vois pohtia siltä kannalta että miten sulla voi olla kaunis lapsi jos et omasta mielstäsi ole kaunis? Eli kykenet näkemään oman lapsesi kauniina, mutta et itseäsi. Niin kyllä mielestäni silloin sun itsetunnosasi on jotain säröä.
Kauneus ei ole sidoksissa ihmisen kasvonpiirterisiin tai ruumiinrakenteeseen. Kauneus lähtee aina ihmisen sisältä =)

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Tietenkin sitä itsetuntoasiaa vois pohtia siltä kannalta että miten sulla voi olla kaunis lapsi jos et omasta mielstäsi ole kaunis? Eli kykenet näkemään oman lapsesi kauniina, mutta et itseäsi. Niin kyllä mielestäni silloin sun itsetunnosasi on jotain säröä.
Kauneus ei ole sidoksissa ihmisen kasvonpiirterisiin tai ruumiinrakenteeseen. Kauneus lähtee aina ihmisen sisältä =)

Likka on enemmän isänsä suvun näköinen :whistle:

*pohtii että olinko edes paikalla lasta tehdessä*
a015.gif

Alkuperäinen kirjoittaja nuppunen:
Sun kuvasi oli muistaakseni ennen tuossa profiilissa ja minä kerran mainihtin sulle siitä kuinka kaunis oot...siis TODELLA kaunis... :)

Ehei, nyt sekoitat johonkin toiseen, koska mun kuva ei ole koskaan ollut profiilissa. Likan kuvia siellä kyllä on ollut ja on nytkin

Mun mielestä on realismia, jos oikeasti ruma ei pidä itseään kauniina ja jos oikeasti lihava ei pidä itseään hoikkana. Ei tarvitse olla itsetunnossa vikaa. Ja siis en tarkoita että sinä olisit ruma tai lihava, kunhan totesin tuon.

Itse olen ruma ja läski, eikä siinä mitään itsetuntojuttua ole. Pukeudun kilojen mukaan, en esittele ihrojani koska läski on rumaa. Olen erittäin tietoinen ulkonäöstäni, siihen tottuu...

mä en pidä itseäni eriytisen kauniina, VAAN tavallisen näköisenä. Eikä se ole paha asia, kyllä minustakin saa meikkaamalla saa "kauniin", mutta teen sitä ani harvoin.

Vaan olenpa nähnyt paljon kauniita naisia, jotka ovat meikanneet itsensä rumaksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nuppunen:
Mutta kaunis tyttö ja aivan varmasti on äitinsäkin omalla tavallaan, kuten me kaikki :D

Just ostin uutta luomiväriä ja kajaalia, että jos sitä saisi vaikka ittensä nättiä muistuttavaksi lauantaina :D Pitää vähän testailla niitä ja miettiä vaatetusta

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mun mielestä on realismia, jos oikeasti ruma ei pidä itseään kauniina ja jos oikeasti lihava ei pidä itseään hoikkana. Ei tarvitse olla itsetunnossa vikaa. Ja siis en tarkoita että sinä olisit ruma tai lihava, kunhan totesin tuon.

Itse olen ruma ja läski, eikä siinä mitään itsetuntojuttua ole. Pukeudun kilojen mukaan, en esittele ihrojani koska läski on rumaa. Olen erittäin tietoinen ulkonäöstäni, siihen tottuu...

No kyllä mullakin on ylipainoa, jos saisi sen tippumaan n.30kg. Peräti neljä kiloa on lähtenyt :whistle: :ashamed:

Mäkin pukeudun kilojeni mukaan enkä todellakaan laita mitään lyhyttä paitaa ja matalia housuja läskejä paljastamaan. Mä en kyllä edes tuntisi oloani viihtyisäksi sellaisissa

Yhteistyössä