Jos ei kertakaikkiaan näe kilpaurheilussa mitään järkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urheiluhullu...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urheiluhullu...

Vieras
Puuttuukohan multa joku kilpailuviettigeeni, kun en vaan näe mitään järkeä siinä, että aikuiset ihmiset kisaa siitä kuka hyppää metrin pidemmällä tai hiihtää sekunnin nopeammin kuin toinen. Ja jotkut vielä innoissaan seuraa näitä "tärkeitä" tapahtumia.

Itselle nämä ovat täysin turhaa ja merkityksetöntä. Olenkohan kovinkin poikkeava yksilö?

Liikunnan harrastamisen ymmärrän sen sijaan oikein hyvin ja itsekin harrastan kaikenlaista. Liikkumisen ilo ja oma kunto on siinä "se juttu", ei se, että pitäisi olla jotain muuta parempi.

Mun mielestä on kanssa tyhmää ettän yhteiskunnan varoja haaskataan moiseen, sama on mielestäni taiteen kanssa. Jos joku haluaa urheilla työkseen, niin hommatkoon itse rahansa siihen. Yhteiskunnassa on niin paljon muitakin kohteita, jotka oikeasti tarvitsevat rahaa.

Kukaan ei hyödy siitä että joku suomalainen menestyy olympialaisissa..

menkööt oikeisiin töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Mun mielestä on kanssa tyhmää ettän yhteiskunnan varoja haaskataan moiseen, sama on mielestäni taiteen kanssa. Jos joku haluaa urheilla työkseen, niin hommatkoon itse rahansa siihen. Yhteiskunnassa on niin paljon muitakin kohteita, jotka oikeasti tarvitsevat rahaa.

Kukaan ei hyödy siitä että joku suomalainen menestyy olympialaisissa..

menkööt oikeisiin töihin.

Lisään vielä että katson kyllä urheilua ja ymmärrän kuinka kovan harjoittelun ja työn takana menestys on, mutta rahoituspuoli on itselleni käsittämätön. Ja sitten asioita puidaan mediassa, vaikka on olemassa paljon suurempiakin ongelmia..

Aivan! Kyllä sitä rahaa voisi syytää parempiinkin paikkoihin, kuin uusien musiikkitalojen rakennushankkeisiin tai urheilijoiden tukemiseen. Kukin saisi mielestäni kustantaa harrastuksensa ihan itse.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Aivan! Kyllä sitä rahaa voisi syytää parempiinkin paikkoihin, kuin uusien musiikkitalojen rakennushankkeisiin tai urheilijoiden tukemiseen. Kukin saisi mielestäni kustantaa harrastuksensa ihan itse.

Kilpailu-urheilun sijaan rahaa enemmän harrastusliikunnan tukemiseen ja erityisesti lasten ja nuorten liikuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja urheiluhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Kilpailu-urheilun sijaan rahaa enemmän harrastusliikunnan tukemiseen ja erityisesti lasten ja nuorten liikuntaan.

Näin juuri :)

Yhteistyössä