Jos blogini ei saa kommentteja, tarkoittaako se sitä ettei se ole kiinnostava? EIkös se niin ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Örrimörri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"Örrimörri"

Vieras
Mulla on melko tuore blogi, aloitin vuodenvaihteessa. Siellä käy noin 20 ihmistä päivässä, parhaina päivinäkin vain nelisenkymmentä. Koko aikana olen saanut vain kolme kommenttia :/ Miten voisi innostaa ihmisiä kommentoimaan? Teen toki blogia samalla lailla oli kommentteja tai ei, mutta pistää mietityttämään, että onko blogini jotenkin huono. Ja olisi kiva saada jotain palautetta niiltä parilta kymmeneltä lukijalta, jotain vuorovaikutusta :)

laitappa linkkiä niin katsotaan. :) Ehkä ihmisillä ei ole vain mitään kommentoitavaa..ja yleensäkkin ihmiset on laiskoja kommentoimaan varsinkin tuntemattomien ihmisten blogeja. pitää vähintään olla blogituttuja että kommenttia heruu.

Itse luen todella paljon blogenja ja kaikkiin ei voi mitenkään kommentoida mitään. Ja jos aihe on sellainen ettei se muutenkaan odota kommenttia, niin vielä vähemmän kommentoin. Mikä blogisi aihe on? Onko kirjoitukset sellaisia että niihin voi ottaa kantaa? Esitä kysymyksiä.

Mä olen kirjoittanut blogia kymmenen vuotta, ja kuvittelin, ettei sitä kukaan edes lue. Sitten poistin koko paskan ja sain muutaman yksityisviestin, että "miksi sä noin teit?" Pari tyyppiä on kommentoinut mulle suoraan yksityisviestillä, ja olen saanut muutaman kaverin tuon blogin takia. Nyt siihen ei voi kommentoida,ellei ole kaverilistalla, joten pari kaveripyyntöä tuli.

Ihmiset lukee, mutta ei kommentoi, koska kommentit on kaikkien luettavissa. Kivempi lukea salaa..

Järjestä blogissa arvonta, johon kommentoijat osallistuvat. Voit vaikka pyytää kommentoimaan sitä, mikä blogissasi on hyvää ja mitä voisi kehittää, jos nimenomaan kehitysideoita kaipaat.

Blogituttuja mulla ei ole, jotka kommentoisivat. Itse kommentoin lukemiani blogeja aina silloin tällöin, en joka kirjoitusta, vaan ehkä noin joka viidettä? Ilmeisesti blogituttavuuden muodostuminen edellyttää aktiivista kommentointia lukijan puolelta, vai miten?

Joku kysyi kirjoitanko itselleni vai muille. Tavallaan kirjoitan itselleni, dokumentaatiota harrastuksestani, mutta haluaisin myös, että muut viihtyisivät blogissani ja tykkäisivät sitä lukea. Nyt en tiedä yhtään, käydäänkö siellä vain naureskelemassa jutuilleni, vai inspiroitumassa, vai aikaa tappaakseen :) Enkä pysty kehittymään bloggaajana, jos en saa palautetta.

Blogin osoitetta en halua antaa, koska bloggaan nimelläni..

Ehkä kirjoitusyylissäsi on jotain, joka ei houkuttele kommentoimaan? Onko kirjoittamiisi aiheisiin helppo tarttua vastakommentilla? Kysy suoraan palautetta lukijoilta? Houkuttele lukijoita arvonnalla? Mainosta blogiasi!

Tai ehkä et vain ole tarpeeksi kiinnostava?

[QUOTE="Alkup.";23108974]Blogituttuja mulla ei ole, jotka kommentoisivat. Itse kommentoin lukemiani blogeja aina silloin tällöin, en joka kirjoitusta, vaan ehkä noin joka viidettä? Ilmeisesti blogituttavuuden muodostuminen edellyttää aktiivista kommentointia lukijan puolelta, vai miten?

Joku kysyi kirjoitanko itselleni vai muille. Tavallaan kirjoitan itselleni, dokumentaatiota harrastuksestani, mutta haluaisin myös, että muut viihtyisivät blogissani ja tykkäisivät sitä lukea. Nyt en tiedä yhtään, käydäänkö siellä vain naureskelemassa jutuilleni, vai inspiroitumassa, vai aikaa tappaakseen :) Enkä pysty kehittymään bloggaajana, jos en saa palautetta.

Blogin osoitetta en halua antaa, koska bloggaan nimelläni..[/QUOTE]

tätä mä nyt en ymmärrä. Netissä julkisesti kirjoitat nimelläsi mutta et halua jakaa linkkiä ja itten vielä valitat kun kukaan ei kommentoi.

[QUOTE="Saana";23109013]Ehkä kirjoitusyylissäsi on jotain, joka ei houkuttele kommentoimaan? Onko kirjoittamiisi aiheisiin helppo tarttua vastakommentilla? Kysy suoraan palautetta lukijoilta? Houkuttele lukijoita arvonnalla? Mainosta blogiasi!

Tai ehkä et vain ole tarpeeksi kiinnostava?[/QUOTE]

Niin, kirjoitustyylistäni en tiedä, kun ei ole kommentteja :D Ehkä se on sitten niin tylsä. Aiheet liittyvät harrastukseeni, ja kommentoinniksi riittäisi myös ''mäkin kokielin tuota, ei toiminut''/''kiva idea'' jne. tyyppiset kommentit, ei tarvitse purkaa sydäntään tai mitään :) Vai onko sitten niin, että vieraiden blogeja eivät tuntemattomat kommentoi, ellei aihe ole todella henkilökohtainen, johon voi oman kokemuksen anonyyminä laittaa.

Arvonnan voisi järjestää, mutta mainonnasta en tiedä, miten muuten mainostaisin kuin omalla muiden blogeissa kommentoinnilla, enkä toisaalta halua kommentoida vain siksi että saisin oman linkkini toisen blogiin :/

tätä mä nyt en ymmärrä. Netissä julkisesti kirjoitat nimelläsi mutta et halua jakaa linkkiä ja itten vielä valitat kun kukaan ei kommentoi.

No en kaipaa sinne tuhatta plussalaista kuikuilemaan kerran uteliaisuuttaan :D Mietityttää vain ne vakilukijat, joita on se parikymmentä, että miksi he eivät koskaan kommentoi, kun kuitenkin palaavat lukemaan blogiani, jota päivitän lähes joka päivä. Vain kaksi on kommentoinut, toinen kaksi kertaa ja toinen kerran, tämäkin samaa kirjoitusta :)

Yhteistyössä