Jos avaa vauvalle tilin,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hyrrä";24194119]voi vitun ääliö! mulle avattiin tili kun synnyin. 18-vuotiaana sain käyttööni tilin jossa oli 20 000 ;)[/QUOTE]

Joo, mutta mihin VAUVA sitä tarvitsee? VITUN ÄÄLIÖ!

[QUOTE="Hyrrä";24194119]voi vitun ääliö! mulle avattiin tili kun synnyin. 18-vuotiaana sain käyttööni tilin jossa oli 20 000 ;)[/QUOTE]

no mutta jos sun vanhemmilla olis ollu sinne automaattikortti niin ehkäpä ne olisivat nostaneet sieltä rahaa. sen sijaan nyt rahat oli säästyny sulle.
pointti on siis se että jos haluaa säästää vauvalle raaa niin miks sieltä pitäis voida nostaa rahaa?
eri asia sitten jos esim isovanhemmat haluaa antaa rahaa vauvan tarvikkeisiin tms

[QUOTE="Sini";24194173]Voiks muuten sen tilin, tai siis yleensäkin lapsen tilin käydä avaamassa ite, vai pitääks toisenkin huoltajan olla messissä?[/QUOTE]

ei tarvii olla molempien mukana

[QUOTE="Hyrrä";24194119]voi vitun ääliö! mulle avattiin tili kun synnyin. 18-vuotiaana sain käyttööni tilin jossa oli 20 000 ;)[/QUOT

Voi vitun ääliö, mä tarkoitin, että mihin VAUVA sitä tarvitsee. Että miksi sitä korttia ei voi hankkia sitten kun lapsi ITSE sitä tarvitsee? Vai onko niin, että VANHEMMAT tarvitsevat sitä korttia, käyttääkseen VAUVAN rahoja?

Muistaakseni siihen korttiin on ikäraja, olisko tyyliin 11v.

Itse kävin avaamassa vauvalle tilin hänen ollessaan kuukauden ikäinen (tuolloin oltiin saatu jo tytön kelakortti). Tiliin laitoin itselleni ja puolisolle laajat käyttöoikeudet, jolloin näemme tytön tilin omien verkkopalvelujemme kautta. Ei me mitään korttia siihen tarvita. Jos ostetaan tytölle jotain hänen tilin varoilla, niin siirrän hänen tililtään omalle tililleni rahaa ja maksan omalla kortilla. Turvallisempi näin kun ei ole ylimääräisiä ja turhia kortteja kotona pyörimässä (eikä tunnuslukua muistettavana).

Tällä hetkellä laitetaan tytön tilille 50 e/kk josta 30 euroa menee sijoituksiin. Pitäisi 18-vuotiaana olla tytölle laitettuna nettona 7200 euroa. Toki tarpeita rahalle tulee tässä välilläkin, mutta suurin osa jää varmasti säästöön.. ja kasvaahan nuo varat korkoa sijoituksissa.. :)

[QUOTE="Sini";24194173]Voiks muuten sen tilin, tai siis yleensäkin lapsen tilin käydä avaamassa ite, vai pitääks toisenkin huoltajan olla messissä?[/QUOTE]

Molempien pitää olla mukana, tai vaihtoehtoisesti toiselta tarvitaan valtakirja. Ainakin OP:ssa näin.

pankille ja avaatte tilin, jos tiliin jompikumpi huoltaja kortin haluaa niin tilaatte sen siinä samalla. Samalla päätätte haluatteko lapselle itselleen käyttöoikeuden tiliin jo alaikäisenä vai ette (tätä voitte tietysti myöhemminkin muuttaa) lapselle itselleen ette korttia voi tilata vielä koska kortit aina henkilökohtaisia ja electronia ei ihan 1-vuotiaalle vielä myönnetä...
Tili näkyy molemmilla sitten myös verkkopankissa ja voitte tehdä tilisiirtoja siellä tai käydä pankilla nostamassa käteistä.
Jos tarkoitus on että lapselle oikeasti säästetään jotain pesämunaa niin elkää ottako tiliin korttia ja laittakaa käyttöoikeus siten että kummankin huoltajan on oltava pankilla nostoa tekemässä, silloin tilin käyttäminen vaatii enemmän toimenpiteitä ja raha säästyy varmemmin

[QUOTE="vieras";24194208]Itse kävin avaamassa vauvalle tilin hänen ollessaan kuukauden ikäinen (tuolloin oltiin saatu jo tytön kelakortti). Tiliin laitoin itselleni ja puolisolle laajat käyttöoikeudet, jolloin näemme tytön tilin omien verkkopalvelujemme kautta. Ei me mitään korttia siihen tarvita. Jos ostetaan tytölle jotain hänen tilin varoilla, niin siirrän hänen tililtään omalle tililleni rahaa ja maksan omalla kortilla. Turvallisempi näin kun ei ole ylimääräisiä ja turhia kortteja kotona pyörimässä (eikä tunnuslukua muistettavana).

Tällä hetkellä laitetaan tytön tilille 50 e/kk josta 30 euroa menee sijoituksiin. Pitäisi 18-vuotiaana olla tytölle laitettuna nettona 7200 euroa. Toki tarpeita rahalle tulee tässä välilläkin, mutta suurin osa jää varmasti säästöön.. ja kasvaahan nuo varat korkoa sijoituksissa.. :)[/QUOTE]

Meillä myös näin! Molemmilla täydet käyttöoikeudet vauvan käyttötilille, josta menee kuukausittain suoraveloituksena 30e rahastotilille (josta meidän ei ole mahdollista nostaa/ siirtää rahaa pois). Jos käyttötilillä sattuu olemaan vähän reilummin rahaa, suurennan suoraveloituksen määrää.

Meillä oli siis tarkoituksena että lapsilisät, sukulaiselta saadut rahat ym. menisi lapsen omalle tilille ja sieltä sitten käytettäisiin tarvittaessa, kuitenkn pääsääntöisesti lapsen hankinnat tehtäisiin meidän tileiltä. Toisaalta, jos tilille ei ole korttia, niin paremmin ne rahat pysyy tallessa ja verkkopankn kauttahan pääsee kätevästi siirtämään. :)

Mulla on säästötili ja tähän asti olen itse tehnyt niin, että sinne aina säästän ja sieltä sitten siirrän isompia hankintoja varten käyttötilille.

[QUOTE="Hyrrä";24194119]voi vitun ääliö! mulle avattiin tili kun synnyin. 18-vuotiaana sain käyttööni tilin jossa oli 20 000 ;)[/QUOT

Voi vitun ääliö, mä tarkoitin, että mihin VAUVA sitä tarvitsee. Että miksi sitä korttia ei voi hankkia sitten kun lapsi ITSE sitä tarvitsee? Vai onko niin, että VANHEMMAT tarvitsevat sitä korttia, käyttääkseen VAUVAN rahoja?

Muistaakseni siihen korttiin on ikäraja, olisko tyyliin 11v.

turpa kiinni per's aukinen :)

Yhteistyössä