Jos astuu naulaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diudiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"diudiu"

Vieras
Kenkä jalassa mutta naula uppoaa jonkin verran jalkapohjaan (suht puhtaan näköinen naula) niin pitääkö sille tehdä muuta kuin puhdistaa haava jos jäykkäkouristusrokote on voimassa?

kävin päivystyksessä kun en ollut tuosta rokotteestani ihan varma. Olihan se voimassa sitten, mutta antoivat jonkun tehosteen. Siihen oli joku raja jota en muista, mutta tyyliin jos jäykkäkouristus on voimassa 10v, niin jos on ollut jo 5v ja astuu naulaan niin saa tehosteen lisäksi. (Ja kuten sanottu, noita vuosirajoja en muista, eli noi on nyt vähän hatusta heitetty)

Muttei ne siellä sen kummempia tehneet. puhdistivat vähän (päältä vaan, itse olin jo putsannut paremmin).

Astuin joskus ala-asteella eikä sille muuta tehty kun putsattiin kotona. Eniten harmitti kengät jotka oli uudet valkoset kangas kengät pitsinauhoilla. Niin kauniit mutta niin epäsopivat kymmenen tikkua laudalla peliin metsässä. Mä en muuten edes huomannut koko tapaturmaa ennen kun rupesin katteleen että miks mun kenkä on aivan veressä. Sitten kun tutkittiin mistä haava oli tullut niin sieltä metsiköstä löytyi verinen lauta jossa oli naula pystyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedättekö;25411807:
tuli vaan mieleen... jos jotain sattuu ja jäykkäkouristus ei voimassa, voiko rokotteen siis ottaa (ja se tehoaa) vielä tapaturman jälkeenkin?

Voi. Jos se ei ole voimassa niin se mennään heti päivystykseen ottamaan.

Yhteistyössä