Jos annettaisiin kolme vaihtoehtoa, Australia, Kanada ja Japani, missä niistä asuisit?

"mee"
Japani houkuttaa ruoan ja kulttuurin vuoksi melko paljon. Myös ihmisten erinäköisyys olisi kiinnostaa, kieli kuulostaa hauskalta ja pidän mangasta ja animesta.

Australia kiinnostaa upeiden ratojen, lämpimyyden sekä mielenkiintoisten eläinlajien vuoksi. Käsittääkseni myös ihmiset ovat melko rentoja siellä.

Kanadaankin voisin muuttaa, mutta sitten varmaan mieluiten suomenkieliselle alueelle. Olisi aika jännittävä kuulla, miten suomen suomi ja kanadansuomi eroavat toisistaan, kuulla ihmisten tarinoita sukulaisistaan ja sen lisäksi olisi ihanaa löytää tietoa vaarini isästä, joka muutti aikoinaan Kanadaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Cherry Maua
juuh
Kanada ja Australia ovat aika samoilla viivoilla. Australian puolesta puhuu lämpimyys. Molemmissa etuna, että osaa kieltä jo valmiiksi.
Japani olisi varmasti mielenkiintoinen paikka matkailla, mutta asuinpaikaksi hankala ajatella. Kulttuuri ja yhteiskunta niin erilaiset, että sopeutumiseen ei yksi ihmiselämä taitaisi riittää.
 
----
Kanadaan! Oon pitkään halunnut käydä siellä :) Australian ilmasto ei sopisi mulle, en tykkää hirveästä lämmöstä ja mun käsittääkseni siellä on aika tukahduttaviakin jaksoja.
 
"sondersson"
Vaikea päättää Kanadan ja Australian välillä. Toisaalta olis ihana asua lämpimässä, aurinkoisessa maassa, mutta kun siellä on näitä maastopaloja ja vissiin kauheesti käärmeitä ja kaikkee... Kanada tuntuu lämminhenkiseltä maalta ja onhan talvikin ihanaa aikaa.

Japanissa olis kiva käydä joskus mutta en haluis asua siellä, liikaa lössiä ja mun ymmärtääkseni kallis paikka ja paljon ilmansaasteita, korjatkaa jos olen väärässä.
 
La Paset
Japanissa tykkään kyllä vierailla, mutta aina on takaraivossa pelko maanjäristyksistä ja tsunameista. Kielikin on
niin vaikea. Australian talvikausi ei ole kiva, joten valitsen Kanadan. Jos vielä tarkemmin valita saa, niin Toronton esikaupunkialuelle.
 
Kanada.

Siellä on miellyttävä, kotoisa ilmasto ja mukavalta vaikuttava kansa. Englanti sujuu meiltä molemmilta suht natiivisti, lapsikin oppisi kai vielä helposti. Mä olen jonkun verran opiskellut ranskaakin, joten varmasti pärjättäisiin. Kanadasta jossain vaiheessa katseltiinkin kämppää ja miehelle töitä, eikä se kokonaan poissuljettu vaihtoehto ole vieläkään.

Mua houkuttelisi myös Australia, mutta mies ei tykkää niin kuumasta. (vaikka siellä vaihteluita onkin) Japaniin ei siksi, että kieli olisi opeteltava ihan alkeista ja tapakulttuuri on aika vieras. Sinne ei ehkä kotiutuisi yhtä helposti.
 
Japaniin
Australiaan en menis kaikkien niiden ötököiden ja käärmeiden yms takia :D Kanadassa voisin asua, mutta sinänsä paikka ei mitenkään kiinnosta..
Japanissa olen asunut viimeiset 6 vuotta (joulukuussa 2011 palasin Suomeen) ja kyllä täytyy sanoa että sydän sinne maahan jäi. Suomi on mulle aina ehdottoman tärkeä jne mutta Japani.. Ne ihmiset, se kulttuuri, kaikki. Aivan ihana ja mulle sopiva. Eikä pelota vaikka olin paikalla sen suuren maanjäristyksen aikoihinkin :)
 

Yhteistyössä