Jos alotan työt nyt ja mahdollisesti lopetan ne myöhemmin niin saanko sit kuitenkin kotihoidon tukee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Kun ei työpaikka oo sellanen jossa viihtymisestä oisin ihan varman mut jotain töitä kuitenkin haluaisin. Aattelin et voisin kokeilla. Saisinkohan sitten mahdollisesti työt lopettaessani kotihoidon tukee? Entä kuntalisää kun ehdot on nämä:

Keskeiset ehdot ovat:

1. Lapselle on myönnetty Kelan päätöksellä kotihoidon tuki.

2. Vanhempi jää hoitovapaalle työstä, keskeyttää opinnot tai siirtää opintojen alkamista. Vaihtoehtoisesti vanhemman on pitänyt olla vähintään neljä kuukautta työsuhteessa kuuden kuukauden jakson aikana välittömästi ennen kotihoidontukea edeltänyttä äitiys- ja vanhempainrahakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kuntalisästä en tiedä (näkymä vaihtelee kunnittain), mutta kotihoidontukea saa aina silloin, kun alle 3-vuotias hoidetaan kotona.

Mut tossa yllä on meidän kunnan ehdot joista ainakin ite tulkitsen et sitä sais. Tulkitsenko okein?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
tuossahan itse ne ehdot kirjoitit. Olitko töissä ennen äitiysrahakautta sen 4 kk?
Jos olit, saisit kirjoittamiesi ehtojen mukaan kotihoidontukea.

Olin, ja nyt saan kuntalisää. Mut entä jos alotan työt ja lopetan ne jäädäkseni hoitovapaalle?

mun tulkinnan mukaan, jos menet töihin nyt ei sitä uutta kotihoidontuki jaksoa ole edeltänyt välittömästi äitiys/vanhempainraha kautta eli 2. kohdan osalta noudatetaan ehtoa: vanhempi jää hoitovapaalle työstä, keskeyttää opinnot jne...

Yhteistyössä