Jos 4-vuotiaalla on kotonaan kaverisynttärit, niin jääkö vieraiden vanhemmat sinne kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
...
En mä ainakaan synttäreiden järjestäjänä ottaisi vastuuta vieraiden 4 vuotiaista. Kaikki alle 5v synttärit missä olen ollut on ollut niin, että lapsi ja aikuinen on molemmat kutsuttu.
 
"vieras"
Meillä oli just 4-v synttärit, eikä kukaan vanhempi jäänyt mukaan. Muutama empi ovella, et miten heidän lapset mahtaa uskaltaa jäädä, jolloin sanoin, että tervetuloa sisälle, mut kukaan ei kuitenkaan tullut ja yksikään vieraista ei itkenyt äidin perään kertaakaan. Joukossa oli mulle vieraita ihmisiä, joten olin varautunut siihen, et mulla on tarvittaessa kahvia ja pullaa tarjolla, jos joku haluaa jäädä. Puhelinnumeroita siinä ovella vaihdettiin, mikä olikin ihan järkevää, jos jotain olisi sattunut.
 
alkuper_
Alkuperäinen kirjoittaja sääää;22572218:
Kaikki 4 vuotiaat ei ole vielä valmiita jäämään ilman vanhempaa vieraaseen paikkaan!
Kyllä mun poika sinne jäisi varmaan mieluusti yksin. Mutta en halua lukea mistään palstalta, että "Törkeä äiti jätti poikansa meille ja kuvitteli että mä katson sen perään pari tuntia" ;)
 
***
Siis mitä luki kutsussa?!?!?!
Meillä on ainkain kaikissa kutsuissa ollut lapsi+aikuinen.
Ja vaikka poika mielellään jäisikin niin kannattaa tosiaankin tarkistää tämä haluaako isäntäväki katsoa teidän lastanne :)
 
"vieras"
Kyllä kutsussa pitäisi lukea, että otathan äidin tai isin mukaan, jos lapsi ei voi yksin tulla. Meillä esikoinen aloitti kyläilyt kavereiden luona/kaverisynttärit 4-v ja yksin hän sinne aina jäi. Samoin nyt kuopuksen synttäreille kaikki 4-vuotiaat kaverit jäi yksin juhlimaan. Sovin vanhempien kanssa, et jos tulee ongelmia, soitan heille. Kaikki asuvat lähellä meitä.
 
"suvi"
kaverisynttärit on kaverisynttärit, ellei perhettä/vanhempia tai sisaruksia ole myös kutsuttu. meillä 4-v.synttäreillä kun vanhemmat hakivat lapsiaan pois, he joivat siinä lähtiessä sitten kahvit kun lapset eivät olisi vielä olleet kotiinlähtemässä...meillä oli 7 4-vuotiasta, 2 2-vuotiasta ja 1 5-vee ja hienosti meni. ei tappelun tappelua vaikka olin valmistautunut riitojen sovitteluun ja tuntuikin että leikit menivät paremmin kuin jos vanhemmat olisivat olleet paikalla.
 

Yhteistyössä