Jorvin sairaalasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja einarmeinar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

einarmeinar

Vieras
Täällä on varmaan tusinoittain ihmisiä, jotka ovat ko. paikan palveluita tarvinneet ja käyttäneet. Haluisin tietää, että millaisia kokemuksia on ollut? Oli vaiva tai aihe mikä tahansa; synnytys, leikkaus tms.. eräs henkilö jonka tiedän mutten tunne, väittää kuulemma, että Jorvin hlökunta olisi pahoinpidellyt hänet joskus ja samoin hänen aikuista poikaansa olisi piikitetty jollain myrkyllä ja meinannut kuolla tms. Olettakaamme, ettei tämä ihminen ole umpihullu, vaikka minustakin hieman siltä tuntuu.

Onko teillä siis ollut epämiellyttäviä tai vaarallisia kokemuksia Jorvissa henkilökunnan taholta?

Ei todellakaan ole. Olen itse ollut siellä töissä ja oli aivan ihana osasto ja mahtava henkilökunta. Synnäriltä olen joskus kuullut huonoja kokemuksia, mutta lähinnä sen takia, että siellä on ollut aivan kauhea kiire eikä ole saanut henk. koht. tukea ja neuvontaa niin kuin olisi tarvinnut.

Olen ollut Jorvissa sekä asiakkaana että töissä. Ei ole ollut valittamista =) Olen siellä siis synnyttänyt ja ollut muutamassa leikkauksessa ja myös ensiavussa joskus. Lääkärit on hyviä ja hoitajat mukavia.

Alkuperäinen kirjoittaja inka:
Ei todellakaan ole. Olen itse ollut siellä töissä ja oli aivan ihana osasto ja mahtava henkilökunta. Synnäriltä olen joskus kuullut huonoja kokemuksia, mutta lähinnä sen takia, että siellä on ollut aivan kauhea kiire eikä ole saanut henk. koht. tukea ja neuvontaa niin kuin olisi tarvinnut.

Itse olen myös kuullut hyvin paljon hyvää, vain synnäriltä huonoja kokemuksia, eivätkä ne ole mitään tyyliin "neljä kätilöä hakkasi ja mieslekuri yritti murhata myrkkypiikillä"...

Olisipa miellyttävää tietää totuus, koko totuus. Myös totuus tuon ihmisen oikeasta mielentilasta.. onko tarinat totta vai onko mielenterveys romahtanut.

Aikanani melkein kaikki harjoitteluni (sh-opinnot) ko. sairaalassa tehnyt enkä koskaan mitään epäillyttävää nähnyt. Paljon kavereita siellä myös töissä.

Ap:n tuntema ihminen sen sijaan kuulostaa harhaiselta... noita potilaita kyllä tapasi Jorvin päivystyksessä...

En ole uskovainen (enkä tod. ymmärrä miten seasia tähän liittyy? ) mutta olen asunut Espoossa käytännössä koko ikäni ja jorvissa on tullut käytyä yhden jos toisen asian takia. Koskaan en ole sieltä saanut huonoa ja/ tai asiatonta palvelua. Päinvastoin.

Mun vauva oli Jorvissa vastasyntyneenä. Hoito oli ok, mutta joitakin ihmeellisiä juttuja tapahtui. Hoitajilla tosi kiire, ja liian vähän henkilökuntaa, vauvoille soiteltiin hoitajia eri osastoilta syöttöjen ajaksi. Kotiutettiin kiireellä, koska lomia tulossa, kaikki vaan kotiin jotka kynnelle kykeni. Itse kuulin kun hoitajat lääkärin kanssa "arpoivat" ketkä kaikki lähtevät kotiin. Meidän vauva itki paljon joten häntä lääkittiin jatkuvasti panadolilla, koska oli ärtyisä ja epäilivät että oli kipuja. No vauva itki nälkäänsä, koska oli isokokoinen ja olisi tarvinnut useammin kuin sen 3h välein.

Synnytin 4 vuotta sitten Jorvissa, toista kertaa en!
Synnytys oli ensimmäiseni, saimme vain kätilöopiskelijan, joka valehteli soittaneensa anestesialääkärille, että tarvitsen puudutuksen. Tuntia myöhemmin oikea kätilö tuli, selvisi, että opiskelija ei ollut edes tilannut anestesialääkäriä, hilkulla oli etteikö olisi voitu epiduraalia enää laittaa.
Lapsi syntyi kuitenkin sektiolla. Makasin viikon osastolla, kuume 41 astetta ja tulehdusarvot yli 200, lääkäri katsoi vain korvat, kurkun ja kuunteli keuhkot. Sanoi ettei tiedä, missä tulehdus on, mutta antibioottia suonensisäisesti viikko + kotona 2 viikkoa tabletteina.
Muutenkin osaston henkilökunta oli todella töykeää yhtä hoitajaa lukuunottamatta.
Myöhemmin selvisi, että sain sektiosta todella pahan kohtutulehduksen, jonka seurauksena meille ei voi tulla lisää lapsia.

Hoidossa en itse ole ollut, mutta pojan kanssa on tullut käytyä 2 kertaa vauva-aikana, eikä mitään valittamista kohtelusta.

Kerran menin päivystyspuolelle ja tarkoituksena löytää mies kirurgisen päivystyksen puolelta, enkä koskaan siellä ole aiemmin käynyt, ja kun menin vapaalle luukulle (ilta-aikaan), tarkoituksena kysyä, mistä ko paikan löydän, alkaa vastaanoton täti mulle juputtaa, että ota vuoronumero, ja siis ketään ei ollut jonossa, kun sanoin, että en ota numeroa, kun tarvitsen vaan suuntaneuvoa, niin ei kun jaksoi elämäänsä kyllästyneenä jankuttaa siitä numerosta.

Tokaisin jo sitten hiukan tiukempaan sävyyn, että tarvitsenko todellakin vuoronumeron jos vain kysyn sinulta, että miten löydän kirurgiselle päivystyspolille, niin vastaus oli, että tämä on terveysaseman päivystys, kysy tuolta toiselta luukulta.

Sinne toiselle luukulle menin ja kun 10 minsaa olin siinä seissyt ja katsellut kuinka virkailija sen s.aatan peilin kautta mulkoili, mutta ei voinut tulla tiskille (ja ikävä kyllä siitä näkee myös mitä siellä toisessa päässä tehdään) meinas multa mennä hermot, kunnes aulan poikki käveli hoitsu, jolta sitten kysäisin, että osaisitko neuvoa miten löydän ko osastolle, ja niin ystävällisesti minulle näytti tien, niin ajattelin, että voi helvata, kannattaisi varmaan miettiä mitä tekee työkseen ja missä |O |O

Toivottavasti tämä ei ole JOrvin palvelualttiuden haluttu taso.

Miehen kohdalla asenne oli naislääkäriltä tutkimusta tehdessä aluksi ollut erittäinkin tylyä, tyyliin, tämä nyt ei voi olla noin kivuliasta, kunnes oli huomannut kvuliasuuden syyn, pahoitteli ja asenne oli muuttunut täysin =)

mä en ymmärrä miksi se tammisaari pitää sulkea kun nyt jo on täällä päin olevilla synnäreillä (jorvi, nastenklinikka, kättäri) hirmuinen kiire. Alkaa mennä aika pelottavaksi liukuhihna työksi.. =/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikanani melkein kaikki harjoitteluni (sh-opinnot) ko. sairaalassa tehnyt enkä koskaan mitään epäillyttävää nähnyt. Paljon kavereita siellä myös töissä.

Ap:n tuntema ihminen sen sijaan kuulostaa harhaiselta... noita potilaita kyllä tapasi Jorvin päivystyksessä...

Ah! Mutta en tunne siis tätä henkilöä, tiedän kyllä. Eräs lähiomaiseni tuntee. Meillä on toisinaan kovat riidat tästä asiasta, kun väittää, että juttunsa ovat totta, ja minä en usko. Kuulemma uskovia riistetään ja poljetaan tässäkin asiassa... Olen itsekin uskovainen, mutta ihan noin suorasukaiseen vastustukseen en oikein usko. Kyseessä kuitenkin Suomi ja sairaala.. eikai sielläkään monia sairaita sadistihoitajia/lääkäreitä tms voi olla?? Suuresti kyllä nyt ihmettelen..

Alkuperäinen kirjoittaja Arja :
Synnytin 4 vuotta sitten Jorvissa, toista kertaa en!
Synnytys oli ensimmäiseni, saimme vain kätilöopiskelijan, joka valehteli soittaneensa anestesialääkärille, että tarvitsen puudutuksen. Tuntia myöhemmin oikea kätilö tuli, selvisi, että opiskelija ei ollut edes tilannut anestesialääkäriä, hilkulla oli etteikö olisi voitu epiduraalia enää laittaa.
Lapsi syntyi kuitenkin sektiolla. Makasin viikon osastolla, kuume 41 astetta ja tulehdusarvot yli 200, lääkäri katsoi vain korvat, kurkun ja kuunteli keuhkot. Sanoi ettei tiedä, missä tulehdus on, mutta antibioottia suonensisäisesti viikko + kotona 2 viikkoa tabletteina.
Muutenkin osaston henkilökunta oli todella töykeää yhtä hoitajaa lukuunottamatta.
Myöhemmin selvisi, että sain sektiosta todella pahan kohtutulehduksen, jonka seurauksena meille ei voi tulla lisää lapsia.

Hui, tämä on kyllä jotain todella kamalaa :hug:
Toivottavasti asiat on perusteellisesti kuitenkin selvitetty ja korvauksia saatu, jos ei henkisiä, niin edes sitten rahallista :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
En ole uskovainen (enkä tod. ymmärrä miten seasia tähän liittyy? ) mutta olen asunut Espoossa käytännössä koko ikäni ja jorvissa on tullut käytyä yhden jos toisen asian takia. Koskaan en ole sieltä saanut huonoa ja/ tai asiatonta palvelua. Päinvastoin.

Tietämäni henkilö on uskova ja väittää, että väkivalta ja murhayritykset johtuvat heidän uskovaisuudestaan. Itsekin uskova, mutta menee yli ymmärryksen tällaiset rankat väkivalta yms jutut

Yhteistyössä