Jörkka on kompostissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 791
19 180
113
Kun Bitte vähän suuttui ukon 50-vuotisesta salasuhteesta ruotsalaiseen elokuvatähteen Harriet Andersoniin ja muihin sutturoihin.

Bittekin kuulemma petti, ja oli 23-vuotiaana Jörkan toinen nainen. Ja kostaminen ei ole oikein. Mutta jotenki - ymmärrän Bitteä.
Donner oli mulkero.

Mä veikkaan että Bitteä loukkasi lisäksi sekin, että Jörkka oli kuuluisa ja kiitelty kulttuuripersoona, mutta puolisona kuspää.
Eli muiden ihailut vs. todellisuus tuntui varmasti erityisen loukkaavalta.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Joo, hän oli varsin arvostettu myös Ruotsista ja kuoleman jälkeen hänestä oli lehtiartikkeleita siellä.
Lukeminen kannattaa sanoi Jörn aikoinaan mainoksessa ja istui samassa tuolissa kuin minä tällä hetkellä.
Katsoin häntä tv-ohjelmissa jo pikkutyttönä. Hän kiemurteli lähetyksissä tuolissaan tupakkaa poltellen. 1960-luvun varhaisimmat elokuvat ovat ihania jo ajankuvansakin vuoksi. Hän kävi noutamassa Oscar-tuottajapalkinnon Amerikassa.
Hänellä oli hyvin karu toivomuslista hautajaisistaan. Armi Ratia-elokuva on myös katsomisenarvoinen. Kuulin lapsuudessani tarinoita Armista ja setäni oli vieraillut hänen kartanossa sukujuhlissa. Armi ei sukuluettelon mukaan ole minun sukuhaaraa.
Jörn oli tyypillinen suomalainen mies. Biten palastuskirjan sisältö ei hätkäytä minua ollenkaan. Onhan tässä jo nähty kaikenlaista.

Luin tuon jutun lehtiartikkelista. Jörkan kirjoista en piittaa, mutta valokuvanäyttely olisi mielenkiintoinen. Tykkään Donnerin elokuvista. Hön käsittelee niissä usein naisten asemaa miesten maailmassa.
Muistan kuulleeni skandaalista että jörkkä rakasteli elokuvassaan 15 v afrikkalaistytön kanssa.
Ei tainnut tulla oikeusjuttua koska oli jörkka, suuri kulttuuripersoona

Muistan kuulleeni skandaalista että jörkkä rakasteli elokuvassaan 15 v afrikkalaistytön kanssa.
Ei tainnut tulla oikeusjuttua koska oli jörkka, suuri kulttuuripersoona
Ei rakastellut, vaan poseerasi Hymy-lehden jutun kuvissa (tosin ei varmaan oikeasti jäänyt pelkäksi poseeraamiseksi, mutta siitähän ei todistusaineistoa ole). Alla olevan linkin takana väitetään, että "myöhemmin tosin selvisi, että Ida oli jo 18-vuotias". Itse olen hieman skeptinen tuon suhteen monestakin syystä. Joka tapauksessa aika oli toinen eikä lakia ilmeisestikään rikottu. Kohu liittyi vain siihen oliko toiminta sopivaa.

• Surullinen
Reactions: Echo
Jörkän isä, tai olisiko ollut jopa isoisä oli hauska ja erikoinen mies.

Hän oli todellinen oman tien kulkija. Nämä on todella erikoista ja hauskaakin kuuneltavaa!

Lukeminen kannattaa sanoi Jörn aikoinaan mainoksessa ja istui samassa tuolissa kuin minä tällä hetkellä.
Katsoin häntä tv-ohjelmissa jo pikkutyttönä. Hän kiemurteli lähetyksissä tuolissaan tupakkaa poltellen. 1960-luvun varhaisimmat elokuvat ovat ihania jo ajankuvansakin vuoksi. Hän kävi noutamassa Oscar-tuottajapalkinnon Amerikassa.
Hänellä oli hyvin karu toivomuslista hautajaisistaan. Armi Ratia-elokuva on myös katsomisenarvoinen. Kuulin lapsuudessani tarinoita Armista ja setäni oli vieraillut hänen kartanossa sukujuhlissa. Armi ei sukuluettelon mukaan ole minun sukuhaaraa.
Jörn oli tyypillinen suomalainen mies. Biten palastuskirjan sisältö ei hätkäytä minua ollenkaan. Onhan tässä jo nähty kaikenlaista.

Joo muistan sen mainoksen. Tuli joskus Krunikassa vastaan, kun asuin siellä. En olekaan nähnyt leffaa Armi Ratiasta, panen korvan taakse, jos jossakin sattuisi olemaan nähtävillä.

Muistelin myös, että hänellä oli paitsi muuten politiikassa tekemistä niin myös presidentinvaaleissa ja tosiaankin oli Koiviston valitsijamies vuonna 1988. Sain jo silloin äänestää presidentinvaaleissa.

Ei rakastellut, vaan poseerasi Hymy-lehden jutun kuvissa (tosin ei varmaan oikeasti jäänyt pelkäksi poseeraamiseksi, mutta siitähän ei todistusaineistoa ole). Alla olevan linkin takana väitetään, että "myöhemmin tosin selvisi, että Ida oli jo 18-vuotias". Itse olen hieman skeptinen tuon suhteen monestakin syystä. Joka tapauksessa aika oli toinen eikä lakia ilmeisestikään rikottu. Kohu liittyi vain siihen oliko toiminta sopivaa.

Miksei Hymy vahvistanut synnyinvuotta?

Ida taas menehtyi samana vuonna kun kuvat otettiin. Hymy vieraili Idan haudalla.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
kyse ei ole siitä, et tajua mitään

”hartaan” uskovaisen suusta ei kukaan odota kuulevansa noin törkeää tekstiä vainajasta, oli hän julkimo tai tavis

kunnioitus täysin kateissa
En mä kunnioita häntä kovinkaan paljon. Sitoutumiskyvytön seksihullu ja läheisiä syvästi loukkaava, itsekeskeinen mies.

Yhteistyössä