jopas pomppas!Nimi ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
noni,pitihän tää arvata!
Pojalle ollaan miehen kanssa nimeä mietitty,mitään ei olla lyöty lukkoon..pelkkiä ehdotuksia ollu kaikki.
nyt mies on sitten yksin päättänyt mikä pojalle tulee nimeksi ja hehkuttanut tätä kaikille sukulaisille.nimi on semmonen mitä itse en voi sietää.
mies on muslimi,ensin hän halusi pojalle muslimi nimen,eikä MITÄÄN suomalaiseen liittyvää nimeä.

ehdotelkaas mulle jotain kansainvälisiä nimiä..
sain anopilta taas kuraa niskaan koska minä olen kuulema hyväksynyt tän nimen pojalle,ei suostunu uskoo etten oo

Meidän "puolimuslimi"-poika on nimeltään Nikolas :)
Toinen ja kolmas nimi onkin sitten eksoottisempia.
Onhan niitäkin nimiä paljon, jotka on sekä musliminimiä että suomalaiseen suuhun sopivia. Kuten Mikael, Rami, Sami, Veli, Ali...
Kansainvälisistä nimistä Benjamin ja Daniel tuntuu olevan erittäin suosittuja mokulapsilla.

Saako poika sun sukunimen, vai?
Tobi on ihan kiva nimi, suloinen :). Mutta Topiksi se kyllä sekoittuu. Mutta väliäkös sillä, aina minäkin saan olla sanomassa että "Nikolas koolla eikä ceehoolla" :/

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Saako poika sun sukunimen, vai?
Tobi on ihan kiva nimi, suloinen :). Mutta Topiksi se kyllä sekoittuu. Mutta väliäkös sillä, aina minäkin saan olla sanomassa että "Nikolas koolla eikä ceehoolla" :/
Ja mä saan olla sanomassa kuopuksen nimestä et sitte kahdella ännällä. :whistle:

juu mun sukunimi tulee..
saa nähdä mitä tästäkin tulee,mies on niin ehdoton.sanoo aina vaan että "mites mun mielipide?" eli mun pitäs vaan olla hiljaa ja myötäillä.
saapi nähdä

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
juu mun sukunimi tulee..
saa nähdä mitä tästäkin tulee,mies on niin ehdoton.sanoo aina vaan että "mites mun mielipide?" eli mun pitäs vaan olla hiljaa ja myötäillä.
saapi nähdä

Etkä kyllä myötäile sitten,sen verran täytyy päätään pitää,sentään oma lapsi:)

Benjamin on aivan ihastuttavan kuuloinen nimi:)

jybis: Lain mukaan riitatapauksissa äidin ehdottama nimi annetaan lapselle. Äidillä on viime kädessä päätäntävalta :) että käytä sitä sitte hyväksi jos menee vänkäämiseksi.

en myötäilekkään,ukko tietää sen.
kotoa on mies oppinu että akka on hiljaa kun mies puhuu..tai siis hänen vanhemmillaan on tää tyyli..yrittää sitä joskus muhunkin,suuttuu jos ei saa omaa juttuaan läpi.Joten suuttukoon,en mä lapselle anna nimeä jota en halua käyttää.mun mielestä kuitenkin kyse sen verran isosta asiasta,jos puhuttais vaikka koiran nimestä niin asia olis eri.
ja jos menee oikeesti ihan riidaksi niin aijon käyttää hyväksi näitä "äidin oikeuksia" niinkun oidipus kehoittikin. :whistle:

onko sulla jybis sitte ihan suomalainen mies mutta muslimi? eli islaminuskoon kääntynyt?

tuo tobi on niinku jonku kissan tai koiran nimi.... elä anna periksi. sie kuitenki päätät viimekädessä niinku oidipus tuossa jo sanoikin.

Meidän perheen iskä on ulkomaalainen ja mä esikoisen syntyessä ehdottelin miehelle sellaisia helppoja ja helposti lausuttavia ulkomaalaisia nimiä ja mieshän teilasi ne kaikki! Hän halusi pojalle suomalaisen nimen ja mä taas edes hitusen kansainvälisen. Esikoisesta tuli Mikael ja kuopuksesta Joel. Pojilla on kummallakin kolme nimeä, joista yksi on miehen kotimaasta...sain edes sen läpi! :kieh: =)

Samuel on myös nimi, josta pojalla tykkään ja olenkin ehdotellut sitä nimeä miehelle, jos vaikka tämä kolmaskin olisi poika, mutta on kuulemma liian ranskalainen nimi :o

mies on bosnialainen..muuttanut suomeen -89 eli 6vuotiaana.
mies ns. tapamuslimi mutta osaa kyllä vedota oikeassa kohtaa uskontoonsa,ja vanhempien ote taustalla on kova.

alex olisi iiiihana nimi!MUTTA se on kuulema serbi nimi niin sitä ei voi laittaa |O (näin sano mies sillon kun ehdotin..halloo!me ollaan suomessa)

jos tähän ei tule ratkasua niin en ihan oikeasti kuuntele miestä tippaakaan ja pojasta tulee alex tai aleksi (aleksikaan ei käyny koska se on liian lähellä alexia!)

Yhteistyössä