Jopa Vihreät alkaa puoltaa Natoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Suomen politiikan tärkein kysymys juuri nyt on NATO-jäsenyys. Tähän mennessä sen puolesta on kunnolla puhunut vain Kokoomus. Mutta nyt jopa Vihreät ovat liittymässä tähän jengiin. Enpä olisi tätä uskonut nökeväni:

Voi olla että et pidä Vihreistä. Ja et sitten varmaan pidä Hautalastakaan. Mutta kyllä hänellä on syynsä kannanottoihinsa. Tyhmä hän ei ole.

Minun ääneni saa vain se puolue, joka kunnolla ajaa NATO-jäsenyyttä. Ei riitä, että yksittäiset sanovat jotain puolipositiivista vaan se pitää olla puolueen käytännön linja. Vihreillä ei toki tätä ole.

Ite oon maalainen ja keskustalainen, mutta nyt on pakko siirtyä oikeemmalle.

No tämä oli uutinen. Tosin en ihmettele viimeaikaisten tapahtumien takia. Itse en ole ollut natokysymyksessä puolesta enkä vastaan, mutta alan kääntyä sen kannalle. Taidan äänestää seuraavissa vaaleissa natopuoluetta. Venäjän toimille pitää saada stoppi.

Mikä on persujen NATO-kanta? Oon käsittänyt että Hallis ainakin on varovaisen positiivinen sen suhteen.

Niikot ja Huuhaat toki sitten henkeen ja vereen vastaan.

Saksan äänivalta Natossa ei ole kovin suuri, koska Saksa on sotilaallinen kääpiö joka on Natossa paljon enemmän saama- kuin antajapuolella.

Käytännössä homma menee niin, että jos Suomi hakee Nato-jäsenyyttä ja USA haluaa Suomen Natoon, niin Saksalla ei ole kauheasti nokan koputtamista asiassa.
Naton säännöissä sanotaan, että kaikkien jäsenien pitää hyväksyä uusi jäsen Natoon.

Saksa on hirttänyt itsensä kiinni Venäjän energiaan, joten Saksa ei puolla Suomen jäsenyyttä ellei Putin anna siihen lupaa.

• Tykkää
Reactions: m1es
Naton säännöissä sanotaan, että kaikkien jäsenien pitää hyväksyä uusi jäsen Natoon.

Saksa on hirttänyt itsensä kiinni Venäjän energiaan, joten Saksa ei puolla Suomen jäsenyyttä ellei Putin anna siihen lupaa.
Käytännössä Naton eri jäsenmailla on hyvin erilainen määrä vaikutusvaltaa tässä uusien jäsenten hyväksymisasiassa. Suurimmalla osalla ei juuri ole varaa sanoa ei jos erityisesti USA sanoo kyllä.

Niin puree. Suomen vastuullinen media käyttää Ukrainan tilannetta hyväkseen ja käy häpeämätöntä mielipidevaikuttamista Suomen Nato-jäsenyyden puolesta. Samaa nähtiin viimeksi kun samat piirit lobbasivat EU-jäsenyyden puolesta.
Suomen vastuuton media lobbaa Putinin puolesta niin kuin aina ennenkin. "Olkoon Suomi yksin seuraavassakin sodassa, niin varmemmin päädymme osaksi Venäjän federaation kansallismielistä kansojen perhettä" on vastuuttoman median periaate.

Suomessa on venäläisiä 28000 eivätkä kaikki ole pelkkiä "siviilejä". Jos koetaan, että heidän asemansa Suomessa jotenkin vaarantuu tai heikkenee niin tottakai äitivenäjä tulee apuihin. Eikös näin käynyt myös Krimillä.

Suomessa on venäläisiä 28000 eivätkä kaikki ole pelkkiä "siviilejä". Jos koetaan, että heidän asemansa Suomessa jotenkin vaarantuu tai heikkenee niin tottakai äitivenäjä tulee apuihin. Eikös näin käynyt myös Krimillä.
Venäläisiä on Suomessa jopa 70.000 ja siitä voimme kiittää vasemmiston maahanmuuttopolitiikka.

Uusimmat

Yhteistyössä