Luultavasti olet kirjoittaja, jonka viestiä lainasin. Ei nettikirjoituksia pidä ottaa liian vakavasti. Minulle tv-saippuasarjojen juonenkäänteet ovat vakavammin otettavia kuin tämän palstan satunnaiset kyhäelmät.
Tänään sain puhelun, jossa kävimme läpi kipeää asiaa. Totesin, että en enää halua
vaivata mielenrauhaani asioilla, joihin en voi vaikuttaa. Olen kai jo sisäistänyt tyyneysrukouksen perinpohjin.
Olen aina viihtynyt parhaiten ulkomaalaisten ihmisten seurassa. Minua on usein luultu ulkomaalaiseksi. En havaitse ongelmia pk-asuinseudullani, jossa väestö on hyvin integroitunut suomalaiseen yhteiskuntaan.
Mainitsin toisessa ketjussa, että minua on usein pilkattu tällä palstalla kamelikuskin eksäksi. Palstan vakiokasvo Omppu-setä oli heittänyt viestini perään kuvan ulkomaalaistaustaisesta miehestä taksinsa edessä. Viestin saatetekstiä en enää muista.
Totean, että hänen viesti vahvisti käsitystäni nimimerkillä kirjoittajan tökeryydestä ja rasistisuudesta. Samassa todellisuudessa moni maahanmuuttaja joutuu päivittäin elämään.
Palstan keskusteluissa kannattaa pysyä hyvän maun rajoissa. Ei yksi tollo kirjoittaja maaseudulla voi pilata muiden siellä asuvien mainetta ja elämänarvoja.