Jopa Helsingin Sanomat aprikoi koska ja miten EU ja euro romahtavat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jopas nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28617245]Sinä se nyt yrität kääntää keskustelun pois itse aiheesta, koska olet puhunut itsesi pussiin.

Mut oikeesti hei: mummot tarvitsisivat turvamiehiä liikkuessaan ulkona ja tämä vain sinun vaatiman vapaan liikkuvuuden takia. No, sinäkin vanhenet ja löydät ryöstelevät ulkomaalaiset kurkkimasta pin-koodiasi ja sitten se on sun pienen eläkkeen menoa ja näet nälkää loppukuukauden.[/QUOTE]

Miten niin olen puhunut itseni pussiin? Sinulta on nyt "vieraat" tainneet mennä pahan kerran sekaisin :D

Kyllä, vanhenen samoin kuin sinä, mutta en onneksi näe asioita niin synkkinä kuin sinä. Onhan se kurjaa, kun elämässäsi on kaikki niin pielessä, ainakin kommenttiesi perusteella siltä vaikuttaa.

[QUOTE="vieras";28617290]Sun mielestä on ahdasmielinen agenda jos toivoo tyttöjen ja mummojen saavan liikkua rauhassa ulkona. Et kyllä vaikuta kovin tervejärkiseltä tyypiltä...[/QUOTE]

Osaatko vastata edes yhteen kysymykseen?

Totta kai toivon, että tytöt ja mummot saavat kulkea rauhassa, mutta minua kiinnostaa, mikset koskaan ota kantaa esimerkiksi perheväkivaltaan Suomessa, suomalaisten tekemiin raiskauksiin, insesteihin jne. Tuntuu vahvasti siltä, että ummistat kaikelta siltä silmäsi. Miksi?

[QUOTE="vieras";28617190]No eihän se koskaan voi olla huono asia eli siitä vaan :)[/QUOTE]

kun se maksaa, minusta on kohtuutonta vaatia köyhiä maksamaan, rikkain 5% jos maksaisi niin sitten ei tulisi paha mieli.

[QUOTE="vieras";28617291]Miten niin olen puhunut itseni pussiin? Sinulta on nyt "vieraat" tainneet mennä pahan kerran sekaisin :D

Kyllä, vanhenen samoin kuin sinä, mutta en onneksi näe asioita niin synkkinä kuin sinä. Onhan se kurjaa, kun elämässäsi on kaikki niin pielessä, ainakin kommenttiesi perusteella siltä vaikuttaa.[/QUOTE]

Sinun kannattaisi nähdä asiat sellaisina kuin ne ovat, eikä jonain unelmahöttönä.

Vielä koittaa sekin päivä jolloin sinä vanhana tutisevana ihmisenä pelkäät käydä kaupassa, pankissa, tai muuten vain ulkona, koska on suuri riski joutua vapaan liikkuvuuden mahdollistaman rikollisuuden uhriksi. Makaessasi kadussa lonkka murtuneena ja pankkitili tyhjänä muistat ajatella positiivisesti: vapaa liikkuvuus mahdollisti ulkomaanreissusi ja euron ansiosta ei tarvinnut vaihtaa valuuttaa.=)

[QUOTE="vieras";28617268]Sinua voi kutsua jo ihan aiheesta EU-uskovaiseksi.:D

Piditkö muuten aikanaan Neuvostoliittoa ihmisen maanpäällisenä paratiisina?[/QUOTE]

En. Enkä pidä EU:takaan. Olen yksinkertaisesti sitä mieltä, että EU:ssa on sekä hyötyjä, että haittoja.

[QUOTE="vieras";28617403]En. Enkä pidä EU:takaan. Olen yksinkertaisesti sitä mieltä, että EU:ssa on sekä hyötyjä, että haittoja.[/QUOTE]

Ja niitä haittoja on kymmeniä miljardeja euroja enemmän kuin hyötyjä.

Kiinasta mallia.
http://exiledonline.com/china-executes-more-corrupt-millionairesmeanwhile-in-the-peasant-states-of-america-aig-takes-another-242-million-in-bonuses/

siellä ei konnia palkita kuten täällä päin on nykyisin tapana.

[QUOTE="vieras";28617384]Sinun kannattaisi nähdä asiat sellaisina kuin ne ovat, eikä jonain unelmahöttönä.

Vielä koittaa sekin päivä jolloin sinä vanhana tutisevana ihmisenä pelkäät käydä kaupassa, pankissa, tai muuten vain ulkona, koska on suuri riski joutua vapaan liikkuvuuden mahdollistaman rikollisuuden uhriksi. Makaessasi kadussa lonkka murtuneena ja pankkitili tyhjänä muistat ajatella positiivisesti: vapaa liikkuvuus mahdollisti ulkomaanreissusi ja euron ansiosta ei tarvinnut vaihtaa valuuttaa.=)[/QUOTE]

En näe mitään höttöjä, ihan realistisesti, mutta kallistunut kyllä elämässä ihan kaikessa enemmän optimismin puolelle, toisin kuin sinä.

Minulla se lasi on puoliksi täynnä, sinulla puoliksi tyhjä, ja näin tulee aina olemaan.

Mutta hei, huomenna on uusi päivä ja ehkä, ehkä sinäkin löydät siitä jotakin hyvää :)

[QUOTE="vieras";28617497]En näe mitään höttöjä, ihan realistisesti, mutta kallistunut kyllä elämässä ihan kaikessa enemmän optimismin puolelle, toisin kuin sinä.

Minulla se lasi on puoliksi täynnä, sinulla puoliksi tyhjä, ja näin tulee aina olemaan.

Mutta hei, huomenna on uusi päivä ja ehkä, ehkä sinäkin löydät siitä jotakin hyvää :)[/QUOTE]

Huomisessa on erityisen hyvää se, että EU:n sekä euron romahdus ja Euroopan kansojen vapaus päättää omista asioista on päivää lähempänä kuin tänään.

[QUOTE="vieras";28617580]Huomisessa on erityisen hyvää se, että EU:n sekä euron romahdus ja Euroopan kansojen vapaus päättää omista asioista on päivää lähempänä kuin tänään.[/QUOTE]

:D

[QUOTE="vieras";28617580]Huomisessa on erityisen hyvää se, että EU:n sekä euron romahdus ja Euroopan kansojen vapaus päättää omista asioista on päivää lähempänä kuin tänään.[/QUOTE]

En voi olla kysymättä, olitko iloinen ja onnellinen ihminen, ennen kuin Suomi liittyi Euroopan unioniin? Eli onko niin, että se on pilannut koko elämäsi?

[QUOTE="vieras";28617605]En voi olla kysymättä, olitko iloinen ja onnellinen ihminen, ennen kuin Suomi liittyi Euroopan unioniin? Eli onko niin, että se on pilannut koko elämäsi?[/QUOTE]

Yrittäisit keskustella ketjun aiheesta, etkä minusta. Ei luulis olevan liikaa pyydetty.

[QUOTE="vieras";28617686]Yrittäisit keskustella ketjun aiheesta, etkä minusta. Ei luulis olevan liikaa pyydetty.[/QUOTE]

Kyllä se minusta liittyy ketjun aiheeseen hyvinkin paljon. Eli onko sinun hyvinvointisi yksinomaan kiinni siitä, että Suomi mahdollisesti eroaisi EU:sta, ja vastaavasti, oliko kaikki hyvin (sinulla) ennen EU:ta?

Ei luulisi olevan vaikeaa vastata. Jos et siihen kykene, ei kannata esittää täällä tai missään "poliittista asiantuntijaa".

[QUOTE="vieras";28617702]Kyllä se minusta liittyy ketjun aiheeseen hyvinkin paljon. Eli onko sinun hyvinvointisi yksinomaan kiinni siitä, että Suomi mahdollisesti eroaisi EU:sta, ja vastaavasti, oliko kaikki hyvin (sinulla) ennen EU:ta?

Ei luulisi olevan vaikeaa vastata. Jos et siihen kykene, ei kannata esittää täällä tai missään "poliittista asiantuntijaa".[/QUOTE]

Oliko sinun elämä päin persettä ennen EU-aikaa? Meneekö sulla nyt hiukan paremmin, mutta pelkäät löytäväsi itsesi katuojasta EU:n hajottua? Ei luulis olevan vaikeata vastata?

[QUOTE="vieras";28617768]Oliko sinun elämä päin persettä ennen EU-aikaa? Meneekö sulla nyt hiukan paremmin, mutta pelkäät löytäväsi itsesi katuojasta EU:n hajottua? Ei luulis olevan vaikeata vastata?[/QUOTE]

Vastaan sitten, kun olet ensin itse vastannut esittämiini kysymyksiin. :)

[QUOTE="vieras";28617847]Vastaan sitten, kun olet ensin itse vastannut esittämiini kysymyksiin. :)[/QUOTE]

Mä vastasin jo, mutta sä et tajunnut. Olen pahoillani puolestasi.

[QUOTE="vieras";28617980]Mä vastasin jo, mutta sä et tajunnut. Olen pahoillani puolestasi.[/QUOTE]

Et ole vastannut, mutta näinhän sinä kuvittelet näppärästi ohittavasi asian, kun tosiasia on, että elämäsi ei ollut sen auvoisempaa ennenkään. Olet ilmiselvästi ihminen, jolla on aina kaikki huonosti tai jos olet iloinen, se on vain vahingoniloa.

Yhteistyössä