"Joo, tää on provo!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProvokaattorinPeppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ProvokaattorinPeppu

Vieras
Mua sitten välillä huvittaa/raivostuttaa palstalaiset, jotka epäilevät lähes kaikkia juttuja provoiksi! Aina pitää viilata pilkkua niin kauan ja hartaasti, että varmasti jostain kohdin toisen ihmisen kirjoituksesta löytää jonkinmoisen "epäilyttävän" yksityiskohdan:D "Joo, tää on PAKKO olla provo, koska..."

Mitäs merkitystä sillä noin niin kuin yksittäisen palstalaisen kannalta on, jos joku juttu paljastuukin provoksi? On loukkavaa kirjoittajaa (usein ap:ta) kohtaan epäillä hänen kertomustaan provoksi, sillä kyseessä voi kuitenkin olla ihan suurella todennäköisyydellä "tosi juttu" ja oikea hätä, suru tai huoli. Joskus vain hädän hetkellä ei kykene ajattelemaan täysin selkeästi ja kirjoituksen joukkoon saattaa vahingossa molskahtaa jokin epäkohta, ristiriitainen sana/lause... Onko se jokin rikos tai provon tunnusmerkki?

Toki tältä palstalta löytyy niitä ihkaoikeita provojakin, mutta mielestäni kaikki jutut pitäisi ottaa todesta (ei välttämättä pitää totuuksina), eikä pilkata/epäillä heti kättelyssä.

Jos juttu lopulta paljastuukin humpuukiksi, niin mitäpä sitten?! :) Siitä saa vaan provoilija hyvän mielen, kun on saanut juksattua Kaksplus -palstalaisia ja "auttaja" voi todeta tehneensä parhaansa: "Olen antanut hyviä neuvoja, vaikka tilanne sitten lopulta paljastuikin kepposeksi". Eli kaikki voittavat! :)

Provojenkin tulisi miettiä tosin, mistä aiheista täällä provoilevat. Kaikki aiheet eivät sovi "hyvän maun" rajoihin.

No niin, siinäpä se.

Kiitos, ei mulla muuta:)

Siks toisekseen joskus on ihan kivakin vaan "jutella" aiheesta vaikka se oiskin provoa vaan.

Itse suhtaudun kaikkeen netissä kirjoitettuun niin, että se ei ole totta, mutta voin mä siitä silti kirjoittaa ja vastata. Siis vaikka se ei oiskaan sille aloittajalle totta, sitä saattaa lukea joku semmoinen, joka onkin ihan oikeasti vastaavassa tilanteessa ja saa siitä silti apua. :)

Ihan samaa mieltä!! Muaki ärsyttää just tuo ainainen epäily ja se on todella loukkaavaa sitä kohtaan, joka oikeasti kertoo huolistaan ja murheistaan, eikä häntä uskota!! Tosin tällä palstalla niitä oikeita provojakin riittää, mut antaa niitten olla.. ei silti joka juttua tartte epäillä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ProvokaattorinPeppu:
Mitäs merkitystä sillä noin niin kuin yksittäisen palstalaisen kannalta on, jos joku juttu paljastuukin provoksi? On loukkavaa kirjoittajaa (usein ap:ta) kohtaan epäillä hänen kertomustaan provoksi, sillä kyseessä voi kuitenkin olla ihan suurella todennäköisyydellä "tosi juttu" ja oikea hätä, suru tai huoli. Joskus vain hädän hetkellä ei kykene ajattelemaan täysin selkeästi ja kirjoituksen joukkoon saattaa vahingossa molskahtaa jokin epäkohta, ristiriitainen sana/lause... Onko se jokin rikos tai provon tunnusmerkki?

Niin ja tähän perusteluun, että "tämä on provo, koska" muuten tahtosin lisätä semmosen jutun, että itse ainakin, jos jostakin aiheesta (ihan omaa elämääni koskevasta) tulen nettiin kirjoittamaan ja tahtoisin aiheesta vaan jutella, muutan sitä tarinaa niin, että siitä ei varmasti voi meitä tunnistaa. Eli siis ydin pysyy samana, mutta jotain pientä, minusta merkityksetöntä saatan muuttaa.

Tästä syystä joskus johonkin voi jäädä jokin ristiriita, jota en huomaa, mutta väliäkö sillä kokonaisuuden kannalta. Siis se aihe, miksi ja mistä haluan keskustella, on kuitenkin sama. Jos nyt kirjoitin, että meillä on punainen talo ja seuraavassa en muista, että muutin sen punaiseksi ja kirjoitan vaikka sininen talo (kun talo oikeasti on valkoinen), se on yleensä aika sivuseikka siihen asiaan nähden. ;)

Mun mielestä kanssa jutut otetaan todesta. Ei se nyt niin kauhean vakavaa ole, jos itken vaikka tyhjänpäiten tai muistan jotain iltarukouksessa. Sen sijaan se, että sanoo provoksi jotain uskomatonta, mutta kuitenkin totista onnettomuutta esimerkiksi on tosi hirveää.

Minuakin on sanottu provoksi, kun keroin harmaana eräästä intiimiongelmasta. Ei se kauhean kivalta tuntunut, että lällätelllään ja nauretaan, jos vaiva kuitenkin on ihan todellinen.

Ja uskomattomatkin jutut voi ihan hyvin olla tosia. Vaikka juttu kuulostai ihan absurdilta, se voi jollekin ihmiselle olla ihan oikeaa elämää.
Ja mitäs sitten jos siellä seassa joku provo olisikin. Ei kannata ottaa niin vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Niin ja sitäpaitsi provot on just parhaita.. mä taidan olla ainoo joka kehtaa tunnustaa että ne käy vähintään yhtä hyvin ajanvietteestä kuin nämä hömppägallupit ja noi "lähden tekemään sitä ja tätä ja tota"-aloitukset. :D

et oo ainut.. :whistle: :D

Ei sitä välttis ystävällekään tule kaikkia ajatuksiaan sanoneeksi päin naamaa.Jos joku kertoo jotain outoa sattuneen,niin alkaako siinä syyttelee toisen mielenterveyttä
tai elämän pienuutta kun "moisia keksii aikansa kuluksi".

On törkeää syytellä provoksi vakavamielisiä kirjoituksia, mutta toisaalta tällaiet syyttelijät kertovat vain itsestään.Ovatko niin kyynistyneitä vai kapeakatseisa, ettei mikään mahdu kalloon mitä itselle ei ole sattunut? Tai sitten hakee itse huomioo ja riitaa kuittailemalla "tää on provo"-juttujaan sinne tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Niin, kukapa sanoisi ystävälle päin naamaa, että "Mitäs sä taas provoilet"

Mulla on itse asiassa joskus meinannut lipsahtaa.. Ja kun oon saanut nielaistua sanat, saanut hervottoman naurukohtauksen = kaverit ihmeissään.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ProvokaattorinPeppu:
"Joo, tää on PAKKO olla provo, koska..."

Mitäs merkitystä sillä noin niin kuin yksittäisen palstalaisen kannalta on, jos joku juttu paljastuukin provoksi?

Siis niin samaa mieltä, oon todella kyllästyny näihin ns. "provotutkiin" joilla ei koskaan ole mitään muuta sanottavaa asioihin ku että tää on pakko olla provo...

Kiitos :)

Moni varmaan avautuu tänne asioista, joita ei voi/kehtaa kellekään tutulleen kertoa... Ja koska ihmisille nyt sattuu ja tapahtuu mitä uskomattomimpia juttuja, aika harvoin epäilen mitään provoksi siksi, että "eihän tollasta voi tapahtua". Toisin sanoen: kyllä useimmat täällä kirjoitetut asiat ovat joskus tapahtuneet jollekin, vaikka eivät olisikaan juuri kyseisen ketjun ap:lle.

Yhteistyössä