Joo, myönnän olevani kateellinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhako

Vieras
mutta samaan aikaan todella ihmeissäni siitä, että miten ystäväperheelläni on vara matkustaa ulkomaille niinkin usein. Ovat käyneet tälle vuodelle ulkomailla jo ainakin 4 kertaa, ja taas ovat lähdössä, viime käynnistä on muutama viikko. Ovat opiskelijoita molemmat ja opiskelua ennen nainen oli äitiyslomalla. Ihmettelen vain, mistä ne kaikki ne rahat repii noihin reissuihin, kun hän kuitenkin aina valittaa että on niin tiukkaa.

Ei meillä miehen kanssakaan ole vara noin paljon reissata, vaikka mies käy töissä ja minäkin olin hetken töissä mutta nyt jäin kotiin lapsen kanssa uudestaan. koko ajan etsin kuitenkin hyvää työpaikkaa. Emme ole KOSKAAN, yli 5 vuoden seurustelun aikana käyneet miehen kanssa ulkomailla.

Jollain tapaa ärsyttääkin se, että ensin valitetaan ettei ole rahaa ja sitten kuitenkin reissataan maailmalla...

Joo... Mullakin on tollaisia kavereita, jotka matkustelee solkenaan ja sitten valittaa, ettei ole rahaa, ja kuinka paljon jokin maksaa. Mekään ei olla miehen kanssa ikinä käyty missään kuin nopeasti Tallinnassa, ilman lapsia. Minä en ole kateellinen, että tutut matkustelee, mutta häiritsee aika lailla se, että kehtaavat valittaa jotain hitnoja tai raha-asioita, kun kerran tuhlaavat muutoin ihan huoletta.

Jos ne pihistelee kaikessa mahdollisessa (ja siksi valittaa/toteaa että ei oo rahaa) ja reissaavat säästöön saamillaan rahoilla?

Matkailu on nykyään aika halpaa. Lentoja saa 20 eurolla jos on oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja netin kautta voi varata edullisen majoituksen/hankkia tietoa edullisesta majoittumisesta.

Siis olet kateellinen siitä kun toiset valittavat miten arjessa ei ole rahaa? Se kun on sen matkustelun toinen puoli jos tulot ovat pienet. En mä kyllä sitä valittamista tajua, sen matkustelun kylläkin. Jokainen valitsee itse mihin tulonsa käyttää, joku käyttää ne matkusteluun, joku taas ostaa ennemmin kotiteatterin tai auton.

Mekin matkusteltaisiin oikein mielellämme. Tänä syksynä valitettavasti se taas siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Tulee melko iso lasku hedelmöityshoidoista, yli 2000.- plus ne mitkä olen jo käyttänyt lääkkeisiin.
Ei päästä matkoille, mutta jos me vaikka saatais ensi kesänä juhlia ristiäisiä tjt.

Ja mä olen kade myös niille, joilla on tarvittaessa lapsenvahti... Sais edes kerran viikossa käydä jumpassa tms, mutta kun ei niin ei.
Meillä ei ole mitään laspenvahti palveluja tms, ja ainoa sukulainen hoitaa vain miehen siskon lapsia...