Joo, mä ymmärrän, että exällä on oma elämä ja silleen, mutta..

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Nimenomaan se epäkohta siinä onki.
Vanhemmilla, siis molemmilla, on velvollisuus toteuttaa sopimus. Mutta aina vanhemmat ei tätä velvollisuutta täytä. Ja lapsen oikeudet jää toteutumatta.
Mutta sopimus tehdään lapsen oikeuksia ajatellen.

No sitä mä vähän niinkuin ajoin takaa. Epäselvästi kyllä, mutta silti. Se on mun mielestäni kyllä epäkohta tosiaankin.

Niinpä niin. Se todellaki on epäkohta. Ja niinku Hankey sano, lähi voidaan määrätä maksamaan sakkoja jos ei anna etän tavata lapsia.

No ihan terveestä järjestä. Ei mun lapset tapaa isäänsä tällä hetkellä, mutta jos tapaisivat, niin ei se oikeuta minua vaatimaan häntä kokoajan olemaan valmiina ottamaan lapset luokseen kun minä satun järjestelemään omia menoja.

Mä en ole vaatinut ketään olemaan 24/7 hälytysvalmiudessa, josko mun tekis mieli mennä johonkin. Kunhan nyt kysyin, koska olis ollu kiva käydä kattoos mummoa, mutta tollaiset hetken mielijohteet ei vissiin oo yh:lle sallittuja :D

Ja aina voi kysyä, nyt ei exälle käyny, niin sekö ei sais harmittaa mua? Ja tuo oli taas vain muistutus siitä, että siltä ei niitä ylimääräsiä tapaamisia kannata kyselle, kun ne niin harvoin sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mä ajattelen että se olisi tervejärkistä että tapaamisista ja muutoksista pystyisivät ihmiset keskenään sopimaan..

No niin olisi, mutta jos lapsen vanhemmat ovat sellaisia, ettei asioista voida sopia, niin sitä varten on se tapaamissopimus.

Sillä turvataan lapsen oikeus tavata etävanhempaa.

Väärin. Sillä turvataan etävanhemman oikeus tavata lasta. Tapaamissopimus ei velvota etää siltikään ottamaan lastaan, vaikka sopimus näin sanoisi. Lapsen on kuitenkin mentävä etälle silloin, kun sopimus sanoo, vaikka ei haluais mennä.
Tapaamissopimus tehdään biovanhempien kesken ja lapsella siinä ei ole osaa eikä arpaa.

Yhteistyössä